Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

192 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ook bij mij privé en mijn broertje zakelijk hetzelfde gezeur 🤨

Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.


Hier heb je wat, daar krijg je wat. Elke provider heeft wel eens een probleem ergens mee.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt wel een probleem van buitenlandse SMSjes, Paypal sms komt nooit uit NL, soms uit Cyprus, dan weer uit het VK.

ING TAN codes en DigiD 2FA codes komen bij mij altijd binnen 5 seconden binnen. Paypal komt niet binnen.
Reputatie 1

Ook bij mij privé en mijn broertje zakelijk hetzelfde gezeur 🤨

Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.
Hier heb je wat, daar krijg je wat. Elke provider heeft wel eens een probleem ergens mee.


Klopt, elke provider heeft wel eens wat. Maar niet elke provider laat het laat het maanden duren en schuift het dan nog op alle andere die het probleem zijn.
Dit probleem duurt nu al vanaf juni. Het is nu Augustus.
De T-Mobile helpdesk kan alleen vertellen dat het een bekend probleem is en PayPal, Google, buitenlandse banken en nog een aantal zeer grote bedrijven die hebben allemaal moment een storing waarbij sms berichten van al deze partijen toevallig alleen niet bij het T-Mobile netwerk bezorgd kunnen worden. En inderdaad het duurt lang.
Een storing van een aantal uur, dagen of een week vind ik helemaal geen probleem. Maar als het maanden wordt en nog niets lijkt te gebeuren vindt ik het een heel ander verhaal.

Hi T-Mobile. ook hier last van wat als ik dit topic lees inmiddels een hardnekkig probleem begint te worden. Paypal-codes komen in het geheel niet binnen. Wordt hier nog altijd aan gewerkt? Het begint knap vervelend te worden..

Reputatie 1
Beste T-Mobile,

Heb zelf altijd aangelogd met Paypal inc. dubbele authenticatie doormiddel van een sms.
Echter, tot 2 weken geleden heb ik er problemen ermee dat ik GEEN smsjes meer krijg vanuit Paypal.com om de verficatie te voltooien zodat ik kan inloggen binnen Paypal.com

Met de team van Paypal contact opgenomen, zij bevestigen dat er problemen zijn ALLEEN de kant van T-mobile.

Paypal heeft aangeven in de mailwisseling dat 't probleem is van T-mobile.

Mijn vraag;

  • Hoelang gaat dit duren totdat dit opgelost is?
  • Hoe kan 't zo zijn dat dit tot 2 weken geleden wel gewerkt heeft?
  • Is er een tegenmoet/vergoeding hiervan waardoor ik nu NIET in Paypal kan inloggen?

Bijlage;

Mail bevestiging van Paypal.com
  • https://we.tl/y6ZuCAFWSw
Mensen van T-mobile, zouden jullie niet eens even gaan checken of jullie gehacked worden. Beetje vreemd dat alleen verificatie smsjes niet doorkomen. Of was dat lampje al gaan branden bij jullie?

Het probleem breidt zich nu namelijk ook uit naar verificatie van andere platformen.
Reputatie 1
Het probleem is dat de smsjes WEL verzonden wordt via Paypal, Ă©chter laat T-mobile ze niet door pushen tot 2 weken geleden.

Aan de kant van Paypal werkt alles, aan de kant van T-Mobile loopt de zaak stroefjes.
Als dit lang op zich laat wachten, dan stap ik over.

Hi @FCM 

Goed dat je dit laat weten, dit zoeken we uiteraard graag voor je uit! Komt dit alleen voor bij PayPal of ervaar je dit ook met andere codes? Kun je mij drie voorbeelden geven van de exacte datum en tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet! :smile:

Hi @Evy, excuus voor de late reactie. Het probleem leek zich in eerste instantie niet alleen te beperken tot Paypal, maar ook in ieder geval Twitter. SMSjes van Twitter lijken inmiddels echter weer goed te worden bezorgd.

Hierbij een aantal data / tijdstippen voor Paypal:
 

15-08-2020 +/- 20:15
08-09-2020: 12:57
08-09-2020: 13:00

De laatste twee pogingen zitten relatief kort op elkaar. Ik had in eerste instantie een betere spreiding van pogingen, maar can't seem to locate mijn aantekeningen daarvan. Hoe dan ook begint Paypal inmiddels om een (nog niet verplichte) verificatiecode te vragen bij inloggen, dus binnenkort kan ik vermoedelijk niet meer in mijn account.

 

 

Reputatie 1
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.

Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.

Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.


Ah complot theorieën! Hackers, alles!

Paypal gebruikt (net zoals ieder ander bedrijf) een SMS-dienst om de smsjes te versturen, heeft niks met aftappen te maken, zo werkt het gewoon...

Hier overigens hetzelfde probleem en het begint enorm vervelend te worden.. Nieuwsbericht bij tweakers.net ingezonden.. misschien dat een beetje druk op de ketel helpt.
Reputatie 7
Badge +3
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!


