Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
Bladzijde 4 / 8
Het lijkt wel een probleem van buitenlandse SMSjes, Paypal sms komt nooit uit NL, soms uit Cyprus, dan weer uit het VK.
ING TAN codes en DigiD 2FA codes komen bij mij altijd binnen 5 seconden binnen. Paypal komt niet binnen.
ING TAN codes en DigiD 2FA codes komen bij mij altijd binnen 5 seconden binnen. Paypal komt niet binnen.
Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.
Klopt, elke provider heeft wel eens wat. Maar niet elke provider laat het laat het maanden duren en schuift het dan nog op alle andere die het probleem zijn.
Dit probleem duurt nu al vanaf juni. Het is nu Augustus.
De T-Mobile helpdesk kan alleen vertellen dat het een bekend probleem is en PayPal, Google, buitenlandse banken en nog een aantal zeer grote bedrijven die hebben allemaal moment een storing waarbij sms berichten van al deze partijen toevallig alleen niet bij het T-Mobile netwerk bezorgd kunnen worden. En inderdaad het duurt lang.
Een storing van een aantal uur, dagen of een week vind ik helemaal geen probleem. Maar als het maanden wordt en nog niets lijkt te gebeuren vindt ik het een heel ander verhaal.
Beste T-Mobile,
Heb zelf altijd aangelogd met Paypal inc. dubbele authenticatie doormiddel van een sms.
Echter, tot 2 weken geleden heb ik er problemen ermee dat ik GEEN smsjes meer krijg vanuit Paypal.com om de verficatie te voltooien zodat ik kan inloggen binnen Paypal.com
Met de team van Paypal contact opgenomen, zij bevestigen dat er problemen zijn ALLEEN de kant van T-mobile.
Paypal heeft aangeven in de mailwisseling dat 't probleem is van T-mobile.
Mijn vraag;
Bijlage;
Mail bevestiging van Paypal.com
Heb zelf altijd aangelogd met Paypal inc. dubbele authenticatie doormiddel van een sms.
Echter, tot 2 weken geleden heb ik er problemen ermee dat ik GEEN smsjes meer krijg vanuit Paypal.com om de verficatie te voltooien zodat ik kan inloggen binnen Paypal.com
Met de team van Paypal contact opgenomen, zij bevestigen dat er problemen zijn ALLEEN de kant van T-mobile.
Paypal heeft aangeven in de mailwisseling dat 't probleem is van T-mobile.
Mijn vraag;
- Hoelang gaat dit duren totdat dit opgelost is?
- Hoe kan 't zo zijn dat dit tot 2 weken geleden wel gewerkt heeft?
- Is er een tegenmoet/vergoeding hiervan waardoor ik nu NIET in Paypal kan inloggen?
Bijlage;
Mail bevestiging van Paypal.com
- https://we.tl/y6ZuCAFWSw
Mensen van T-mobile, zouden jullie niet eens even gaan checken of jullie gehacked worden. Beetje vreemd dat alleen verificatie smsjes niet doorkomen. Of was dat lampje al gaan branden bij jullie?
Het probleem breidt zich nu namelijk ook uit naar verificatie van andere platformen.
Het probleem breidt zich nu namelijk ook uit naar verificatie van andere platformen.
Het probleem is dat de smsjes WEL verzonden wordt via Paypal, échter laat T-mobile ze niet door pushen tot 2 weken geleden.
Aan de kant van Paypal werkt alles, aan de kant van T-Mobile loopt de zaak stroefjes.
Als dit lang op zich laat wachten, dan stap ik over.
Aan de kant van Paypal werkt alles, aan de kant van T-Mobile loopt de zaak stroefjes.
Als dit lang op zich laat wachten, dan stap ik over.
Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.
Ah complot theorieën! Hackers, alles!
Paypal gebruikt (net zoals ieder ander bedrijf) een SMS-dienst om de smsjes te versturen, heeft niks met aftappen te maken, zo werkt het gewoon...
Hier overigens hetzelfde probleem en het begint enorm vervelend te worden.. Nieuwsbericht bij tweakers.net ingezonden.. misschien dat een beetje druk op de ketel helpt.
Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!
Klopt, een authenticator is veiliger ook dan sms. SMS optie kunnen ze bewaren voor mensen zonder smartphone. FreeOTP is ook een handig klein appje.
Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!
Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.
Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!
Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.
Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Feit alleen, kpn klanten hebben er ok last blijkt.
De sms komt via buitenlandse partij, gaat via tussenweg naar de providers. Kpn en T-Mobile voor zover ik weer hebben er problemen mee.
Waar gaat het fout? Tis super vervelend namelijk.
De sms komt via buitenlandse partij, gaat via tussenweg naar de providers. Kpn en T-Mobile voor zover ik weer hebben er problemen mee.
