Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

192 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Larsioso 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. 

Reputatie 6

Hi @Huigiebaby 

De technische afdeling heeft inderdaad een aantal keer geprobeerd te bellen, helaas was je niet bereikbaar! Maar geen zorgen, we gaan uiteraard verder kijken. De netwerkspecialisten geven aan wanneer het nog steeds niet goed werkt, ook aan de kant van PayPal een onderzoek moet worden gestart. Is dit toevallig al gebeurd? Mocht dit niet geval zijn raden we je aan om contact op te nemen met PayPal. Op deze manier kunnen we verder kijken naar een oplossing! Laat je even weten of het is gelukt? :smiley:

Hi @Evy,

Nee, ik ervaar dit niet met andere organisaties. Ik ontvang wel bevestigings-smsjes van bijvoorbeeld Google, PostNL en Booking.com.

Zojuist weer een test gedaan 8-5-2020:

12:09 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

12:16 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

12:38 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

 

Dan zou het aan PayPal liggen zou je denken… Maar ik heb hierna mijn werk-telefoon (KPN netwerk) aangemeld als primaire telefoon:

12:41 sms laten versturen vanuit PayPal naar gsm op KPN → komt aan! (is dus NIET mijn T-Mobile nummer)

Meteen weer de boel anders ingesteld en mijn T-Mobile nummer primair gezet:

12:43 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan

Ik ben ook 1x gebeld onder werktijd.

 

vandaag, 23:11 werkt het nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tonholis, welcome to our Community! Please check the following:

  • Please check with PayPal and Google if they have an old phone number registered
  • If they have the right phone number, please try to link a temporary phone number. Do you receive the verification texts then?

Does it still not work? Please send me 3 different examples of when you should've received the verification texts. Important: they must be max 3 days old. Then I will forward it to my colleagues of the technical department.

Date, time and name of the service (PayPal, Google, etc)

Reputatie 6

Hi @Banzi 

Op 18 mei hebben ze jou inderdaad proberen te bellen! Het klopt ook dat het probleem nog niet is verholpen. Voor jou geldt het zelfde advies wat hierboven aan Huigiebaby is gegeven. De netwerkspecialisten geven aan wanneer het nog steeds niet goed werkt, ook aan de kant van PayPal een onderzoek moet worden gestart. Wanneer dit is gebeurt kunnen we het verder onderzoeken, Ik hoor het graag van je! :smile:

Zelfde probleem hier, 

2002-07-08 09:30 geen sms ontvangen van Paypal (en dit is afgelopen jaar nog nooit gelukt)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ps80 

Ik wil dit graag voor je doorzetten.  Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik een case voor je aanmaken. 

Reputatie 5
Hey MTL,

Dat zou zeker fijn zijn, daar ga ik je bij helpen!

Heb je in de afgelopen dagen toevallig ook sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven? Kwamen deze sms'jes wel goed aan? Heb je onlangs je toestel één keer helemaal uit en weer aan gezet om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden? Dit is vaak de oplossing als je problemen ervaart op het netwerk, zeker het proberen waard dus!

Mocht je na het opnieuw starten van je telefoon nog steeds geen sms'jes ontvangen van PayPal, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de volgende informatie:

- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Graag zo recent mogelijke voorbeelden! Ik ben erg benieuwd naar je reactie MTL. 🙂
Ik sluit mij hier bij aan. Tot ca 2-3 weken geleden ging het zeer goed met ontvangen van de SMS berichten ihkv de verificatiecode door PayPal. Sindsdien krijg ik ze niet meer en kan mij alleen aanmelden op een andere manier, via de PC met beantwoorden van de geheime vragen.

Op de vraag of ik van de andere bronnen SMS krijg, het antwoord is JA. Van de banken, van de werkgever etc.

Wat is het probleem met de PayPal - Tmobile?
Wanneer wordt dit probleem opgelost?

Ik begrijp niet wat u bedoelt met voorbeelden. NU op dit moment heb ik dit probleem en heb sinds 2-3 weken. Graag geen uitstelvragen met voorbeelden, maar oplossing voor dit probleem!

Mvg,
Igor

Nog steeds hetzelfde probleem.

Nu zegt Paypal het volgende:

"Om aan de nieuwe regelgeving te voldoen, wordt Sterke Klantauthenticatie (SCA) toegevoegd aan het PayPal-loginproces.

