Beantwoord

5G werkt niet meer na verlenging

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Hallo,

 

Sinds 11 april is mijn abonnement verlengd, op die dag ontving ik de volgende sms van Odido:

Hallo,
Je 5G Toegang is stopgezet, je gebruikt voortaan het 4G-netwerk van Odido. Mis je ons 5G-netwerk? Zet 5G Toegang gewoon weer aan via Mijn Odido. Tot gauw, Odido

 

Vervolgens bleek dit ook daadwerkelijk het geval, dus heb ik contact gezocht met de klantenservice. Zij gaven aan dat het wellicht zou kunnen komen omdat ik de spaarstand aan heb staan. Deze heb ik echter altijd aanstaan, ook voor de verlenging en toen was dit nooit een probleem en kon ik altijd gebruik maken van het 5G-netwerk.

 

Zou iemand kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen en wat ik er aan kan doen?
 

Bovenstaande vraag is ook uitgezet naar de technische afdeling, maar daar heb ik tot op heden geen reactie van ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,
Martine 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 29 April 2024, 16:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Martine, van harte welkom op de Community en tof dat je bij ons blijft met je verlenging! Ik zie dat het bij enkele verlengingen nog voorkomt dat 5G de verkeerde waarde in het systeem heeft, waardoor 5G niet voor je werkt. Geen zorgen, mijn collega's van de technische afdeling kunnen en gaan dit voor je oplossen. Ik zie echter nog geen case aangemaakt voor deze afdeling. Heb je heel toevallig een casenummer ontvangen? Zo niet, laat het me dan weten. Dan zet ik zelf direct een case voor je door! 😄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mar10e92 

5G is inbegrepen bij alle abonnementen en zou gewoon moeten werken.

Kan je de spaarstand eens uitschakelen?

Staat bij mobiele gegevens de netwerkmodus op 5G?

Helpt het herstarten van je telefoon?

Indien je een andere telefoon hebt die 5G hebt, test de simkaart ook daar eens in.

Bedankt voor de reacties @Marciano van Odido en @Waqqas.
Toen ik telefonisch contact had met de klantenservice zou er een vraag worden uitgezet naar de technische afdeling van Odido, maar ik heb inderdaad geen casenummer ontvangen.

Bij mijn vorige twee-jarig abonnement kreeg ik een Samsung S22 ultra, hier maak ik nog steeds gebruik van. Er is wat dat betreft ook niets gewijzigd, alleen dat mijn abonnement is omgezet naar een Sim Only abonnement.

De S22 Ultra gebruikte ik altijd al op de spaarstand en dan had ik altijd toegang tot 5G, sinds de verlenging is dit dus niet meer het geval. Wanneer ik de spaarstand nu uitschakel springt hij inderdaad wel over op 5G, maar dat is niet wat ik wil omdat de accu dan veel sneller leeg is.

 

De telefoon is sinds de verlenging al meerdere malen opnieuw opgestart, dit geeft helaas ook niet het gewenste effect.

Bij Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus staat nu 4G/3G/2G en ik kan daar in de spaarstand dus ook de 5G niet selecteren. Maar dat vind ik dus zo dubieus, dat dit voorheen nooit een probleem was.

 

Ik hoor graag van jullie! :-)

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Martine, geen dank! En daar was ik al bang voor, maar geen zorgen - ik heb inmiddels een case doorgezet naar de technische afdeling. Zij gaan aan de slag om 5G weer voor je aan te zetten. De verwerkingstijd staat momenteel op 14 dagen, maar ik gok heel stiekem dat ze wel eerder aan jouw case toekomen. Mocht je volgende week woensdag nog geen 5G hebben, stuur me dan even een reminder. Dan kijk ik graag voor je of er een update is in de case.  Mocht je daarvoor al merken dat je weer 5G hebt, laat je het mij dan ook direct weten? Ik blijf graag op de hoogte! 😄

Casenummer: 70596723

Reageer