Skip to main content

Ik probeer al een jaar(!) lang mijn Odido Internet glasvezel te koppelen aan mijn Odido Mobiel. Iedere keer krijg ik de foutmelding dat er teveel records gevonden zijn. Ik heb hier in het verleden al meerdere keren over gebeld. Iedere keer is er beloofd dat dit opgelost zou worden, maar het probleem is er nog steeds.

En nu krijg ik steeds meldingen dat het abonnementsgeld niet geïncasseerd kan worden. Jullie hebben én niet het aangepast ondanks heel veel verzoeken en ik kan het niet aanpassen!

Tevens werkt de chatbot ook nooit want iedere keer zijn alle medewerkers bezet. Waarom hanteren jullie geen wachtrij of iets dergelijks?

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om weer enorm lang aan de telefoon te gaan hangen, om vervolgens 2x te worden doorverbonden naar een collega die het zou moeten kunnen oplossen. En dan weer het hele verhaal opnieuw moeten uitleggen…

Hi ​@pzero, ik help je hier graag mee verder om ervoor te zorgen dat jij jouw abonnement kan koppelen aan het Mijn Odido account! Deze melding kunnen we omzeilen door tijdelijk een ander rekeningnummer in te vullen wat nog niet bij ons bekend is. Nadat het rekeningnummer is aangepast, kan je het abonnement aan jouw account koppelen. Hierna kan je het rekeningnummer direct weer aanpassen zodat de betalingen goed lopen. Wil je het tijdelijke rekeningnummer wat ik kan gebruiken in je profiel zetten onder het vakje “Info voor moderator”? Dan kan ik dit gelijk voor je in orde maken! 

Mocht je geen ander rekeningnummer hebben, dan kan ik het voor je oplossen door dit door te zetten naar onze technische dienst. De verwerkingstijd hiervoor is 14 dagen. Laat je het me weten zodra je een tijdelijk rekeningnummer in je profiel hebt gezet of dat ik een ticket voor je aan kan maken? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Dank Nora. Ik heb de info geplaatst.

Overigens krijg ik ook vaak de melding “Adres niet gevonden”

Geef je mij toegang tot het ticket?

MMMm Ook ik erger mij helemaal groen een geel aan die chat robot!!

Sinds kort internet en TV op ons nieuwe woon adres. Zelf heb ik een mobiel telefoon abonnement bij Odido. Deze beide abonnementen worden aan mij separaat gefactureerd. Dat zou ik graag anders zien , namelijk in 1 factuur. Daarnaast heeft mijn vrouw een abonnement bij Odido die van haar privé rekening betaald word, en ook die nu zouden wij graag op die ene factuur erbij willen zien verschijnen? En dat alles zonder dat wij zaken moeten doen met een "fictief” banknummer. Lijkt ons ook voor Odido gemakkelijk en overzichtelijk………..

Graag lees ik hoe dit te verwezenlijken is.

Michel

Hi ​@pzero, ik heb het rekeningnummer direct voor je aangepast. Wil je opnieuw proberen om het abonnement te koppelen aan je account? Mocht dit niet lukken, wil je me dan laten weten welke melding je te zien krijgt? 

@Michel.B , het is op dit moment niet mogelijk om meerdere abonnementen op 1 factuur te krijgen. Je krijgt dus echt een aparte factuur voor het Internet + TV abonnement en een aparte factuur voor het mobiele abonnement. Wel kan je in het Mijn Odido account abonnementen aan elkaar koppelen om zo gemakkelijk de facturen van beide abonnementen in te zien. Wel kan je alleen abonnementen aan elkaar koppelen die op dezelfde naam staan. Mocht het abonnement van jouw vrouw op haar eigen naam staan, dan kan deze dus niet aan hetzelfde account gekoppeld worden. Wel kan ze hier een apart account voor aanmaken, welke je kan toevoegen in de app zodat je eenvoudig tussen de accounts kan switchen. 

Krijg nog steeds de melding dat het adres niet klopt. 

En ik log in op de app met m’n gmail adres

Hi ​@pzero, ik heb het rekeningnummer direct voor je aangepast. Wil je opnieuw proberen om het abonnement te koppelen aan je account? Mocht dit niet lukken, wil je me dan laten weten welke melding je te zien krijgt? 

@Michel.B , het is op dit moment niet mogelijk om meerdere abonnementen op 1 factuur te krijgen. Je krijgt dus echt een aparte factuur voor het Internet + TV abonnement en een aparte factuur voor het mobiele abonnement. Wel kan je in het Mijn Odido account abonnementen aan elkaar koppelen om zo gemakkelijk de facturen van beide abonnementen in te zien. Wel kan je alleen abonnementen aan elkaar koppelen die op dezelfde naam staan. Mocht het abonnement van jouw vrouw op haar eigen naam staan, dan kan deze dus niet aan hetzelfde account gekoppeld worden. Wel kan ze hier een apart account voor aanmaken, welke je kan toevoegen in de app zodat je eenvoudig tussen de accounts kan switchen. 

Dank je wel Nora, Ik heb geen behoefte of noodzaak om alles in te kunnen zien of te beheren van mijn vrouw. Ik vind het gewoon financieel gezien heel overzichtelijk dat alles wat bij 1 bedrijf vandaan komt of geleverd word op 1 maandelijkse rekening terug te kunnen zien. en ook alles in 1 overmaking of incasso afgeschreven te zien worden ipv drie incasso's. IN deze moderne en geautomatiseerde tijd zou dat toch niet zo heel moeilijk moeten zijn.

Hoi ​@pzero, zou je het via een browser willen testen met deze link: Log in op je persoonlijke Mijn Odido account. Dit maakt namelijk vaak verschil. Ik hoor graag of dit bij jou ook het geval is! Groetjes, Ishana

Hoi ​@Michel.B, feedback waarderen we altijd, bedankt! Bij Odido staan we namelijk voor ontwikkeling, we willen dat technologie toegankelijk wordt gemaakt en we gaan met de tijd mee. We introduceren regelmatig nieuwe producten. Maar ook jou, als klant, willen wij een kans geven om met eigen ideeën te komen. Hoe je dit doet? Dat leggen wij je uit op deze pagina van onze Community: community.odido.nl/denk-met-ons-mee-554/wensen-en-suggesties-hoe-werkt-het-357378. Alvast bedankt voor je input! Groetjes, Ishana

Hi Ishana,

ik krijg nog steeds deze foutmeldingen, ook binnen een browser, ook binnen verschillende browsers.:”

Adres klopt niet

©️ Onbekend adres

Het opgegeven adres komt helaas niet voor in onze systemen. Controleer je gegevens en probeer het nog eens.”

Kan het er mee te maken hebben omdat mijn mobile abonnement ooit is omgezet van zakelijk naar particulier? Groet.

Hi ​@pzero, dit zou inderdaad invloed kunnen hebben, maar ik heb zojuist ook gezien dat het tussenvoegsel in jouw achternaam niet helemaal op de goede plek stond bij het Internet abonnement. Dit is waarschijnlijk de reden van de foutmelding en dit heb ik nu voor je aangepast. Wil je het koppelen opnieuw proberen en het me laten weten of het nu wel lukt? Mocht het nu nog niet lukken, laat me dan weten welke foutmelding je te zien krijgt. Dan ga ik dit voor je doorzetten naar onze technische dienst! 

Reageer