Klopt, een authenticator is veiliger ook dan sms. SMS optie kunnen ze bewaren voor mensen zonder smartphone. FreeOTP is ook een handig klein appje.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Feit alleen, kpn klanten hebben er ok last blijkt.
De sms komt via buitenlandse partij, gaat via tussenweg naar de providers. Kpn en T-Mobile voor zover ik weer hebben er problemen mee.

Waar gaat het fout? Tis super vervelend namelijk.
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.

Hi @Larsioso 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. 


Hallo Hajar,

Exacte tijdstippen wordt wat lastig want ik heb 6-4-2020 tussen 21-22u meermaals geprobeerd mijn nummer te bevestigen, uiteindelijk werd mijn nummer vanuit Paypal zelfs tijdelijk geblokkeerd omdat ik het zo vaak opnieuw geprobeerd heb. Ook op 7-4 is het geprobeerd maar niet gelukt. Na mijn teleurstellende contact met de T-Mobile klantenservice heb ik contact opgenomen met PayPal, om te kijken of er een alternatieve mogelijkheid was en of zij mij konden helpen omdat ik nu dus geen aankopen kon doen via ITunes. Die film op maandag ging dus niet door. Paypal heeft mij vervolgens gisteren gebeld en hebben in mijn plaats mijn nummer bevestigt (ze hebben mij immers gebeld). Dus mijn praktische probleem is opgelost, namelijk dat ik weer mijn betalingen aan iTunes via Paypal kan doen. Helaas niet dankzij een werkende verificatie sms. Ik heb nu Voorlopig ook niet meer nodig. 
Paypal beaamde dat T-mobile een soort spamfilter heeft voor hun sms’jes. Jammer dat dit na zo’n lange tijd niet opgelost is. Voor mij is het niet meer relevant, mogelijk in de toekomst wel weer. 
 

 

Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.


Het ligt waarschijnlijk niet aan Paypal, maar aan de 3e partij die gebruikt word om SMS-jes te versturen (een Twillio bijvoorbeeld). Also.. heel leuk, dat "2-Step Auth voor Authy", maar wat hebben we daar nu aan? Inderdaad, helemaal niks.. Er zijn mensen die momenteel hun account helemaal niet meer in komen; zie het topic op Tweakers.
Dat mensen hun account nu niet meer in kunnen is hun eigen fout. Ik kan ondanks die SMSjes gewoon me paypal account nog in MBV geheime vragen en antwoorden.

Die Authy meuk help hier nu niet mee maar als dit uitgebracht was toen ze het voor de VS uitbrachten hadden we dit gezeik met die SMS dienst nu niet, Think about it...
Beste T-Mobile,

Graag zou ik van jullie willen weten of er enig zicht is op een oplossing voor dit probleem. Als ik dit forum topic bekijken zijn er toch redelijk wat klanten die al geruime tijd problemen ervaren. De sms berichten komen overigens wel binnen op mijn zakelijke nummer welke niet bij T-mobile zit maar bij Vodafone.

Hierbij voor de goede orde 2 voorbeelden:
10-08-2018 om 21:45
10-08-2018 om 21:47
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!


Beste Jaimy,
Bedankt voor de update.
Ik heb u in een privébericht de details gestuurd van een bericht dat niet is aangekomen. Ik hoop dat het jullie kan helpen.

Ook ik heb gegoogled en kwam hier terecht.

Het telefoonnr wat ik heb, heb ik al heel lang, dus moet ongetwijfeld wel een paar keer geporteerd zijn.

Ja, als het goed is, sta ik in het bel-me-niet-register

 

Deze verificatie problemen ondervind ik al maanden (zo niet jaren! eigenlijk niet zo erg bij gehouden)

Net even test gedaan met DigiD daar krijg ik de sms gewoon van binnen. De verificatie van paypal kan ik helaas niet doen want daar komt de sms niet van binnen.
Ik kan ook geen 2FA aanvragen bij Paypal en ook niet bij Patreon. Erg frustrerend dit.
Reputatie 7
Badge +4
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.
Reputatie 1
Ook ik ben inmiddels door een techneut van T-Mobile gebeld mbt tot dit probleem. Volgens hem moest ik wederom contact opnemen met PayPal om te vragen of mijn nummer in een andere database geplaatst kon worden, zodat de verificatie-sms via een andere route op het T-Mobile netwerk zou binnenkomen.
Zo gezegd zo gedaan, maar de PayPal medewerker die ik zojuist heb gesproken moest hier wat om lachen en zei dat dit helemaal niet mogelijk is en benadrukte nogmaals dat dit probleem ontstaan is doordat T-Mobile instellingen in de firewall heeft aangepast. Fijn kastje naar de muur verhaal dus... 😕
Reputatie 2
Ik vind het ronduit belachelijk dat T-Mobile verantwoordelijkheid bij haar klanten neerlegt om maar even met Paypal te bellen en te laten zeggen wat er volgens T-Mobile gedaan moet worden.

Reageer