Skip to main content
Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).

Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.

Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.

Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).

Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂

Hey @Marciano van Odido , 

The phone numbers are right at Google and Paypal. It was working before.

I can't change them to a temporary phone number because I can't log in without validating the OTP which is sent via SMS.

 

I tried to log in again on Paypal at 2024-06-10 17:13 but didn't get any SMS.


@Hajar



Dag Hajar,



ik probeer al 5 dagen een betaling te verrichten via paypal wat niet doorgezet kan worden omdat de de benodigde verificatie code, die ik per sms zou moeten ontvangen niet aankomt. Reeds weer te vergeefs geprobeerd.



Uiteraard heb ik alle denkbare opties al geprobeerd, zoals netwerkinstellingen herstellen. Heb zelfs me iphone geconfigueerd als nieuw.



ook ben ik naar de t-mobile shop geweest en het probleem voor gelegd, ik had het vermoedde dat er een blokkade op mijn SIM zat om niet te kunnen bellen/sms in het buitenland aangezien andere sms berichten wel binnen komen.

HELAAS blijkt de oplossing dus niet zo voor de hand liggend want er waren geen blokkades op mijn SIM te zien.



gr.

Ik ook heb problemen met PayPal verificatie SMSes. Ik heb net nogmaals geprobeerd, nogsteeds geen geluk.

Tijdstippen: 18-09-2020 11:37 11:38 11:42


7juli heb ik wel een sms met verificatienummer ontvangen +14153......dat was van autodesk

andere durf ik zo niet te zeggen



4juli heb ik digid gebruikt en dubbel verificatie niet ontvangen via de gsm. gekke is dat ik volgens mij nummer via de telefoon heb gekregen maar geen binnen komende gesprekken in me contacten lijst zie staan.



9 of 10juli had ik via itunes voor paypal maar ook daar geen sms van binnen gekregen.

dit komt van paypal ivm ik voor itunes 2traps verificatie niet aanstaat



nu net ook geprobeerd maar geen sms binnen gekomen
Hi Adegraaf,



Wat jammer dat je dit ook ervaart. Het probleem is inderdaad bekend en we zijn ermee bezig om het op te lossen! Als je mij voorbeelden kan geven zoals hierboven staat beschreven dan kan ik dit ook voor jou doorzetten.



Ik hoor graag van je!

9 mei, 16.23

9 mei, 16.24

9 mei, 16.25


Heb hier het zelfde probleem.



erg vervelend! Gelukkig is het probleem bekend en is er hopelijk snel een oplossing.
Ik krijg ook al ongeveer 2 weken geen sms verificatie van paypal, maar ik heb zojuist wel een verificatie van digid gekregen.
Ik heb momenteel ook dit probleem, contact gezocht met een Moderator.
Is hier al een oplossing voor?



Ik kan al dagen niet betalen en het begint nu wel irritant te worden. Kan me niet voorstellen dat dit zo lang moet duren?
Zelfde probleem hier;



Wél ontvangen op



7 juli 13:55 uur

3 juli 14:47 uur

16 juni 20:02 uur



Niet ontvangen meerdere keren gisteren en vandaag om b.v. 8:47



Off-topic - Ik zie dat onze IT afdeling een profiel voor me heeft aangemaakt met het mobiele nummer als naam. Is dat nog te wijzigen?
Ik heb gisteren met iemand van de technische dienst gesproken, die mij iets meer heeft uitgelegd over het probleem.

In mijn eigen woorden, mits ik alles goed begrepen heb:

de SMS wordt verstuurd, maar komt niet eens aan op het T-Mobile netwerk. Ergens lijkt een routeringsprobleem te ontstaan bij telefoonnummers die ooit geporteerd zijn.



Om de kosten zo laag mogelijk te houden zal de verzendende kant een zo optimaal mogelijk routeringspad kiezen, echter lijkt in dit geval dus het probleem te zijn dat er ergens een provider is die dus de routeringstabellen niet op orde heeft en verdwijnen de SMSjes in een zwart gat als deze via die provider lopen. Soms gaat de route wel via die provider, soms ook niet. Daarom komt een enkele keer het SMSje wel gewoon binnen.

T-Mobile heeft geprobeerd contact te zoeken met die provider, maar dat schijnt erg lastig te zijn.