Waar gaat het fout? Tis super vervelend namelijk.
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.
Het ligt waarschijnlijk niet aan Paypal, maar aan de 3e partij die gebruikt word om SMS-jes te versturen (een Twillio bijvoorbeeld). Also.. heel leuk, dat "2-Step Auth voor Authy", maar wat hebben we daar nu aan? Inderdaad, helemaal niks.. Er zijn mensen die momenteel hun account helemaal niet meer in komen; zie het topic op Tweakers.
Dat mensen hun account nu niet meer in kunnen is hun eigen fout. Ik kan ondanks die SMSjes gewoon me paypal account nog in MBV geheime vragen en antwoorden.
Die Authy meuk help hier nu niet mee maar als dit uitgebracht was toen ze het voor de VS uitbrachten hadden we dit gezeik met die SMS dienst nu niet, Think about it...
Die Authy meuk help hier nu niet mee maar als dit uitgebracht was toen ze het voor de VS uitbrachten hadden we dit gezeik met die SMS dienst nu niet, Think about it...
Beste T-Mobile,
Graag zou ik van jullie willen weten of er enig zicht is op een oplossing voor dit probleem. Als ik dit forum topic bekijken zijn er toch redelijk wat klanten die al geruime tijd problemen ervaren. De sms berichten komen overigens wel binnen op mijn zakelijke nummer welke niet bij T-mobile zit maar bij Vodafone.
Hierbij voor de goede orde 2 voorbeelden:
10-08-2018 om 21:45
10-08-2018 om 21:47
Graag zou ik van jullie willen weten of er enig zicht is op een oplossing voor dit probleem. Als ik dit forum topic bekijken zijn er toch redelijk wat klanten die al geruime tijd problemen ervaren. De sms berichten komen overigens wel binnen op mijn zakelijke nummer welke niet bij T-mobile zit maar bij Vodafone.
Hierbij voor de goede orde 2 voorbeelden:
10-08-2018 om 21:45
10-08-2018 om 21:47
Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!
Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.
Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Beste Jaimy,
Bedankt voor de update.
Ik heb u in een privébericht de details gestuurd van een bericht dat niet is aangekomen. Ik hoop dat het jullie kan helpen.
Net even test gedaan met DigiD daar krijg ik de sms gewoon van binnen. De verificatie van paypal kan ik helaas niet doen want daar komt de sms niet van binnen.
Ik kan ook geen 2FA aanvragen bij Paypal en ook niet bij Patreon. Erg frustrerend dit.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.
Ook ik ben inmiddels door een techneut van T-Mobile gebeld mbt tot dit probleem. Volgens hem moest ik wederom contact opnemen met PayPal om te vragen of mijn nummer in een andere database geplaatst kon worden, zodat de verificatie-sms via een andere route op het T-Mobile netwerk zou binnenkomen.
Zo gezegd zo gedaan, maar de PayPal medewerker die ik zojuist heb gesproken moest hier wat om lachen en zei dat dit helemaal niet mogelijk is en benadrukte nogmaals dat dit probleem ontstaan is doordat T-Mobile instellingen in de firewall heeft aangepast. Fijn kastje naar de muur verhaal dus... 😕
Zo gezegd zo gedaan, maar de PayPal medewerker die ik zojuist heb gesproken moest hier wat om lachen en zei dat dit helemaal niet mogelijk is en benadrukte nogmaals dat dit probleem ontstaan is doordat T-Mobile instellingen in de firewall heeft aangepast. Fijn kastje naar de muur verhaal dus... 😕
Ik vind het ronduit belachelijk dat T-Mobile verantwoordelijkheid bij haar klanten neerlegt om maar even met Paypal te bellen en te laten zeggen wat er volgens T-Mobile gedaan moet worden.
Echt bizar dat dit nog steeds niet opgelost is, het was een goed werkend verificatie systeem wat 100 % werkte. Ergens is iets fout gegaan, bij PayPal of bij T-Mobile maakt niet uit maar los het op !!!
Zojuist met PayPal contact gehad, die leggen het probleem bij T-Mobile op het bordje . De sms die zij versturen wordt niet via T-Mobile netwerk doorgegeven.
Een optie die gegeven wordt is om de verificatie via SMS eraf te halen ????, ja wat is dit nu weer voor iets belachelijks, dat is een inbreker de sleutel van je voordeur geven en zeggen niet naar binnen gaan

Zojuist met PayPal contact gehad, die leggen het probleem bij T-Mobile op het bordje . De sms die zij versturen wordt niet via T-Mobile netwerk doorgegeven.
Een optie die gegeven wordt is om de verificatie via SMS eraf te halen ????, ja wat is dit nu weer voor iets belachelijks, dat is een inbreker de sleutel van je voordeur geven en zeggen niet naar binnen gaan

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!
Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.
Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Jaimy, wat zijn mijn opties betreffende het ontbinden van mijn contract? Dit probleem duurt nu al veelste lang en ik krijg simpelweg niet hetgeen waar ik voor betaal.. En ga alsjeblieft niet Paypal de schuld geven, het zijn ondertussen meerdere diensten die niet meer werken (zoals besproken in dit topic).
Ik krijg door dit meerdere services niet aan de praat vanwege de 2FA van Paypal nu niet geverifieerd wordt.
Dit probleem duurt mij veelste lang, ik wordt nu volledig belemmerd door T-Mobile. Paypal verstuurt netjes de smsjes, echter gaat 't mis bij de routering van de smsjes naar de ontvanger.
Hoe je went of keert T-mobile handelt hier niet aduacaat in. Als dit probleem NIET binnen 5 dagen opgelost wordt, stap ik direct over!
Het kastje muur verhaal ben ik nu helemaal zat!
Dit probleem duurt mij veelste lang, ik wordt nu volledig belemmerd door T-Mobile. Paypal verstuurt netjes de smsjes, echter gaat 't mis bij de routering van de smsjes naar de ontvanger.
Hoe je went of keert T-mobile handelt hier niet aduacaat in. Als dit probleem NIET binnen 5 dagen opgelost wordt, stap ik direct over!
Het kastje muur verhaal ben ik nu helemaal zat!
Goed, heb zojuist PayPal maar weer eens geprobeerd, wederom zonder succes.
Ook een andere diensten vertonen zoals ik eerder al aangaf dit probleem. Ook hier nog altijd geen SMS; in dit specifieke geval wordt er gebruik gemaakt van Twilio als backend, de berichten komen uit Zweden.
Nogmaals: dit probleem is breder dan alleen PayPal.
De vrijblijvendheid waarmee T-Mobile hiermee om gaat is bijzonder ergerlijk: dit speelt nu al ruim een maand, de laatste officiële reactie in deze thread is van dagen geleden. Volgens mij betreft het hier toch echt geen vriendendienst, tenzij ik me vergis en T-Mobile toch geen maandelijks bedrag hiervoor incasseert.
Als mijn indruk klopt en het T-Mobile inderdaad werkelijk geen klap interesseert dat betalende klanten hier nu al ruim een maand last van hebben, soms met vrij vervelende gevolgen (het gaat hier immers om beveiliging van/toegang tot mogelijk belangrijke accounts) dan zou op z'n minst een verklaring langs deze lijn op z'n plaats zijn.
Wellicht kan bijvoorbeeld PayPal dan bewogen worden om iets van een disclaimer te plaatsen...
Ook een andere diensten vertonen zoals ik eerder al aangaf dit probleem. Ook hier nog altijd geen SMS; in dit specifieke geval wordt er gebruik gemaakt van Twilio als backend, de berichten komen uit Zweden.
Nogmaals: dit probleem is breder dan alleen PayPal.
De vrijblijvendheid waarmee T-Mobile hiermee om gaat is bijzonder ergerlijk: dit speelt nu al ruim een maand, de laatste officiële reactie in deze thread is van dagen geleden. Volgens mij betreft het hier toch echt geen vriendendienst, tenzij ik me vergis en T-Mobile toch geen maandelijks bedrag hiervoor incasseert.
Als mijn indruk klopt en het T-Mobile inderdaad werkelijk geen klap interesseert dat betalende klanten hier nu al ruim een maand last van hebben, soms met vrij vervelende gevolgen (het gaat hier immers om beveiliging van/toegang tot mogelijk belangrijke accounts) dan zou op z'n minst een verklaring langs deze lijn op z'n plaats zijn.
Wellicht kan bijvoorbeeld PayPal dan bewogen worden om iets van een disclaimer te plaatsen...
Dag,
Ik vraag me af wanneer er nu eindelijk iets aan gedaan wordt, ik kan nu vanuit de App Store niet eens apps downloaden omdat ik een Paypal verificatie SMS nodig heb. Zelfs gratis apps kan ik niet downloaden. Ik vind het zo langzamerhand een beetje te gek voor woorden worden met hoe lang dit duurt zonder concrete informatie over wat er nu precies allemaal gedaan wordt achter de schermen.
Ik vraag me af wanneer er nu eindelijk iets aan gedaan wordt, ik kan nu vanuit de App Store niet eens apps downloaden omdat ik een Paypal verificatie SMS nodig heb. Zelfs gratis apps kan ik niet downloaden. Ik vind het zo langzamerhand een beetje te gek voor woorden worden met hoe lang dit duurt zonder concrete informatie over wat er nu precies allemaal gedaan wordt achter de schermen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.