Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 190 reacties
  • 2643 Bekeken


Toon eerste reactie

190 reacties

Goedemorgen,

Ik heb problemen om mijn Internet + TV en mijn mobiele abbonement aan mijn account toe te voegen.

Bij het toevoegen van mijn Internet + TV abbonement krijg ik een verificatiecode naar mijn e-mail gestuurd. Bij het invullen hiervan krijg ik de volgende melding op de website: "Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen." Wat raar is aangezien ik mijn mobiele nummer hier niet wil koppelen, maar mijn Internet + TV.

Maar zodra ik mijn telefoonnummer wil koppelen en ik de verificatiecode die ik via een SMS ontvang invul, krijg ik de volgende melding: "We kunnen dit abonnement niet koppelen omdat we je gegevens niet herkennen. Bel ons op 0800-0092, kijken we met je mee."

Moet ik hier inderdaad telefonisch achteraan gaan of kan dit ook op een andere manier opgelost worden?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jattro, dat is een rare foutmelding bij het koppelen van je abonnementen. Ik zie dat er 1 e-mailadres gekoppeld stond aan 2 abonnementen, waarvan één een inactief abonnement was. Daar gaat het denk ik mis. Het account heb ik daarom net verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om een nieuw account aan te maken via Mijn Odido registreren om vervolgens je abonnement(en) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Justo, bedankt voor de uitgebreide uitleg - ik duik er direct voor je in! Jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een Mijn Odido-account met een inactief mobiel abonnement. Ik heb het account verwijderd. Geef het systeem 30 minuten de tijd om dit te verwerken dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en vervolgens je abonnement te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ErikStort, welkom op de Community! Ik help je graag aan het koppelen van je abonnement. Ik kan je op je e-mailadres echter niet vinden. Wil je je klantnummer voor Internet + TV in je profiel zetten? Laat het me maar weten als je dit hebt gedaan, dan kijk direct met je mee! 😄

Dat is vreemd. Ik heb mijn klantnummer ingevoerd bij het maken van dit community profiel. Als ik op mijn profiel klik, zie ik mijn klantnummer ook gewoon. Vreemd dat u het niet kan zien. Ik kan het nummer eventueel ook gewoon hier in de chat typen.

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn dat het is gelukt, @Justo en uiteraard graag gedaan! 🙌🏻

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ErikStort, het nummer dat je in je profiel hebt staan is geen klantnummer. Deze ziet er namelijk zo uit: ABC12345. Maar ik heb je wel gevonden. Ik gok dat de ingevoerde gegevens niet overeenkomen met die bij ons in het systeem staan. Stuur me daarom even een privébericht met je geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van je IBAN en je volledige klantnaam: voorletters, tussenvoegsel en achternaam. Dan controleer ik het graag voor je! 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Kishan1985, tof dat je zowel mobiel als Internet + TV bij ons hebt! Ik zie dat je voorletters bij beide abonnementen verschillen. Om je abonnementen te koppelen moeten deze exact overeenkomen. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters corrigeren!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wesseltencate, ik zie dat je oude abonnement nog aan je account/e-mailadres gekoppeld stond. Deze heb ik zojuist verwijderd. Je oude abonnement stond ook op naam van een van je ouders volgens mij? Dus hier zat ook e.e.a. aan gekoppeld. Ik heb alle accounts dus moeten verwijderen. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken. Ook voor het Thuis-abonnement en het nummer met 39 op het eind kan er dan een nieuw account aangemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @ChipmunkNL, je voorletters komen niet overeen. Thuis staat op voorletter A, terwijl mobiel op 3 andere voorletters staat. Ik heb je een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat het me maar weten als je dit hebt gedaan, dan corrigeer ik je voorleters en dan heb je je abonnementen binnen no time gekoppeld! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Michel37, dit los ik voor je op! Ik zag inderdaad je oude abonnement nog gekoppeld staan en deze heb ik verwijderd. Over 30 minuten moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account te maken en je abonnement(en) te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Leeuwenhoeder, je account stond nog aan een oud abonnement gekoppeld. Deze heb ik verwijderd. Over 30 minuten kan je een nieuw account aanmaken via Mijn Odido registreren en vervolgens je Internet + TV abonnement koppelen. Laat je het weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Debby75, jouw e-mailadres stond nog gekoppeld aan een inactief mobiel abonnement. Deze heb ik net verwijderd. Over 30 minuten kan je een nieuw account aanmaken via Mijn Odido registreren om je Internet + TV abonnement toe te voegen. Ik hoor graag of het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +9

Super, bedankt voor het laten weten! @Leeuwenhoeder 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Ik heb een telefoon abbonement van odido en daarnaast tv en internet. Het laatste is een nieuw contract vanwege verhuizing, echter krijg ik dit niet gekoppeld, hij geeft nadat ik de code ingevoerd heb een foutmelding. Ik heb gebeld maar dit heeft niet geholpen helaas. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? 

