Skip to main content

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Hoelaat had je hem besteld? En stond je op een wachtlijst? Ben erg benieuwd wanneer die van mij binnenkomt.


Ik zo rond 14:08. En niets gezien van een wachtrij oid :) 

Zodra ik wat hoor/zie meld ik me wel weer :) 


Ha! Ook ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe iPhone 15 Pro besteld, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Dat is nu bijna 69 uur geleden. Bij bestelstatus staat dat deze is binnen gekomen, maar verder gebeurt er niks. Ik probeer al 3 dagen in contact te komen, maar het lukt me niet er doorheen te komen (Izzi, telefonisch, socials). Kan iemand met me in contact treden hierover? Hartelijk dank!


Ik zo rond 14:08. En niets gezien van een wachtrij oid :) 

Zodra ik wat hoor/zie meld ik me wel weer :) 

Ah top dankjewel, ik heb hem om 14:02 besteld dus dan zou ik ook goed moeten zitten.

Ik heb zelf gekozen voor afhalen bij Odido Shop. Daar heb je geen Track&Trace van… Erg vervelend vind ik zelf.


Niks nieuws zoals altijd met Apple. innoveren kunnen ze echt niet meer, alleen stelen van Android. 

 

Hebben ze de straling wel gemeten van deze iPhone ?

 

iPhone 12 uit de winkels wegens veel te hoge straling

 

Klopt! 👍 het lijkt me ook heel mischien een beetje stelen met het innoveren van hun, maar over het algemeen vind ik Android echter wel veel beter werken dan Apple met het hele gebruiks-gemak natuurlijk, 📱

 

Groeten! 👋🏼

 

ʘ⁠‿⁠ʘ

 


Er gebeuren wat gekke dingen volgens mij. Ik heb verlengd en een ordernummer ontvangen via de website. Ik heb gekozen om de iPhone op te halen in de winkel Nu kan ik nergens informatie terugvinden. Niet in mijn account of wanneer ik de bestelstatus opvraag via de website.

Ik heb enkel een SMS gehad dat het toestel niet op voorraad is. Buiten dat niets anders.

Via andere kanalen zijn jullie slecht bereikbaar dus daarom hier een poging. Gaat dit allemaal wel goed en wat kan ik verwachten?


Ha! Ook ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe iPhone 15 Pro besteld, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Dat is nu bijna 69 uur geleden. Bij bestelstatus staat dat deze is binnen gekomen, maar verder gebeurt er niks. Ik probeer al 3 dagen in contact te komen, maar het lukt me niet er doorheen te komen (Izzi, telefonisch, socials). Kan iemand met me in contact treden hierover? Hartelijk dank!

Beste medewerker,

Ik wacht nog steeds op reactie. Ik hang alweer eindeloos telefonisch in de wacht, en toen ik er vanochtend doorheen kwam (eindelijk!) werd de hoorn er op gegooid. Op jullie socials wordt niet gereageerd en de chatbot geeft nog steeds aan dat er geen adviseurs beschikbaar zijn.

Nogmaals de kern:

  • Ik heb vrijdag een nieuwe iPhone besteld
  • Ik heb GEEN bevestigingsmail ontvangen, ook niet in mijn spambox
  • Ik wil graag weten of mijn bestelling goed is doorgekomen en wanneer ik een bericht van de koerier kan verwachten.

Ha! Ook ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe iPhone 15 Pro besteld, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Dat is nu bijna 69 uur geleden. Bij bestelstatus staat dat deze is binnen gekomen, maar verder gebeurt er niks. Ik probeer al 3 dagen in contact te komen, maar het lukt me niet er doorheen te komen (Izzi, telefonisch, socials). Kan iemand met me in contact treden hierover? Hartelijk dank!

