Beantwoord

eSIM-kaart niet meer op mijn telefoon

  • 22 April 2024
  • 5 reacties
  • 43 Bekeken

Omdat ik veel reis heb ik speciaal een E simkaart gekozen voor mijn Nl nummer. Nu ben ik in Indonesië en heb ik een lokale simkaart genomen. Alles werkt alleen is mijn E simkaart van mijn toestel verdwenen? Ze konden mij hier niet vertellen hoe dat is gekomen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om met de QR code van mijn eSIM de kaart we’re te installeren maar krijg dan bericht kan niet geïnstalleerd worden probeer opnieuw of neem contact op met aanbieders.

icon

Beste antwoord door Pieroelie 24 April 2024, 02:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Pieroelie, welkom op onze Community! Wat gek dat je eSIM ineens verdwenen is, dat zou niet moeten. Had je toevallig je toestel al een keer opnieuw opgestart? Wat krijg je bijvoorbeeld te zien in de instellingen van je toestel (bij simkaartbeheer)? Krijg je daar alleen je lokale simkaart te zien? Kun je dan wel of niet kiezen voor je eSIM? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***558. Daarbij zie ik inderdaad dat je gebruikmaakt van een eSIM, waarvan het simkaartnummer eindigt op ***3523. 

Heb je toevallig toegang tot je Mijn Odido account en kun je inloggen? Dan kan ik eventueel een nieuwe eSIM voor je klaarzetten, zodat je de QR-code kunt scannen met je toestel. Daarna kun je de eSIM zelf activeren via je account. 

Laat maar even weten wat je zou willen! 😄

Hallo Pharwin dank voor je antwoord. Eerlijk gezegd doe ik het liefste niks aangezien op dit moment alles werkt. Ik hoop alleen niet dat als ik straks terug ben in Nl en de Indonesische simkaart niet meer gebruik ik dan ineens niets meer heb omdat alles dan weg is? Erg handig ben ik niet dus het liefste ga ik dan naar een van jullie winkels. Maar ik wil niet dan te horen krijgen dat ik nu iets moest doen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb wel de QR code van mijn eSIM bij mij maar niet het nummer dus weet niet of dit klopt. Het telefoonnummer klopt wel.

bij de instellingen krijg ik alleen de lokale sim te zien.

Dus als jij zegt het kan in Nl geregeld worden dan kies ik daarvoor😊

dank je wel!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pieroelie, wat gaaf dat je in Indonesië bent! Ik begrijp volkomen dat je op dit moment niets wil veranderen omdat je lokale simkaart werkt. En geen zorgen, zodra je weer in Nederland bent loop je gerust 1 van onze winkels in en dan komt het helemaal goed met je nieuwe eSIM. Houd je ons op de hoogte als het allemaal is gelukt? Ook als je in de tussentijd vragen hebt, stel ze dan gerust. Ook als je hulp nodig hebt nadat je in de winkel bent geweest. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf en kom veilig terug! 😊

Hi Pieroelie, wat gaaf dat je in Indonesië bent! Ik begrijp volkomen dat je op dit moment niets wil veranderen omdat je lokale simkaart werkt. En geen zorgen, zodra je weer in Nederland bent loop je gerust 1 van onze winkels in en dan komt het helemaal goed met je nieuwe eSIM. Houd je ons op de hoogte als het allemaal is gelukt? Ook als je in de tussentijd vragen hebt, stel ze dan gerust. Ook als je hulp nodig hebt nadat je in de winkel bent geweest. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een heel fijn verblijf en kom veilig terug! 😊

 

Dank je wel voor je enthousiaste reactie! Ik ben gerustgesteld 🙏🏻en ga lekker genieten. Thuis pas alles regelen in de winkel.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Pieroelie, uiteraard graag gedaan en fijn dat je gerustgesteld bent. Nu eerst lekker genieten inderdaad!

Reageer