Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 234 reacties
  • 3124 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 


234 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JKlooster, wat apart je reactie werd automatisch als spam gemarkeerd, vandaar dat je 'm niet zag! Ze zijn nu weer zichtbaar en ik heb je adreswijziging zojuist doorgevoerd. Je mobiele abonnement staat nu op J. Klooster en op hetzelfde adres. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om dit mobiele abonnement te koppelen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hallo @nickg92, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie al gelijk wat er aan de hand is. Je huidige account staat namelijk nog gekoppeld aan een inactief account met je 06-nummer, maar deze is inmiddels niet meer bij ons actief maar bij een andere provider. Je account is dus op de achtergrond '’blijven hangen'’, waardoor je dit nu te zien krijgt en het ook niet lukt om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Geen zorgen, ik heb zojuist het account voor je verwijderd en alles ontkoppeld. Maak gerust een nieuw account aan via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, daarna zou het moeten lukken! 

Ik verneem het graag van je!

Ik heb een nieuw account aangemaakt en daarna het abonnement toegevoegd, in de app zie ik nu meer. Lijkt goed te zijn nu! Bedankt :)

Reputatie 6
Badge +7

@nickg92 fijn dat het is gelukt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Hoi @JKlooster, wat apart je reactie werd automatisch als spam gemarkeerd, vandaar dat je 'm niet zag! Ze zijn nu weer zichtbaar en ik heb je adreswijziging zojuist doorgevoerd. Je mobiele abonnement staat nu op J. Klooster en op hetzelfde adres. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om dit mobiele abonnement te koppelen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

yes is gelukt. dank!

Reputatie 7
Badge +9

Super @JKlooster! 😁

Ik heb een mobiele abonnement afgesloten bij Odido, die op 4 juli ingaat. Ik kom van Ben en heb nummerbehoud aangevraagd.

Ik zit met het probleem dat ik het Odido abonnement nog niet kan koppelen aan mijn Odido account. De reden hiervoor is dat de simkaart van Odido niet geactiveerd is. Als ik de simkaart in een telefoon stop, kan ik geen sms'jes krijgen (om het abonnement te koppelen aan mijn account). Ik krijg de melding dat de simkaart niet geregistreerd is.

Is dit op te lossen? Ik wil toegang tot het abonnement zodat ik het toestel eerder kan aflossen. 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @parff, wat leuk dat je een mobiele abonnement bij ons hebt afgesloten, ik heet je van harte welkom! Laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6255, klopt dat? Ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud bij ons hebt aangevraagd. Echter, heb je altijd een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Ik zie dat je nummer vanaf 04/07/24 naar ons wordt overgezet, vanaf dan wordt de simkaart geactiveerd en kun je er gebruik van maken! Pas zodra het simkaartje actief is, kun je het abonnement toevoegen in je Mijn Odido account. Voor het toevoegen wordt er namelijk een verificatiecode per SMS naar het nummer verstuurd. En dat gaat natuurlijk niet zo lang de simkaart niet is geactiveerd. Je kunt tot die datum gebruikmaken van de simkaart van Ben. Totdat je Nummer naar ons is overgezet, daarna kun je over op onze simkaart, het abonnement toevoegen en dan je toestelkrediet in één keer aflossen middels de iDeal knop! 😄

Hallo @parff, wat leuk dat je een mobiele abonnement bij ons hebt afgesloten, ik heet je van harte welkom! Laten we samen naar een oplossing kijken. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6255, klopt dat? Ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud bij ons hebt aangevraagd. Echter, heb je altijd een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Ik zie dat je nummer vanaf 04/07/24 naar ons wordt overgezet, vanaf dan wordt de simkaart geactiveerd en kun je er gebruik van maken! Pas zodra het simkaartje actief is, kun je het abonnement toevoegen in je Mijn Odido account. Voor het toevoegen wordt er namelijk een verificatiecode per SMS naar het nummer verstuurd. En dat gaat natuurlijk niet zo lang de simkaart niet is geactiveerd. Je kunt tot die datum gebruikmaken van de simkaart van Ben. Totdat je Nummer naar ons is overgezet, daarna kun je over op onze simkaart, het abonnement toevoegen en dan je toestelkrediet in één keer aflossen middels de iDeal knop! 😄

 

Pharwin, dankje voor je reactie. Klopt, dat is het nummer. Is er geen andere manier om het toestelkrediet eerder af te lossen? Ik heb het namelijk echt nodig voor een hypotheekaanvraag, hiervoor moet de bkr registratie weg. Kunnen jullie hiervoor iets voor mij betekenen?

 

Het abonnement heb ik 6 mei afgesloten. Zou de opzegtermijn niet al verstreken zijn? Hoor graag van je. 

I have some problem in my odido account. I can not see anything in my odido account. It show Er is een fout opgetreden Er is een probleem bij het laden van deze gegevens. Probeer het later opnieuw.

Reageer