Beantwoord

Mobiel netwerk kuren

  • 8 May 2024
  • 8 reacties
  • 30 Bekeken

Ik heb een e-sim geïnstalleerd en nu staat er bij mijn primaire nummer ‘zakelijk’ en zie ik geen verdere informatie staan. Ook staat er niet meer of ik verbonden ben met 4G/5G en kan ik niks wijzigen in mijn fysieke sim. Iemand hier ervaring mee? Zie afbeeldingen voor de screenshots!

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 8 May 2024, 15:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Jorenaves, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je eSIM niet goed werkt, maar dat gaan we oplossen! Ik kom op je e-mailadres uit op een abonnement met 26 op het eind. Gaat het om dit 06-nummer? En heb je toegang tot Mijn Odido? En heb je wel verbinding/kan je SMS-berichten ontvangen? Zo ja, dan zet ik graag een nieuwe eSIM voor je klaar. Stuur me in dat geval even de verificatiecode die ik net per SMS naar je heb gestuurd. Ik hoor het graag van je! 😄

Hi, mijn e-sim werkt denk ik wel maar het gaat om mijn primaire sim. Mijn simkaart geeft geen mobiel nummer weer en ik kan het niet wijzigen. Als ik mijn esim aan zet krijg ik wel het menu dat je ziet in de afbeelding.

het werkt verder wel maar ik wil graag mijn primaire ipv zakelijk waar dus ook mijn telefoonnummer gewoon zichtbaar is. Hopelijk is het zo duidelijk wat ik bedoel?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Joren, duidelijk! Ik had laatst een klant met (bijna) hetzelfde. Het enige verschil was dat er bij hem geen fysieke simkaart in zijn toestel zat. Ik had toen een nieuwe eSIM voor hem klaargezet en dat heeft alles verholpen. Dus die optie is er in ieder geval om te proberen. Kan je allereerst eens kijken of je onder het kopje 'Sandaardtelefoonlijn’ e.e.a. kan wijzigen naar Primair? Zo niet, laten we dan direct een nieuwe eSIM proberen en anders duiken we er gewoon dieper in. Laat het me maar weten!

 

Hi,

 

ik zie standaardtelefoonlijn niet eens staan.. dus laten we maar een esim proberen dan inderdaad!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Joren, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb direct een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Je kan deze hier ophalen en activeren. Laat je het me weten of het hiermee allemaal weer correct staat? Ik hoor het graag van je! 

Hi,

het activeren is gelukt, bedankt. Enige is dat ik nu telkens 3G rechtsbovenin mijn scherm zie zonder gevulde streepjes. Zie afbeelding. Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb gewoon volle 4G normaal gesproken.

 

groet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Joren, fijn dat het is gelukt en natuurlijk graag gedaan! Wat apart dat je nu 3G zonder streepjes ziet staan. Heb je dit op je eigen adres? Ik zie op onze dekkingskaart namelijk geen verminderde dekking op jouw adres. Of was je toevallig ergens anders? Hoe is het nu met je verbinding? Heb je nog hetzelfde of is er iets veranderd? Kan je ook alvast eens kijken wat er gebeurd als je 'Gesprekken en data’ op 4G zet? Ik hoor het graag van je!

Reageer