Beste medewerker,

Ik wacht nog steeds op reactie. Ik hang alweer eindeloos telefonisch in de wacht, en toen ik er vanochtend doorheen kwam (eindelijk!) werd de hoorn er op gegooid. Op jullie socials wordt niet gereageerd en de chatbot geeft nog steeds aan dat er geen adviseurs beschikbaar zijn.

Nogmaals de kern:

  • Ik heb vrijdag een nieuwe iPhone besteld
  • Ik heb GEEN bevestigingsmail ontvangen, ook niet in mijn spambox
  • Ik wil graag weten of mijn bestelling goed is doorgekomen en wanneer ik een bericht van de koerier kan verwachten.

Heb je de mail ontvangen waarin een link staat om het rest bedrag te betalen?

Dat is namelijk de bevestigingsmail.

Koerier AMP zal voor de eerste batch bestellingen waarschijnlijk Donderdag contact opnemen (1 dag voor release)

 

 


Ha! Ook ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe iPhone 15 Pro besteld, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Dat is nu bijna 69 uur geleden. Bij bestelstatus staat dat deze is binnen gekomen, maar verder gebeurt er niks. Ik probeer al 3 dagen in contact te komen, maar het lukt me niet er doorheen te komen (Izzi, telefonisch, socials). Kan iemand met me in contact treden hierover? Hartelijk dank!

Beste medewerker,

Ik wacht nog steeds op reactie. Ik hang alweer eindeloos telefonisch in de wacht, en toen ik er vanochtend doorheen kwam (eindelijk!) werd de hoorn er op gegooid. Op jullie socials wordt niet gereageerd en de chatbot geeft nog steeds aan dat er geen adviseurs beschikbaar zijn.

Nogmaals de kern:

  • Ik heb vrijdag een nieuwe iPhone besteld
  • Ik heb GEEN bevestigingsmail ontvangen, ook niet in mijn spambox
  • Ik wil graag weten of mijn bestelling goed is doorgekomen en wanneer ik een bericht van de koerier kan verwachten.

Ik had hetzelfde probleem. Vrijdag gelijk om 14:00 besteld en geen bevestiging gehad. Afgelopen zondag heb ik wel een medewerker hierover gesproken (na ruim een uur in de wacht te hebben gestaan). 
 

Waarschijnlijk heb je nog geen betaling kunnen doen doordat je de bevestigingsmail niet hebt ontvangen? In dat geval zou ik toch adviseren om te proberen telefonisch contact op te nemen. De medewerker vertelde mij namelijk dat je order automatisch wordt geannuleerd als je niet binnen 24 uur betaald. Ze kunnen wel achterhalen op welk moment je een bestelling hebt proberen te plaatsen én het is voor de medewerker zichtbaar dat er geen bevestigingsmail is verstuurd. De medewerker kan je dan verder helpen de order opnieuw te plaatsen. Als het goed is behoud je hiermee je “originele plekje” op de pre-order lijst. Dit werd in ieder geval wel tegen mij gezegd.

 

Succes!🤞

 


Ik heb hem zaterdag ochtend gereserveerd en netjes een mail gekregen, maar het nieuwe abbo staat nog niet op mijn account. Als ik de bestelstatus wil opzoeken staat er “We konden je bestelling niet vinden.”, heel raar allemaal. Heb ook geen sms of iets gehad.


Er gebeuren wat gekke dingen volgens mij. Ik heb verlengd en een ordernummer ontvangen via de website. Ik heb gekozen om de iPhone op te halen in de winkel Nu kan ik nergens informatie terugvinden. Niet in mijn account of wanneer ik de bestelstatus opvraag via de website.

Ik heb enkel een SMS gehad dat het toestel niet op voorraad is. Buiten dat niets anders.

Via andere kanalen zijn jullie slecht bereikbaar dus daarom hier een poging. Gaat dit allemaal wel goed en wat kan ik verwachten?

ik heb het zelfde man, wel de bevestiging ontvangen via de mail en dag later smsje dat ie was besteld voor me ofzo. denk dat het wel goed komt. 