Kortom: in dit geval is T-mobile afhankelijk van de snelheid van reageren van die provider.
Hi allemaal,



Dankjewel voor het doorgeven. Ik heb voor iedereen een case aangemaakt en onze technische afdeling gaat dit verder oppakken. Hopelijk wordt het zo snel mogelijk opgelost!
Hoi allemaal!



Ik werd net meteen al benaderd door onze collega van de technische afdeling die hier hard mee bezig is!



Hij wil graag van ieder van jullie het volgende ontvangen:




  • 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam.
  • Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.

Alvast hartstikke bedankt voor jullie voorbeelden!



Onze tip op dit moment is om contact op te nemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kunnen jullie toch nog de rekening in.
@MTL Ik heb ook het betreffende probleem met niet ontvangen van SMS berichten van PayPal. Bij mij ging het om het voor het eerst registreren van mijn mobiele telefoonnummer om later 2-step verificatie te kunnen inschakelen.



Mijn mobiel nummer is echter nooit geporteerd geweest. Ik heb vroeger voor T-Mobile gewerkt en heb één van de nummers uit de eerst uitgegeven nummerreeks van Ben (de voorloper van T-Mobile).
Hoi allemaal!



Ik werd net meteen al benaderd door onze collega van de technische afdeling die hier hard mee bezig is!



Hij wil graag van ieder van jullie het volgende ontvangen:




  • 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam.
  • Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie voorbeelden!



Onze tip op dit moment is om contact op te nemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kunnen jullie toch nog de rekening in.




Ik hoop dat dit een grap is.. Hoewel SMS two factor absoluut niet het meest veilige is is dit het wel bij :Paypal. Je zegt dus eigenlijk nu dat de tip van T-mobile is je beveiliging te verlagen bij een financiële instelling?!(je kunt je ook laten bellen voor deze verificatie dat werkt wel! Dat zou mijn tip zijn 🙂 )



19 juli 2018 23:09 en 23:10 sms komt niet aan.
Hoi Sandermm,



Kun je mij in een privéberichtje jouw naam, adres, geboortedatum en het betreffende telefoonnummer toesturen? Je account is namelijk niet aan jouw nummer gekoppeld zie ik. Thanks alvast, dan zet ik dit door naar mijn collega!



En bedankt voor jouw tip, dat is dan inderdaad nog beter!
Hier hetzelfde verhaal. Kan gelukkig ook nog via de beveiligingsvraag bij mijn account.



Wél smsjes ontvangen op:




  • woensdag 6 juni, 10:01
  • Zondag 27 mei, 02:49
  • Maandag 21 mei, 16:15

Zojuist (tussen 20:40 en 20:50) geen smsjes ontvangen (meerdere keren geprobeerd).
Hi Ahmet,



Zou je ons het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam. Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Je kan ook ook contact opnemen met PayPal zodat zij de verificatieverplichting kunnen verwijderen. Zo kun je alsnog gebruik maken van je rekening.
Hallo,



Ook ik heb dit probleem al een week.

Vandaag opnieuw tussen 16:45 en 17:00 3x geprobeerd.

Telefoon al opnieuw opgestart. Dat was ook geen oplossing.



Ik hoor graag wat er aan gedaan kan worden.



Gr. Jacob
Hi Jacob,



Dankjewel voor het doorgeven! Ik heb voor jou ook een case aangemaakt en onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken. Zodra er een oplossing zullen zij dit aan jou terugkoppelen!
Hallo,



Bij deze ook mijn data waarop ik geprobeerd heb een SMS-code te ontvangen van Paypal maar niet is binnengekomen;



22 juli om 15:14, 16:57 en 20:55 uur.



Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.



Mvg,



Wesley
Hoi,



Hier ook sinds een week of twee hetzelfde probleem.

Laatste pogingen: vandaag (23-7) tussen 12:00 en 13:30.
Hier ook hetzelfde probleem, al minstens 3 weken overigens. Dacht dat de storing zich wel op zou lossen, maar deze blijft blijkbaar aan. Graag instructies wat te doen om dit op te lossen.
Hier hetzelfde probleem al een tijdje, vanochtend 24 juli tussen 09.35, 09,40 en 09.44 een aantal keer codes opgevraagd via Paypal site en webwinkel.

Reageer