Beantwoord

Geen internet en bellen in VS ondanks de juiste bundel en instellingen


Beste moderatoren en anderen,

 

Ik ben in de VS en ik heb voordat ik vertrok mijn abonnement aangepast naar een Unlimited Plus-abonnement waarmee ik binnen de VS ongelimiteerd zou moeten kunnen bellen en 50 GB per maand aan data zou hebben. Dit heb ik gedaan omdat we na aankomst in de VS eerst thuis wifi moesten laten installeren en ik voor mijn werk gelijk online moest zijn. Dat is helaas niet gelukt.

Ik heb het volgende allemaal gedaan en gecheckt:

  • er staan geen blokkeringen aan;
  • roaming staat aan;
  • ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart;
  • er zijn geen openstaande facturen;
  • ik heb zelf een netwerk geselecteerd en meerdere geprobeerd.

Soms registreert hij wel op een netwerk, maar krijg ik in de browsers die ik heb de melding ‘geen internet’ en kan ik ook niet bellen. 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat kan ik doen?

Ik heb in de app al met de chatbot gecommuniceerd, maar het eindigt in de mededeling dat ik een adviseur moet spreken. Dat kan alleen telefonisch, maar ik kan dus niet bellen ;-) Er is geen mailadres om de vraag te stellen, dus vandaar dat ik hem hier stel. 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt en een hartelijke groet,

Maureen

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 2 May 2024, 11:53

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Maureen, van harte welkom op de Community! Gaaf dat je in de VS bent. Je moet natuurlijk gewoon bereikbaar zijn en daar help ik je met alle liefde bij. Ik heb je account er direct bijgepakt en ik denk dat je twee Unlimited Plus-bundels door elkaar hebt gehaald. 

Je hebt een oud (T-Mobile) Go-abonnement met een Unlimited Plus bundel. Hiermee krijg je:

  • Unlimited bellen en sms’en in Nederland, in de EU én vanuit Nederland naar de EU 
  • Unlimited data in Nederland op het snelste en best geteste mobiele netwerk 
  • 35 GB per maand data in de EU 
  • Extra veilig internet 
  • 5G toegang

Wat jij bedoeld met Unlimited Plus is een van onze nieuwe Hello-abonnementen. Hiermee krijg je dan inderdaad 50 GB data in de VS. Om toch bereikbaar te zijn in de VS kan je een GB-aanvuller kopen via Mijn Odido. De VS valt onder Zone 2. Alle bundels vind je op deze pagina in Mijn Odido: GB's aanvullen | Odido. Heb je geen wifi/toegang tot deze pagina? Dan kan ik er ook eentje voor je activeren. Hieronder alvast alle beschikbare bundels:

1 keer per maand kan je je bundel wijzigen. Je kan binnen 1 maand Unlimited Plus dus weer opzeggen. Omdat je eigenlijk niks aan Unlimited Plus hebt in de VS zal ik de kosten van deze maand dan voor je vergoeden. Laat je me allereerst weten of het lukt een Zone 2 bundel te kopen of dat ik er een voor je moet activeren? Ik hoor het graag van je. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Hi Marciano,

 

Ontzettend bedankt voor je reactie en aanbod (en excuus voor mijn trage reactie daarop!).

Heel fijn dat je de kosten voor het onnodige abonnement wilt vergoeden, dank je wel!

Het lukt me in principe om een bundel aan te schaffen, maar 5 GB aan data is eigenlijk te weinig in verband met mijn werk. 

Voordat ik vertrok, sprak ik twee medewerkers, maar hoewel ze mij verder heel goed hebben geholpen, hebben ze me niet gewezen op het verschil tussen mijn oude T-Mobile abonnement en de nieuwe Hello-abonnementen. Kan gebeuren! Ze zeiden me dat ik mijn abonnement alleen even moest upgraden naar het Plusabonnement.

Dus even een paar vragen nog:

  • Is het mogelijk om mijn oude abonnement om te zetten naar het Hello-abonnement? Als dat kan, wil ik dat heel graag! Het is voor mij belangrijk dat ik genoeg data kan gebruiken en dat ik binnen de VS kan bellen.
  • Als dat kan, wat zijn dan de voorwaarden en de prijs van zo'n contract?
  • Als het niet kan, is er dan nog een andere mogelijkheid, om hier te kunnen internetten en bellen, of kan ik dan beter een Amerikaanse simkaart kopen?

Alvast heel erg bedankt weer voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

Maureen

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MaureenJanice ,

Je kunt zelf je abonnement verlengen naar een nieuw abonnement.  Dan moet natuurlijk je huidige abonnement buiten contract zijn. Je kan dit in de app of op de website doen.

Hoi @MaureenJanice ,

Je kunt zelf je abonnement verlengen naar een nieuw abonnement.  Dan moet natuurlijk je huidige abonnement buiten contract zijn. Je kan dit in de app of op de website doen.

Hoi Eric, dank voor je snelle reactie! Ik ga even kijken of ik daar zo achter kom (vast wel), ik weet niet eens of mijn huidige abonnement buiten contract is ;-) Ik zal nog even laten weten of het gelukt is! Fijne dag en groetjes, Maureen

Hoi @MaureenJanice ,

Je kunt zelf je abonnement verlengen naar een nieuw abonnement.  Dan moet natuurlijk je huidige abonnement buiten contract zijn. Je kan dit in de app of op de website doen.

