Okay, dat snap ik. Wat ik niet snap hoe je dit kunt verkopen aan bestaande klanten. Ik als bestaande klant betaal nu meer dan een nieuwe klant. Volgend jaar krijg ik nogmaals inflatiecorrectie.
Dus wat je tussen de regels door zegt: Niet langer dan 1 jaar een abonnement nemen bij T-Mobile. Dan overstappen of een nieuwe overeenkomst aangaan (wat waarschijnlijk niet kan omdat je geen nieuwe klant bent).
Blijven loont….. (NOT)
Ik ben sinds 08/2020 klant en heb per 01/2021 de inflatiecorrectie opgelegd gekregen. Dit betekent dat ik van 01/2021 t/m 08/2021 EUR25.40 betaal waar een nieuwe klant EUR25.00 per maand betaald.
Voor mobiel zit ik twee jaar vast en heb ik dus tweemaal een inflatiecorrectie te verwachten. Dus EUR25.79 per maand waar een nieuwe klant EUR25.00 per maand betaald.
Inderdaad niet langer dan jaarcontracten afsluiten v.w.b. thuis. Mobiel dan bij andere aanbieder, nu een jaarcontract EUR26.00 per maand is…
Het blijft krom dat een bestaande klant een hoger tarief wordt berekend.
HI. Mijn contract heeft als startdatum 08/2020 en per 01/2021 is er inflatie toegepast.
Dan nog is binnen een jaar mijn abonnement omhoog gegaan. EUR25.40 per maand voor mij als bestaande klant. EUR25.00 per maand voor een nieuwe klant.
Dus wanneer ik op 01/10 van een jaar klant wordt dan blijft mij inflatie bespaard?
Dat ik tweemaal per jaar een salarisverhoging zou krijgen is een aanname die helaas niet juist is.
Dan blijft het punt dat een nieuwe klant meer berekend krijgt dan een bestaande klant.
Is de EUR25 dan als lokkertje voor nieuwe klanten? En wanneer je dus jarenlang klant zou blijven bij T-Mobile en niet zo verlengen/nieuw abonnement zou afsluiten wordt je dus ieder jaar meer benadeeld t.o.v. nieuwe klanten?
Dat ik het goed begrijp.
@JeroenAJ Sorry maar die wens is niet uitgekomen.
Mijn avond was geweldig!
Groetjes!
Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.
Een advocaat kan hier vast iets moois van maken
Hoogstwaarschijnlijk heb je ook de inflatiecorrectie geweigerd over je salaris.
fijne avond.
Zeg dan niks.
saaie avond.
Als je weer voor die 25 euro wil zal je ook een weer jaarcontract moeten afsluiten. Als je de inflatie correctie betaald ben je het eerste jaar contract vrij en maandelijks opzegbaar. Als je daar geen behoefte aan hebt verleng je gewoon weer.
En nieuwe klanten betalen €25,01 ipv de beloofde €25, waardoor het verschil alweer 1 cent minder is… 
Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.
Een advocaat kan hier vast iets moois van maken
Inflatie correctie is onderdeel van de algemene voorwaarden bij providers. Het percentage wordt door het CBS bepaald, dus van een onredelijk beding is geen sprake. Daarom kun je ook niet opzeggen i.v.m. zo'n inflatie. Wel kun je na afloop van je 1 of 2 jaarcontract verlengen naar een abonnement en de dan geldende tarieven.
Maar als je hier een advocaat op wilt zetten is dat natuurlijk je goed recht. Het postadres is:
Postbus 56
2650 AB
Berkel en Rodenrijs
Hi Christien,
Veel woorden… Ik correspondeer nu met T-mobile (een werknemer van) over T-Mobiele en ik krijg allerhande informatie over salaris werkgevers, andere organisaties.
De inflactiecorrectie an sich is mij duidelijk (was het al). Het punt is nog immer dat het tarief niet aangepast worden voor iedereen gelijk. Het tarief voor nieuwe klanten is en blijft lager voor nieuwe klanten dan voor mij als bestaande klant. Indien er inderdaad inflatiecorrectie toegepast wordt, zoals jij suggereert, zou het tarief voor nieuwe klanten ook aangepast.
Het is zoals het is: Blijven loont niet bij T-Mobile.
Raymond
P.s. dat ik nu pas ‘zeur’ is omdat ik andere dingen aan mij hoofd hebt gehad afgelopen maanden/jaren.
Hi Christien,
Veel woorden… Ik correspondeer nu met T-mobile (een werknemer van)……………………..
Geen werknemer, net als jij gewoon klant.
Wil je geen inflatie correctie voor je kiezen krijgen, alle providers hun voorwaarden op dat vlak lezen, en op het goede moment een jaar contract afsluiten zodat je buiten de inflatie correctie blijft, bij TM dus na 1 oktober zodat je binnen de 3 maanden valt.
