Beantwoord

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

  • 9 November 2013
  • 124 reacties
  • 335440 Bekeken


Toon eerste reactie

124 reacties

Reputatie 5
Ik sluit me helemaal aan bij WillemE! wat een handig en begrijpelijk topic.
Dennis bedankt!
Reputatie 5
@leroy98ecker Lucky you. Op het spoor is het een heel ander verhaal... 😞
Reputatie 2
jammer ;p  had gehoopt dat wij hier ook al snel h+ kregen maar niet dus 😢
@Simone.
Goedemorgen, van harte welkom op het T-Mobile Forum! :)

Goed dat je dit punt even aankaart. Ik zal de beginpost ook even aanpassen met deze info.
4G is een data-only netwerk. Dat betekent dat je (nog) niet kunt bellen over 4G, daarvoor schakelt je toestel terug naar 2G of 3G. De belkwaliteit zou dus hetzelfde moeten blijven na het onderhoud.
Wel heeft het netwerk even nodig om zich te "fine-tunen" na het onderhoud. Volgens de website duurt dit een aantal weken, dus het lijkt me stug dat je een aantal maanden problemen kan houden met het netwerk.

Mijn vermoeden is dan ook dat jouw toestel of simkaart niet helemaal lekker werkt met het nieuwe netwerk. Ervaar je op andere plaatsen ook een verminderd bereik? Zou je je simkaart in een ander toestel willen testen en kijken of je daarmee ook niet kunt bellen in huis? 

Ik hoor het graag! :)


Hoi Dennis,

Hartelijk dank voor je verfrissend duidelijke antwoorden en toelichtingen. Zoals te verwachten viel is er inderdaad nog niets verbeterd qua telefonisch bereik na 18 november j.l. Precies zoals je hierboven uitlegt.

Ik heb helaas zelf geen ander toestel (dan een iPhone) om mijn nano simkaart in te testen, maar ik heb wel een 'onderzoekje' gedaan onder verschillende personen die bij ons thuis komen:

GEEN BEREIK
iPhone 5 i.c.m. een T-Mobile abonnement,
iPhone 5s i.c.m. een T-Mobile abonnement,
iPhone 4 i.c.m. een T-Mobile abonnement,
Nokia i.c.m. een T-Mobile abonnement,
Nokia i.c.m. een T-Mobile prepaidkaart.

WEL BEREIK
iPhone 5s i.c.m. een Vodafone abonnement,
Samsung Galaxy i.c.m. een Hema prepaidkaart.

In huis heb ik wel bereik op zolder (3e verdieping), dus mijn noodtelefoontjes kan ik daar plegen.
Op begane, 1e en 2e verdieping heb ik geen bereik.
In de buurt (postcode 1015) heb ik redelijk bereik, maar niet zo krachtig als voorheen.

Ik vind het best vervelend dat onze bezoekers bij ons thuis niet kunnen bellen. Ook onze oppas niet, als we een avondje uit zijn. We gaan dus nu alleen nog naar restaurants met wifi, zodat ze ons via whattsapp kan bereiken. Maar goed, dit alleen even ter illustratie van het ongemak, daar wil ik je niet teveel mee lastig vallen.

Er spelen eigenlijk een paar vragen in mijn hoofd, waarop jij me hopelijk antwoord kunt geven:
1. Is er een oplossing mogelijk voor mijn probleem? Zoja, welke en wat moet ik daarvoor doen?
2. Als het niet opgelost kan worden, is er dan een mogelijkheid om onder mijn contract uit te komen, want ik voel me redelijk gedupeerd en dan wil ik op zoek naar een provider die mij wel dekking in huis kan bieden.

Met vriendelijke groet,

Simone
Reputatie 5
@Simone.
Bedankt voor je duidelijke beschrijving! 🙂 Waarschijnlijk had je dit zelf ook al geconcludeerd, maar het probleem is dat de dekking van T-Mobile op jouw woonadres niet toereikend is. Klanten van andere providers hebben blijkbaar een betere dekking.

