Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 300 reacties
  • 3871 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


300 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JKlooster, wat apart je reactie werd automatisch als spam gemarkeerd, vandaar dat je 'm niet zag! Ze zijn nu weer zichtbaar en ik heb je adreswijziging zojuist doorgevoerd. Je mobiele abonnement staat nu op J. Klooster en op hetzelfde adres. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om dit mobiele abonnement te koppelen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hallo @nickg92, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie al gelijk wat er aan de hand is. Je huidige account staat namelijk nog gekoppeld aan een inactief account met je 06-nummer, maar deze is inmiddels niet meer bij ons actief maar bij een andere provider. Je account is dus op de achtergrond '’blijven hangen'’, waardoor je dit nu te zien krijgt en het ook niet lukt om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Geen zorgen, ik heb zojuist het account voor je verwijderd en alles ontkoppeld. Maak gerust een nieuw account aan via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, daarna zou het moeten lukken! 

Ik verneem het graag van je!

Ik heb een nieuw account aangemaakt en daarna het abonnement toegevoegd, in de app zie ik nu meer. Lijkt goed te zijn nu! Bedankt :)

Reputatie 6
Badge +7

@nickg92 fijn dat het is gelukt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Hoi @JKlooster, wat apart je reactie werd automatisch als spam gemarkeerd, vandaar dat je 'm niet zag! Ze zijn nu weer zichtbaar en ik heb je adreswijziging zojuist doorgevoerd. Je mobiele abonnement staat nu op J. Klooster en op hetzelfde adres. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om dit mobiele abonnement te koppelen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

yes is gelukt. dank!

Reputatie 7
Badge +9

Super @JKlooster! 😁

Ik heb een mobiele abonnement afgesloten bij Odido, die op 4 juli ingaat. Ik kom van Ben en heb nummerbehoud aangevraagd.

Ik zit met het probleem dat ik het Odido abonnement nog niet kan koppelen aan mijn Odido account. De reden hiervoor is dat de simkaart van Odido niet geactiveerd is. Als ik de simkaart in een telefoon stop, kan ik geen sms'jes krijgen (om het abonnement te koppelen aan mijn account). Ik krijg de melding dat de simkaart niet geregistreerd is.

Is dit op te lossen? Ik wil toegang tot het abonnement zodat ik het toestel eerder kan aflossen. 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @parff, wat leuk dat je een mobiele abonnement bij ons hebt afgesloten, ik heet je van harte welkom! Laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6255, klopt dat? Ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud bij ons hebt aangevraagd. Echter, heb je altijd een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Ik zie dat je nummer vanaf 04/07/24 naar ons wordt overgezet, vanaf dan wordt de simkaart geactiveerd en kun je er gebruik van maken! Pas zodra het simkaartje actief is, kun je het abonnement toevoegen in je Mijn Odido account. Voor het toevoegen wordt er namelijk een verificatiecode per SMS naar het nummer verstuurd. En dat gaat natuurlijk niet zo lang de simkaart niet is geactiveerd. Je kunt tot die datum gebruikmaken van de simkaart van Ben. Totdat je Nummer naar ons is overgezet, daarna kun je over op onze simkaart, het abonnement toevoegen en dan je toestelkrediet in één keer aflossen middels de iDeal knop! 😄

Hallo @parff, wat leuk dat je een mobiele abonnement bij ons hebt afgesloten, ik heet je van harte welkom! Laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6255, klopt dat? Ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud bij ons hebt aangevraagd. Echter, heb je altijd een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Ik zie dat je nummer vanaf 04/07/24 naar ons wordt overgezet, vanaf dan wordt de simkaart geactiveerd en kun je er gebruik van maken! Pas zodra het simkaartje actief is, kun je het abonnement toevoegen in je Mijn Odido account. Voor het toevoegen wordt er namelijk een verificatiecode per SMS naar het nummer verstuurd. En dat gaat natuurlijk niet zo lang de simkaart niet is geactiveerd. Je kunt tot die datum gebruikmaken van de simkaart van Ben. Totdat je Nummer naar ons is overgezet, daarna kun je over op onze simkaart, het abonnement toevoegen en dan je toestelkrediet in één keer aflossen middels de iDeal knop! 😄

 

Pharwin, dankje voor je reactie. Klopt, dat is het nummer. Is er geen andere manier om het toestelkrediet eerder af te lossen? Ik heb het namelijk echt nodig voor een hypotheekaanvraag, hiervoor moet de bkr registratie weg. Kunnen jullie hiervoor iets voor mij betekenen?

 

Het abonnement heb ik 6 mei afgesloten. Zou de opzegtermijn niet al verstreken zijn? Hoor graag van je. 

I have some problem in my odido account. I can not see anything in my odido account. It show Er is een fout opgetreden Er is een probleem bij het laden van deze gegevens. Probeer het later opnieuw.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @parff, dat is een lastige situatie! Aangezien je abonnement bij ons nog niet is gestart, en je toestelkrediet bij ons nog niet geactiveerd is kan je het toestelkrediet nog niet afbetalen. Mocht je niet tot 4 juli kunnen wachten met je hypotheekaanvraag, dan is de enige oplossing die ik kan bedenken om het abonnement te annuleren. Daarvoor moet je dan wel het toestel retourneren naar de partij waar je het toestel hebt gekocht. Ook niet ideaal, maar voor nu kunnen we niks anders voor je doen qua toestelkrediet afbetalen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Thanya, welcome to our Community! Your e-mail address was still linked to your old Mijn Odido account and subscription. So, I deleted this one. Please give the system 30 minutes to process this, and then you should be able to create a new account via Mijn Odido registreren and add your subscription. Will you let me know if it works for you? 

