Beantwoord

eSim plotseling verdwenen

  • 22 April 2024
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Ik heb sinds 2 maanden een geactiveerde eSIM. Werkt prima. Nu ben ik in Mexico en heb een fysieke sim kaart gekocht voor data. 
sinds deze geplaatst is, is de eSIM van Odido compleet verdwenen en ben ik niet meer telefonisch bereikbaar en kan ik ook niet meer bellen.

 

ik probeer de hele tijd contact te zoeken met de klantenservice, maar ik kan alleen praten met een Chatbot. Uitebdyraad die me aan om met een medewerker te praten maar dat kan enkel telefonisch(ik kan niet bellen) naar een 0800 nummer(ik ben in het buitenland) mede door het tijdsverschil is het echt een drama om dit op te losse 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 23 April 2024, 11:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @roelruijs, van harte welkom op onze Community! Wat gek dat je eSIM ineens verdwenen is, dat zou niet moeten. Had je toevallig je toestel al een keer opnieuw opgestart? Wat krijg je bijvoorbeeld te zien in de instellingen van je toestel (bij simkaartbeheer)? Krijg je daar alleen je lokale simkaart te zien? Kun je dan wel of niet kiezen voor je eSIM? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***281. Daarbij zie ik wel dat je gebruikmaakt van een fysieke simkaart, deze heeft het simkaartnummer dat eindigt op ***2413. Deze staat op dit moment gekoppeld een je abonnement.  Op wat voor manier had je de eSIM aangevraagd en was deze ook gekoppeld (QR-code gescand met je toestel) en geactiveerd? Er staat op dit moment bij dat nummer ook geen eSIM gekoppeld of klaar voor activatie. Of gaat het toevallig om een ander nummer? Zou je in dat geval, het nummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken! 

Heb je toevallig toegang tot je Mijn Odido account en kun je inloggen? Dan kan ik eventueel een nieuwe eSIM voor je klaarzetten, zodat je de QR-code kunt scannen met je toestel. Daarna kun je de eSIM zelf activeren via je account.

Ik verneem het graag van je! 

Dank voor je antwoord.

 

ik zie de eSIM niet staan in de instellingen van mijn iPhone. Anders zou het me denk ik wel lukken om het werkend te krijgen. Ik zie enkel nog de lokale fysieke Sim kaart die er nu in zit. 
 

ik heb onlangs mijn abonnement verlengd en daarbij gekozen voor eSIM (toen me niet gerealiseerd dat de iPhone 12 enkel maar 1 eSIM tegelijk kan gebruiken, vandaar dat ik hier gekozen heb voor een fysieke sim voor mobiele data) het klopt dat het gaat om het nummer ***281

 

ik heb geen ander nummer

 

ik heb na de verlenging een brief ontvangen met de qr code, deze heb ik toen ingesteld en alles stond gewoon goed en werkte.

 

fijn als je me verder kunt helpen, ik kan inloggen op de odido app

Reputatie 6
Badge +6

@roelruijs dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad dat je bij je verlenging een eSIM had aangevraagd, maar de koppeling is op de één of andere manier niet goed gegaan in ons systeem, want ik zie dat er nog een fysieke simkaart gekoppeld en geactiveerd staat bij je nummer. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ik heb zojuist kosteloos een eSIM voor je besteld. Deze staat binnen een half uurtje voor je klaar in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen met je toestel en de activatie ook heel gemakkelijk zelf voltooien! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je!

Reageer