Hoi Eric,

Mijn startdatum was 16 nov 2022 en looptijd 24 maanden. Verlengbaar vanaf 16 juli 2024.

Betekent dat dat ik nog niet ‘buiten contract’ ben?

Toen ik hierover belde (voordat ik naar de VS ging), zeiden de medewerkers aan de telefoon dat ik direct naar het contract met 50 GB data in de VS en Unlimited bellen binnen de VS over kon gaan en dat dit gelijk in zou gaan. Het was zelfs hun idee om dit te doen. Ik weet dat jullie hier weinig aan kunnen doen, maar ik was niet zo heel blij verrast toen ik in de VS aankwam en die dag hier daardoor onverwacht niet kon werken, terwijl ik dacht dat ik het goed geregeld had ;-) De medewerkers keken in mijn account mee destijds, dus ik begrijp niet zo goed dat ze dit niet hebben zien aankomen.

Kan het zijn dat er toch op de een of andere manier over te gaan is op dat Hello Abonnement? Ik begin te vrezen van niet en in dat geval zal ik mijn abonnement terugzetten naar het minimale en neem ik hier een Amerikaanse simkaart.

Alvast dank voor je reactie en een hartelijke groet, Maureen

Reputatie 7
Badge +14

Het enigste waarom je een sim only contract niet uit hoeft te zitten is als je verlengt met een toestel. Dan kun je dat gelijk doen. Het toestel wordt natuurlijk wel in NL geleverd..

Een alternatief met een Amerikaanse esim kan voor een langere periode ook een idee zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Maureen, je bent inderdaad nog niet buiten je contract. Mijn excuses dat mijn collega's dit niet eerder hadden vermeld en/of wellicht over het hoofd hebben gezien. Hoe lang blijf je in de VS? Als dit langer dan 4 maanden is dan is het (sowieso na 4 maanden) het voordeligst als je een lokaal simkaartje koopt vanwege de Fair Use Policy in het buitenland. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat je je bundel kan verlagen naar 2 GB + Unlimited bellen voor € 16,90. Dit kan op deze pagina in Mijn Odido. Dat scheelt flink in de maandkosten. Dit in combinatie met een lokaal simkaartje is voor jou dan de beste optie als je meer GB nodig hebt.

Ik heb zojuist een credit van € 10 ingevoerd en per mail een bevestiging gestuurd. De credit bestaat uit het verschil tussen je oude bundel en je nieuwe Unlimited Plus bundel en ik heb deze ruim naar boven afgerond ter compensatie van de onvolledige informatie van mijn eerdere collega's. De credit zal verrekend worden met je volgende factuur. Laat je het me weten of het is gelukt om je bundel aan te passen in Mijn Odido? 😄

Hoi Marciano,

 

Dank je wel nog voor je hulp en uitgebreide reactie, heel erg fijn! En dank ook voor het crediteren van de 10 euro :-)

 

Excuses aanvaard en no hard feelings! Hopelijk is iedereen nu ook weer even hierop geattendeerd.

 

Jammer dat het niet kan, maar ik begrijp nu waarom. Is het dan zelfs zo dat ik met mijn huidige telefoon (die ik inmiddels volledig heb afbetaald) niet al een Amerikaanse esim of simkaart kan installeren om hier te kunnen bellen zolang mijn contract nog niet vrij is? Want dat zou betekenen dat ik voor de periode die ik hier ben met mijn telefoon niets kan (behalve op wifinetwerken). Voordat ik hier een (e)simkaart koop online, is dat handig om te weten ;-) Ik hoor dat graag nog even!

 

Ik heb in ieder geval mijn contract teruggezet naar die van 16,90, dus dat scheelt aanzienlijk, heel fijn!

 

Met vriendelijke groet,

Maureen

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MaureenJanice ,

Je telefoon is vanaf dag 1 jouw eigendom.  Je mag daar dus gewoon een buitenlandse (e)simkaart inzetten. Er zit geen simlock op.

hallo, ik ga van 22 tot 30 mei naar New York. Ik wil op advies van odido mijn abonnement aanpassen naar unlimited plus of premium. Ik kan daarmee voor 50 GB internet gebruiken in de VS. Mijn abonnement is onlangs verlengd (ik heb al jaren een abonnement bij T mobile/Odido). Als ik het unlimited abonnement binnenkort instel kan ik dan zonder problemen meteen in de VS van internet gebruik maken?  Moet ik nog ergens op letten (zoals de provider die ik kan kiezen eenmaal in de VS)? 

Ik vind het verwarrend dat er gesproken wordt over bundels bijkopen. Dat zou toch niet aan de orde moeten zijn. Ik wil geen risico lopen dat ik ongemerkt op kosten wordt gejaagd omdat ik dacht de juiste bundel te hebben maar toch per mb moet betalen

alvast bedankt!

groeten

Marco

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MUSICOM ,

Ik ben nu net in de states en heb een hello basis unlimited sinds begin dit jaar. Via my-odido heb vorige maand dit abonnement opgezocht en aangepast naar unlimited plus. Bij aankomst en een paar minuten geduld had ik een prima verbinding. En dit staat in mijn app:

 

Super!! Bedankt Erik!

Groeten 

Marco

Reageer