Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2643 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @timinh0, graag gedaan en fijn dat het is gelukt! 😎

Reputatie 7
Badge +9

Hi @steadiremy, de foutmelding over je adres klopt in dit geval inderdaad niet. Ik heb direct met je meegekeken en ik zag dat de geboortedatum niet goed stond. De dag en de maand waren omgewisseld. Ik heb deze zojuist gecorrigeerd voor je Thuis-abonnement. Over 30 minuten moet het lukken om dit abonnement te koppelen aan je al bestaande Mijn Odido-account. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Even voor de zekerheid: februari is de juiste geboortemaand, klopt dat?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Hoi @Mike v N, welkom op de Community! Niet fijn dat er iets niet goed is gegaan met je tussenvoegsel en dat deze nu niet goed in het systeem staat. Ga ik voor je oplossen. Ik zie geen kopie van je ID, dus ik moet je wel vragen om een nieuwe (de kopies worden ook altijd verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn). Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID in de bijlage. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan corrigeer ik het direct in het systeem.

Zet in je mail ook direct even je ordernummer van mobiel en het 06-nummer. Dan pak ik deze er ook direct bij om te controleren. Je mobiele abonnement kan je nu nog niet toevoegen als deze nog niet actief is. Zodra het mobiele abonnement van start gaat, kan je deze koppelen in Mijn Odido. Maar ik wil de gegevens voor de zekerheid toch even checken, zodat alles straks vlekkeloos gaat! 😄

Dank je voor de reactie. Ik heb zojuist de mail met de gegevens gestuurd. Een kopie ID mailen lijkt me niet nodig. In het mobiele contract staat namelijk dat ik geïdentificeerd ben door Odido (incl. paspoortnummer). Dat zijn exact dezelfde contractspartijen, dus jullie hebben mijn identiteit al vastgesteld.

Probeer mijn mobiel abonnement te koppelen aan mijn huidige account met internet en tv. Staat dat gegevens niet matchen in een foutmelding, kan iemand mij hiermee helpen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jelle woudstra, tof dat je zowel Internet + TV als mobiel bij ons hebt! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je mobiele abonnement inderdaad op naam van iemand anders staat. Wellicht een van je ouders? Ik zie namelijk andere initialen en een andere geboortedatum uit 1972. Als je je mobiele abonnement op jouw naam wil zetten, zal er contractovername nodig zijn. Alle informatie en het aanvraagformulier vind je hier: Contractovername | Odido. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @fspindelaar, gegevens zien er goed uit hoor, dus ik denk dat alles goed is gegaan! Bij ons in het systeem stonden je voorletters op X.X.X.X.X. Foutje van het systeem. Deze heb ik zojuist gewijzigd naar dezelfde voorletters als die je bij mobiel hebt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd om dit te verwerken en dan zou het moeten lukken om je Internet + TV abonnement te koppelen.

Het gaat trouwens wel om het Mijn Odido-account met e-mailadres m***s@hotmail.com. Niet om het e-mailadres dat je hier op de Community gebruikt. Of wil je dit andere e-mailadres juist gebruiken? Dan moet ik het oude account namelijk verwijderen! Laat het me maar weten! 😄

Hi @Mike v N, zonder kopie ID mag en ga ik geen gegevens wijzigen. Ik hoop dat je snapt dat we ons aan strenge regels moeten houden om je gegevens te beschermen. Ik zie de kopie alsnog graag tegemoet!

Ik zal hem mailen omdat het blijkbaar de snelste oplossing is. Maar vind dit écht belachelijk (en een klacht waard). Jullie processen en omgang met persoonsgegevens lijken niet helemaal te kloppen:

  1. Zoals op de schermprint te zien stond mijn naam goed en heeft iemand van Odido het tussenvoegsel weggehaald. Jullie maken een administratieve fout en dan moet ik mijn paspoort sturen?
  2. Ik ben in een Odido winkel geïdentificeerd en dat hebben jullie (=Odido Netherlands BV) vastgelegd. Nu moet het nog een keer?

Bedankt voor de reactie. Ik heb een uur gewacht maar helaas is het nog niet gelukt.

Ik krijg nog steeds de melding;

Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.

 

Het maakt mij niet uit op welk mailadres het staat, heb van alles geprobeerd.

ik wil gewoon mijn gegevens in kunnen zien. Facturen sturen en geld innen is wel mogelijk, dus het minste dat jullie dan kunnen doen is zorgen dat ik mijn gegevens kan inzien.