Er is een oplossing voor je probleem, namelijk dat T-Mobile een extra mast bij jou in de buurt plaatst. 😉 Wellicht staat dit al op de planning en zul je in de nabije toekomst een betere dekking ervaren. Hoe je hier achter kunt komen is door de Dekkingskaart in te vullen met jouw adres, waarna je binnen 10 werkdagen wordt teruggebeld door een netwerkspecialist. Als uit het onderzoek blijkt dat de dekking inderdaad niet toereikend is, krijg je twee opties: voor een bepaalde periode 20% korting op je abonnement of je contract laten ontbinden.

Wil je hier laten weten wat de uitkomst is? Succes!
@Simone.
Bedankt voor je duidelijke beschrijving! 🙂 Waarschijnlijk had je dit zelf ook al geconcludeerd, maar het probleem is dat de dekking van T-Mobile op jouw woonadres niet toereikend is. Klanten van andere providers hebben blijkbaar een betere dekking.

Er is een oplossing voor je probleem, namelijk dat T-Mobile een extra mast bij jou in de buurt plaatst. 😉 Wellicht staat dit al op de planning en zul je in de nabije toekomst een betere dekking ervaren. Hoe je hier achter kunt komen is door de Dekkingskaart in te vullen met jouw adres, waarna je binnen 10 werkdagen wordt teruggebeld door een netwerkspecialist. Als uit het onderzoek blijkt dat de dekking inderdaad niet toereikend is, krijg je twee opties: voor een bepaalde periode 20% korting op je abonnement of je contract laten ontbinden.

Wil je hier laten weten wat de uitkomst is? Succes!


Beste Dennis,

Dat is balen. Ik ben op zich al jaren heel tevreden met T-Mobile, maar afgelopen 4 maanden zonder dekking zitten, en met het vooruitzicht van nog een paar maanden, staat me wel tegen. Ik krijg ook al 4 maanden 20% korting, maar dat schiet eigenlijk niets op, want daar kan ik nog steeds niet mee bellen... :(

Dus ik ga zeer waarschijnlijk op dit moment voor de optie om mijn contract te laten ontbinden op grond van de niet toereikende dekking. Dan kijk ik over 1-2 jaar maar weer of een abonnenemt bij T-Mobile interessant is.

Hartelijk dank voor je informatie!

Met vriendelijke groet,

Simone
Reputatie 4
Hi all,

Ik had het topic al een keer gelezen en ben er zelf toen veel wijzer van gekomen. Maar nu ben ik hier toch terug omdat het helaas niet allemaal is blijven hangen. Thanks Dennis, super topic! Ik kijk al uit naar de volgende.
Raar dat als er veel klachten zijn over x, ze met y komen, als dan daar weer klachten over komen dan komt z,.. enz...
3G is nog lang niet overal goed en gegarandeerd maar al wel wordt 4G uitgerold,... spijtig maaaaaar, je 3G gaat straks echt verbeteren.... tot die tijd blijf je dus met minder voor hetzelfde geld zitten... als straks 4G er is en daar komen weer problemen van slechte plekken dan is dat spijtig,...maaaaaaaaaar dat wordt met 5G allemaal opgelost....

Hoeveel G is er nog nodig om eens een stabiel dekkend netwerk te krijgen, dan hebben we al die G's niet nodig....

Of voer betalen naar ontvangst in, zit je in een minder gebied, dan betaal je minder......
----------
Reputatie 5
@hageneesje

"Hoeveel G is er nog nodig om eens een stabiel dekkend netwerk te krijgen, dan hebben we al die G's niet nodig...."

Je hebt zeker geen smartphone? Of gebruikt nooit Internet? Lachen, internetten op GPRS... Dan mag je 3 uur wachten op een "Time-Out error".

Het 3G net is wel degelijk verbetert. Zo heb je nu H+ op Utrecht Centraal waar je eerst HELEMAAL geen bereik had. Dus van je argument klopt niet veel.

Als T-Mobile nu geen 4G introduceert, zeurt over een halfjaar iedereen "Vodafone, KPN en Tele2 hebben wel al 4G! Jullie lopen achter, is dat nou service?!". 'Tis nooit goed of 't deugt niet, is het spreekwoord geloof ik.
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn mobiel internet, ik heb een Sony sp. 1000mb internet.
Whatsapp en facebook werkt altijd wel. Maar het is niet mogelijk zonder wifi normaal een website te kunnen openen of mail te kunnen sturen. Bij mijn verbinding staat alleen een g in beeld. Wat houd dit nou in? Ik heb de instellingen opnieuw na gelopen die staan als het goed is allemaal goed.