Dit wil zeggen dat wanneer je met PayPal inlogt of betaalt, het kan zijn dat je wordt gevraagd om een eenmalige code. Deze sturen we naar het telefoonnummer dat je hebt geregistreerd op je rekening.”

Zou wel handig zijn dat dit dan ook mogelijk is.

net contact met PayPal gehad. PayPal werkt samen met Tmobile aan een oplossing. Het probleem is dus bekend.
Hey MTL,

Dat zou zeker fijn zijn, daar ga ik je bij helpen!

Heb je in de afgelopen dagen toevallig ook sms'jes ontvangen van andere instanties of bedrijven? Kwamen deze sms'jes wel goed aan? Heb je onlangs je toestel één keer helemaal uit en weer aan gezet om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden? Dit is vaak de oplossing als je problemen ervaart op het netwerk, zeker het proberen waard dus!

Mocht je na het opnieuw starten van je telefoon nog steeds geen sms'jes ontvangen van PayPal, dan wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te testen om te controleren of de sms'jes dan wel binnen komen. Gebeurt dit dan ook niet dan kan je mij een privébericht sturen met daarin de volgende informatie:

- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Graag zo recent mogelijke voorbeelden! Ik ben erg benieuwd naar je reactie MTL. :)


Dank voor de reactie :)
Ik zal de vragen puntsgewijs beantwoorden:

- SMS'jes van andere bedrijven en diensten komen goed aan. Ik kreeg ook keurig een SMS bericht dat er een reactie in dit topic was geplaatst. Ook heb ik als test ingelogd bij een andere dienst met 2FA, die werkte goed.
- Ik heb net mijn toestel uit- en weer aangezet. Dit heeft niet geholpen.
- Ik heb helaas geen ander toestel bij de hand, dus testen in een andere telefoon wordt lastig voor mij, ben ik bang.

Ik stuur je een privébericht met de details van de SMS'jes 🙂
Reputatie 7
Badge +14

Tja, als Paypal daar zo prat op gaat zullen ze ook hun SMS provider erop aan moeten spreken dat het niet altijd bij hun klanten aankomt. Die partijen zitten vaak in het buitenland en proberen via allerlei (om)wegen de smsjes zo goedkoop mogelijk af te leveren. Er zit namelijk een kostencomponent aan vast, net als voor het afleveren van een telefoongesprek bij de bestemming.

De sms provider van Paypal kan dus eens een andere route kiezen of een trouble ticket proces opstarten naar de HUB partij wie zij weer ertussen hebben zitten om de smsjes naar mobiele netwerken af te leveren.

Reputatie 5
Hey MTL,

Bedankt voor de gevraagde gegevens. Ik ben er gelijk mee aan de slag gegaan en heb alles doorgezet naar de afdeling die hierover gaat.

Zij gaan dit verder onderzoeken en jou van een reactie of oplossing voorzien zodra het onderzoek is afgerond. Ik weet toevallig dat het op dit moment vrij druk is op deze afdeling, hierdoor kan het wat langer duren dan normaal voordat je een oplossing krijgt. Houd rekening met een verwerkingstijd van circa 2 weken.

Als je in de tussentijd verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
bij mij is het zelfde, het werkt niet wat voorheen wel deed, echter dit probleem is ook zo met digid. gelukkig kun je daar ook laten bellen en dan gaat telefoon direct en is het ook gelukt.
tuurlijk heb ik apparaat aan en uit gezet. tevens is er pas een nieuwe OTA geweest, maar dit heeft geen verbetering gebracht. vorige week probleem met DIGID en nu met paypal.
verificatiecode van autodesk en van tmobile zelf komen wel netjes aan.

dus zijn maar een paar zaken welke problemen hebben
Reputatie 7
Hoi Trucker0werner,

Heb je hier wellicht ook voorbeelden van? Zoals Issam hierboven aan MTL vroeg:
- Op welke datum en tijdstip had je een sms ontvangen, maar is deze niet binnengekomen
- Op welke datum en tijdstip heb je wel een sms ontvangen van PayPal

Dan kunnen we dit ook voor jou doorzetten! 🙂 Het probleem is in ieder geval bekend en er wordt aan gewerkt!

Reageer