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Rickkif, ik heb je zojuist gemaild! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mike v N, ik snap je helemaal hoor. Ik 'zie’ ook direct dat verder al je gegevens overeenkomen tussen Mobiel en Thuis, maar met gegevens wijzigen moeten we wel streng zijn. Dit om jouw abonnement zo veilig mogelijk te houden. Verificaties gaan namelijk mede op volledige naam en andere gegevens, vandaar. Dat gezegd hebebnde; ik heb je mail gezien en je mobiele bestelling ook direct bekeken en ik zie dat je tussenvoegsel daar gelukkig wel goed is doorgekomen. Ik heb je tussenvoegsel zojuist toch toegevoegd voor je Thuis-abonnement. Beide abonnementen komen nu exact overeen en zodra je mobiele abonnement op 25-03-2024 ingaat, moet het lukken om ze in 1 Mijn Odido-account te koppelen! Laat het me gerust weten of het straks is gelukt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Norbiej, je naam stond niet correct in het systeem. Je tussenvoegsel stond als tweede naam. Ik heb deze gecorrigeerd. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fspindelaar, wat apart, wellicht is er toch iets niet goed gegaan bij het wijzigen van de gegevens. Ik heb direct nog eens gekeken en ik zie dat mijn collega Mark er gisteren flink mee bezig is geweest. Als ik nu inlog op Mijn Odido, zie ik wel je Internet + TV abonnement en kan ik je facturen en alles ook inzien. Werkt het voor jou nu ook allemaal?

Reputatie 6
Badge +2

@Mario0nl Super om te lezen dat het is gelukt met het koppelen van je accounts! 😀 Je zou nu alles moeten kunnen zien, wil je hier een screenshot van in dit topic sturen? Dan kijk ik direct met je mee!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @evertos, deze foutmelding ontvang je als je via Mijn Odido een nieuw abonnement probeert te bestellen, klopt dat? Deze foutmelding is bij ons bekend en onze IT-afdeling werkt er nog aan om dit op te lossen. Excuses voor het ongemak. Als je via odido.nl je bestelling plaatst moet het wel lukken! Laat je het me weten?

Sinds 23 april een 097 abonnement bij oddido. Afgesloten in de shop. 

Tot 2 mei ook een glasvezel abonnement gehad, maar die heb ik niet kunnen verhuizen. Per 2 mei ook verhuisd naar een nieuw adres. 

Het 097 abonnement kan ik niet koppelen in de app. Als het goed is heeft de adviseur in de winkel ook mijn adres per 2 mei aangepast van het 097 nummer èn mijn 06 nummer Ben-abonnement. 

 

Genoeg redenen om het koppelen niet te laten lukken, iets haha. Kunnen jullie mij helpen?

Sinds ik mijn abonnement heb verlengd krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn abonnement daadwerk in de app te zien. Hierdoor kan ik internetverbruik en belminuten niet zien, ook extra internet kopen lukt hierdoor niet. Ben al bij een fysieke winkel langsgeweest, daar kregen ze het ook niet opgelost. Elke keer dat ik via -nieuw nummer koppelen- mijn telefoonnummer intoets, krijg ik de melding dat deze al is gekoppeld aan mijn account, waarna ik weer te zien krijg dat hij er niet bij staat.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DrFirst, haha het was even puzzelen, maar ik zie inderdaad een aantal oude inactieve abonnementen gekoppeld staan aan het account/e-mailadres. Ik heb deze net allemaal losgekoppeld, dus het moet over 30 minuten lukken om in te loggen op Mijn Odido en je Internet-abonnement te koppelen. Het Ben-abonnement kan hier niet aan gekoppeld worden. Dit abonnement kan apart ingezien worden in Ik Ben. En is je 4G voor Thuis-abonnement nog actief? Wil je het nummer in je profiel zetten onder Klantnummer of via een privébericht naar me sturen? Dan controleer ik die ook nog! 😄

@Teresa van Odido  Bij mij werkt het koppelen ook niet. Ik log in met het emailadres waar ook deze forumaccount op staat geregistreerd. Hier zie ik mijn mobiele abonnement in het overzicht. Ik wil graag het Internet (Thuis) abonnement dat op hetzelfde fysieke adres staat geregistreerd toevoegen maar krijg dan de welbekende foutmelding. Alvast bedankt!

Reputatie 6
Badge +2

@courageouslysurround Goed dat je hier aan de bel trekt, ik help je graag verder om dit op te lossen! 😀 Wil je mij in een privébericht het 06-nummer waar het om gaat, je voorletters,  postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer sturen? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Hallo,

ik heb mijn internet abonnement in Mijn Odido app staan en wil mijn mobiele abonnement koppelen maar krijg een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen. Ik kan dat niet controleren wat de verschillen zijn. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Hi, ik kan mijn abonnement (verlenging) niet koppelen in de app. Ik krijg melding dat het al bestaat, wat natuurlijk ook klopt aangezien ik al jaren een abonnement heb. Hoe kan ik het nu het beste oplossen?

Groet, Michel 

Hoi! Zelfde verhaal als iedereen. Onlangs een Internetabonnement afgesloten en het moment dat ik dat abonnement probeer te koppelen aan mijn bestaande account met mijn mobiel abonnement krijg ik de melding “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.”

Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt!

Abonnementen koppelen lukt niet ‘Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens’.

Ik probeer mijn Thuis Internet+TV abonnement aan mijn Odido-account toe te voegen, maar ik loop telkens tegen bovenstaande foutmelding aan. Zowel via de app als via de webpagina. 

Groet bas

Reageer