Wie kan me hier mee helpen? Heb niet voor niets 1000mb internet genomen, de verkoper vertelde mij dat dat weer sneller is dan als je 500mb internet heb.

Groetjes Drea
Reputatie 3
@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel. 
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. 🙂
Hai,

Ik kwam er gister achter toen ik in de stad was en parkeren voor de auto moest aan zetten en dus niet op de site kon komen.De netwerkmodus stond inderdaad niet goed, is nu ook veranderd maar geen verbertering, Nou kijk ik net bij instellingen>meer>Mobiele netwerken>mobile providers,
HIer staat alleen t-mobile 2g, beschikbaar en actief
kpn 2g niet beschikbaar
kpn 3g niet beschikbaar,
Vodafone 2g niet beschikbaar
Vodafone 3g niet beschkinaar.

Telefoon opnieuw opgestart en alles weer na gekeken. Net komt er t-mobile 3 g bij te staan beschikbaar. Maar als ik die aan vink geeft hij fout melding aan. gaat hij registreren op t-mobile nl en krijg ik een melding geen service, netwerk niet beschikbaar. Vervolgens krijg ik netwerk gevonden met beperkte service, wilt u een netwerkzoekactie starten, vervolgens krijg ik weer het zefde

groetjes

@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel.
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. :)
@Drea-88

In dat geval kun je het beste op de pagina die Roytje87 al doorgaf de dekkingskaart invullen. Ik neem aan dat je de sim al in een ander toestel hebt geprobeerd? Zo kun je een eventueel toestelprobleem uitsluiten.
Aha, dat was het! Dacht al, opeens stond er H+
In laagsoeren ligt tusse eerbeek en dieren is het bereik al jaren heel slecht geld voor alle providers
en ze zegge we zijn altijd bezig om het netwerk te verbeteren ZALLL???
Reputatie 5
@jos56 op je woonlocatie zou het bereik voldoende moeten zijn. Zowel op 3G als 2G. Ervaar je ook een minder 2G bereik?
Reputatie 4
Sinds vandaag ook H+ in Gelderland-Midden! :D
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1931&stc=1&d=1392651634

Goed werk T-Mobile! :)

@Tom 

Even een vraagje. 
De mast is niet vervangen, hoe kan het dat er nu wel H+ beschikbaar is? 

Groet Leroy, 
Reputatie 5
Pfff, een gat in het midden van de veluwe (:p) heeft H+, en ik kan nog niet eens G ontvangen in m'n woonkamer in een van de betere wijken in Enschede. We hadden als eerste van Nederland Glasvezel, maar telefoonverbinding ho maar...

Ik zeur er al 6 jaar over...

Ik heb bij het raam als ik mazzel heb 1 streepje, en de rest van het huis "Geen Service". Moest laatst Ziggo bellen want de vaste lijn deed het niet... Heb een half uur in de stromende regen gestaan om bereik te hebben! Hoop dat 'k nooit 112 hoef te bellen..
In laagsoeren heb je alleen gprs tom en het belle lukt meestal ook niet zo niet ga je toch een x na die plaats dan kunje het zelf ondervinden.
Reputatie 4
@ShadowLea

Hahaha, ik zag ook al dat mensen in Friesland H+ hebben. 
Wel erg irritant dat je geen service hebt.. 😞
Bij mij staat er geen LTE tussen maar heb wel een 4G toestel
Reputatie 4
Hallo @BeInfected

Om wat voor toestel gaat het? 
Dan kunnen we je verder helpen. :)
Laat maar weten! :)

Groet Leroy,
Hallo @leroy98ecker,

Het gaat om een s4 mini GT-I9195
Hallo @BelnFected, heb je de laatste software update al op je device?
Zou daar eventueel aan kunnen liggen.
Ben dat namelijk al vaker tegengekomen op het forum.

Reageer