Ik heb hem zaterdag ochtend gereserveerd en netjes een mail gekregen, maar het nieuwe abbo staat nog niet op mijn account. Als ik de bestelstatus wil opzoeken staat er “We konden je bestelling niet vinden.”, heel raar allemaal. Heb ook geen sms of iets gehad.

Ik precies hetzelfde. Heb op enig moment contact gehad met ‘iemand’ van Klantenservice en ook iemand in een fysieke winkel hier in Den Haag en die wisten te vertellen dat mijn bestelling wél gelukt was. Vreemd allemaal maar ik wacht nu vrijdag maar even af.


Mwa, niet echt een lekker begin voor Odido, DE provider die roept  “dat het anders kan…. menselijker” (?)

Met geen mogelijkheid iemand te spreken en de communicatie via de digitale wegen laat ook zeer te wensen over. Ik wacht het vrijdag ook af, maar heb er een hard hoofd in.


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

volgens mij ben jij de enige die er zeker van is dat dat ding op vrijdag wordt geleverd.. 


Inmiddels besteld op pre-order Day.
Even wat gedoe gehad m.b.t. iDEAL en creditcard betaling en site die overbelast was, maar levering staat ingepland voor aanstaande vrijdag. 🤗

Do you mind sharing how you end up thinking the delivery is scheduled? I have a strong suspicion that you misunderstood something…

 

anyway, looking back on all horror stories about T-Mobile/odido on deceiving the customers with delivery dates, I bought also from Apple, this one will deliver for sure on Friday already. Whatever comes first, I’ll keep, other one I return…. 😌


Mijn 15 plus is voor 22.09.2023


Mine 15 plus is voor 22.09.2023

How do you know? 😄


Mine 15 plus is voor 22.09.2023

How do you know? 😄

 


Mine 15 plus is voor 22.09.2023

How do you know? 😄

 

Thanks for sharing, that helps others that are curious how the approach works… is it PostNL or ampgroep?


Mine 15 plus is voor 22.09.2023

How do you know? 😄

 

Thanks for sharing, that helps others that are curious how the approach works… is it PostNL or ampgroep?

Het is ampgroep.com.


ik heb ophalen in de store gedaan, heb daar alleen een smsje vorige week van ontvangen. verwacht vrijdag pas weer een sms.. geen idee wat de status is. 


ik heb ophalen in de store gedaan, heb daar alleen een smsje vorige week van ontvangen. verwacht vrijdag pas weer een sms.. geen idee wat de status is. 

Ik heb ook gekozen voor ophalen in een Odido Store (besteld 15 september om 14:03). Ik kreeg wel gelijk een bevestigingsmail binnen, alleen nog geen sms. Nog even afwachten denk ik.


ik heb ophalen in de store gedaan, heb daar alleen een smsje vorige week van ontvangen. verwacht vrijdag pas weer een sms.. geen idee wat de status is. 

Ik heb ook gekozen voor ophalen in een Odido Store (besteld 15 september om 14:03). Ik kreeg wel gelijk een bevestigingsmail binnen, alleen nog geen sms. Nog even afwachten denk ik.

mail heb ik ook direct gehad en volgens mij op zaterdag dit smsje:
Bedankt voor je bestelling van de nieuwste Apple iPhone, we hebben deze in goede orde ontvangen.
Het toestel is nog niet op voorraad, maar deze is voor jou besteld. 
Zodra je bestelling voor je klaar ligt in de winkel nemen we contact met je op!
Met vriendelijke groet,
Odido Shop Purmerend
 


Hopelijk ontvang ik de mail ook snel. 14:07 iPhone 15 pro 256 zwart besteld :-D


Hier nog geen mail, maar volgens mijn bestelstatus is er wel een toestel meegegeven aan de koeriersdienst die binnen 3 werkdagen mailt voor aflevering. Komt er ook hier snel aan dus! 


Reageer