Hi @Thanya, welcome to our Community! Your e-mail address was still linked to your old Mijn Odido account and subscription. So, I deleted this one. Please give the system 30 minutes to process this, and then you should be able to create a new account via Mijn Odido registreren and add your subscription. Will you let me know if it works for you? 

Thank you very much. I already log in my account and it’s work well. I can see my monthly invoices but I still have another question. I bought Alcatel TCL MW63VK LTE CAT6 Mobile Wi-Fi with internet package. so How can I see the invoice from this package.

Reputatie 6
Badge +7

Hello @Thanya, nice that is works! You can also add your Alcatal Mi-Fi router's subscription in your My Odido account. When you try to add it, you only need to enter the last 5 digits of your bank account number for verification. Note that this does only work through a browser version. So not through the app. 

Will you let me know if it worked? 

Hello @Thanya, nice that is works! You can also add your Alcatal Mi-Fi router's subscription in your My Odido account. When you try to add it, you only need to enter the last 5 digits of your bank account number for verification. Note that this does only work through a browser version. So not through the app. 

Will you let me know if it worked? 

I try to add existing subscription in my account but Im not sure which producut do I have to add for Wi-Fi router's?

Reputatie 6
Badge +7

@Thanya That subscription is considered a mobile subscription so you can add it by clicking ''add a mobile subscription''. Then it should work! 😄

@Thanya That subscription is considered a mobile subscription so you can add it by clicking ''add a mobile subscription''. Then it should work! 😄

I already click Mobile and enter my number and it show Dit abonnement is al toegevoegd aan dit of een ander account. Is het abonnement toegevoegd aan een ander account? Verwijder 'm dan eerst daarvan en probeer het over 30 minuten opnieuw.

Reputatie 6
Badge +7

Hello @Thanya, you're probably adding your 06-number. This one is already paired. You can also add the 097-number of your Alcatel subscription in that existing account. You can find that number on the SIM card that is in your Alcatel router! 

Hello @Thanya, you're probably adding your 06-number. This one is already paired. You can also add the 097-number of your Alcatel subscription in that existing account. You can find that number on the SIM card that is in your Alcatel router! 

oh yeah exactly. now I use 097-number and I can add it eventually. well thank you very much for your helping 😃

Reputatie 6
Badge +7

@Thanya Nice that it worked, no problem and you're welcome! If you have any other questions, just let me know. For now, I wish you a great day! 😊

Reputatie 1

Marciano,

 

ik heb helaas nog niets van jou of je collega’s gehoord. 
 

kun jij mij aanvullend informeren?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Arthur H, yes ik heb bericht van mijn collega's ontvangen en ze zijn nu aan het werk voor jouw account. Nu vragen ze om een screenshot van je foutmelding. Wil je deze voor me maken en hier delen met de datum en tijdstip van het proberen (zonder privégegevens). Dan stuur ik hem direct door, zodat ze meteen verder kunnen gaan voor je. Ik zie je screenshot graag tegemoet!

Goedemorgen,

Enkele dagen geleden heb ik een nieuw internet+tv abonnement afgesloten en gebruik gemaakt van de overstapservice. Nu probeer ik dit abonnement aan mijn bestaande odido account toe te voegen, maar ik krijg telkens de foutmelding: “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.”

Hopelijk kunt u mij misschien verder helpen en vertellen waar het fout gaat.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Kareltje247, welkom op de Community! Leuk dat je nu Internet + TV bij ons hebt. Ik heb direct op je e-mailadres gezocht, maar ik kan geen oud Mijn Odido-account vinden. Had je een oud Internet + TV abonnement of een oud mobiel abonnement bij ons? Heb je hiervan dan het e-mailadres en/of 06-nummer voor me? Deze kan je in je profiel toevoegen onder het kopje Klantnummer. Dan kijk ik direct met je mee. Als er een oud account gekoppeld staat kan ik deze verwijderen en dan heb je binnen no time je nieuwe abonnement aan een nieuw Mijn Odido-account gekoppeld! 😄

Hoi @Kareltje247, welkom op de Community! Leuk dat je nu Internet + TV bij ons hebt. Ik heb direct op je e-mailadres gezocht, maar ik kan geen oud Mijn Odido-account vinden. Had je een oud Internet + TV abonnement of een oud mobiel abonnement bij ons? Heb je hiervan dan het e-mailadres en/of 06-nummer voor me? Deze kan je in je profiel toevoegen onder het kopje Klantnummer. Dan kijk ik direct met je mee. Als er een oud account gekoppeld staat kan ik deze verwijderen en dan heb je binnen no time je nieuwe abonnement aan een nieuw Mijn Odido-account gekoppeld! 😄

Hoi @Marciano van Odido hartelijk dank voor je snelle reactie. Op het mobiele nummer wat ik bij het klantnummer heb gezet, heb ik vorig jaar een glasvezel abonnement aangevraagd, maar geannuleerd vanwege het niet beschikbaar zijn van glasvezel. Dat nummer was eerst gekoppeld aan mijn emailadres. Hopelijk kun je hier meer mee.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kareltje247, geen dank en jij ook bedankt voor de extra informatie en het invullen van de gegevens! Ik heb toch een account gevonden. De reden dat ik 'm niet direct zag was waarschijnlijk omdat 'ie gekoppeld stond aan het geannuleerde abonnement. Ik heb dit account zojuist verwijderd. Als je het systeem 15 minuten de tijd geeft om dit te verwerken dan moet het nu lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken met je e-mailadres en vervolgens je abonnement te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt. Anders haal ik mijn collega van Internet + TV erbij, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn! 

Reageer