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 

 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Goedemorgen, 

Ik krijg een foutmelding bij het koppelen van mijn internet abonnement aan mijn mobiele abonnement. Telefonisch heb ik met jullie geregeld dat de gegevens op beide abo's overeenkomen, maar toch blijft de foutmelding staan. Waarschijnlijk staat mijn oude internet abonnement nog gekoppeld aan hetzelfde emailadres. Ik ben namelijk onlangs verhuisd en heb mijn vorige internet abonnement gedeactiveerd. Hoe los ik dit op? 

Alvast bedankt!

 

 

Goedemorgen,

 

het lukt niet om mijn abonnement toe te voegen aan mijn account. Ik krijg dan de melding teveel gegevensrecords. Heb het ook al geprobeerd via de chat en zou enkele dagen moeten wachten, maar we zijn nu ruim 1 week verder en lukt nog steeds niet. Zou iemand hier kunnen helpen.

 

alvast bedankt.

Hi @Eurtjuh, goed dat je je abonnement aan Mijn Odido wil koppelen! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je voorletters op Mobiel en Internet + TV verschillen. Mobiel staat namelijk op 3 initialen, terwijl Internet + TV er maar 1 heeft. Deze moeten exact overeekomen om je abonnementen te koppelen. Ik heb je daarom een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je voorletters wijzigen en dan heb je binnen no time je abonnement gekoppeld! 

Ik heb gereageerd.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Lizzy23, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat jouw voorletters niet goed zijn overgezet bij het nieuwe Internet + TV abonnement, waardoor hier helemaal geen voorletters waren ingevuld. Om de abonnementen aan elkaar te kunnen koppelen, moet de naam exact gelijk staan anders krijg je een foutmelding te zien. Ik heb dit nu gelijk voor je rechtgezet! Wel zie ik nu dat het Internet abonnement en het mobiele abonnement allebei aan een ander account gekoppeld staan. Wil je mij een privébericht wil sturen met het e-mailadres waar je voortaan mee wil inloggen? Dan zorg ik ervoor dat het abonnement van het andere account losgekoppeld wordt, zodat je deze opnieuw kan koppelen aan het account dat je wil gaan gebruiken! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @laurannekloos, goed dat je gegevens voor beide abonnementen inmiddels exact overeenkomen! Ik zie geen oude Mijn Odido-accounts aan je abonnementen of e-maildres gekoppeld staan en het zou moeten werken. Even checken:

  • Gebruik je het e-mailadres l***s@gmail.com? 
  • Probeer je het via de app? Probeer het dan via de website (of andersom)

Mocht dit nog niet lukken, dan wil ik het Mijn Odido-account volledig verwijderen, zodat je een nieuwe kan maken

Ik hoor het graag van je! 😊

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Eurtjuh, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je ID ontvangen en ik heb je voorletters bijgewerkt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hoi @Eurtjuh, bedankt voor de snelle (re)actie! Ik heb je ID ontvangen en ik heb je voorletters bijgewerkt. Geef het systeem even 30 minuten de tijd en dan moet het lukken om je abonnement toe te voegen. Laat je het me weten of het is gelukt?

Hi,

ik krijg helaas nog steeds de melding teveel gegevensrecords. Vorige keer gaf de medewerker van de chat aan dat er 2 accounts zouden zijn waarvan hij bij 1 account het e-mailadres heeft veranderd. Dit had niet geholpen dus moest ook het rekeningnummer worden veranderd. Dit is toen doorgezet, maar heeft niet mogen baten. 
 

 

 

Hi Marciano,

 

Thanks voor de snelle reactie! 

Ik gebruik inderdaad dat emailadres, en gebruik inderdaad de website om het te koppelen. Snap dan inderdaad niet wat er fout gaat, dus als het verder geen invloed heeft op mijn abonnementen denk ik dat het beter is een heel nieuw account aan te maken.

Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Super @Debby75 @Michel37 en alvast een heel fijn weekend! 😁

Beste Odido,

Ook ik kan niet mijn thuis internet koppelen aan mijn bestaande abonnement. Er staat dat het adres niet klopt en kan verder niks.

vriendelijke groet,

Tim

 

Reageer