Voor thuis word het opletten, zijn providers waar je niet kunt verlengen, zoals KPN en die ook nog wel eens tussentijdse verhogingen er door gooien, dit jaar KPN en Ziggo.
Hi Christien,
Als klant sluit en open je posts hier voor T-Mobile? Dus klant maar ook werkzaam, in opdracht, staat in verbinding met T-Mobile.
Raymond
Begrijpen jullie nu echt niet wat @Raymond A hier aankaart?
Dit heeft niets met wel of niet begrijpen.
Er zijn nog veel meer van dit soort topics in deze community.
Net als bij concurrenten is het niets nieuws en steeds een handjevol mensen.
Het stoot klanten gewoon tegen de borst, dat wanneer ze klant blijven, meer betalen.
Precies zoals @Raymond A al eerder zei: “Blijven loont niet”
Je bent natuurlijk als klant vrij om te gaan wanneer je overeenkomst erop zit, alwaar je precies met het zelfde probleem te kampen hebt. Er is vrijwel geen provider die geen inflatiecorrectie toepast waardoor je ook daar weer voor het zelfde probleem komt te staan.
Voor mij is inflatiecorrectie prima, mits het voor iedereen geldt en dus ook voor nieuwe klanten.
Dit zou betekenen dat de nieuwe abonnementen ook elk jaar omhoog gaan, in Januari.
En dat is dus bij wet verboden, inflatiecorrectie mag alleen op lopende overeenkomsten worden toegepast die langer dan 3 maanden voor het ingaan van de inflatiecorrectie wordt toegepast.
Het zou zelfs beter zijn, wanneer bestaande klanten een 0,5 van de correctie zouden bijbetalen en de nieuwe abonnementen gewoon met 1x de correctie omhoog gaan, zodat blijvende klanten worden beloond. In mijn ogen niet meer dan logisch.
Alleen is de inflatiecorrectie iets wat niet door T-Mobile wordt bepaald, nu is het misschien € 0,50 op een abonnement van € 25,00, maar volgend jaar kan het net zo goed € 0,90 cent zijn.
@CrisTien Een gewéldige avond nog wel, asjemenou.
Maar in ieder geval, even terug naar topic, begrijp ik de frustratie van bestaande klanten als @Mcage die meer gaan betalen dan nieuwe klanten voor hetzelfde pakket/geadverteerde prijs.
Zo werkt deze wereld nu eenmaal…
En een vergelijking met het afslaan van inflatie correctie over je salaris slaat natuurlijk als een tang op een varken. Net zoals de radio reclame van Lebara trouwens! Heb jij die misschien verzonnen @CrisTien?
”Je betaald toch ook niet de prijs van een privé jacht, voor een opblaasboot? Waarom zou je dan wel teveel betalen voor je mobiele abonnement?”
Echt verschrikkelijk, wat een vergelijking…
Nogmaals, inflatie is prima, maar dan wel voor iedereen (prijzen van nieuwe abonnementen mee omhoog). En ik weet dat ze dit nooit gaan doen, zonder verplichting vanuit de wet.
Groetjes!
Begrijpen jullie nu echt niet wat @Raymond A hier aankaart?
Dit heeft niets met wel of niet begrijpen.
> De gegeven antwoorden blijven gaan over de legaliteit van inflatiecorrectie en de lettertjes in het contract. Terwijl wordt aangekaart het verschil tussen tarieven voor bestaande klanten/nieuwe klanten op hetzelfde moment na correctie (alleen voor bestaande klanten). Jammer dat er toch nog een toelichting nodig is.
Er zijn nog veel meer van dit soort topics in deze community.
Net als bij concurrenten is het niets nieuws en steeds een handjevol mensen.
> Overbodige reactie
Het stoot klanten gewoon tegen de borst, dat wanneer ze klant blijven, meer betalen.
Precies zoals @Raymond A al eerder zei: “Blijven loont niet”
Je bent natuurlijk als klant vrij om te gaan wanneer je overeenkomst erop zit, alwaar je precies met het zelfde probleem te kampen hebt. Er is vrijwel geen provider die geen inflatiecorrectie toepast waardoor je ook daar weer voor het zelfde probleem komt te staan.
> Dus, blijven loont niet (ook niet voor T-Mobile klanten). Overbodige reactie
Voor mij is inflatiecorrectie prima, mits het voor iedereen geldt en dus ook voor nieuwe klanten.
Dit zou betekenen dat de nieuwe abonnementen ook elk jaar omhoog gaan, in Januari.
En dat is dus bij wet verboden. Wil jij voorkomen dat je geen inflatiecorrectie hoeft te betalen, dan zal je dus op het juiste moment een overeenkomst aan moeten gaan of verlengen. Dat betekent bij T-Mobile dus tussen 1 Oktober en 31 December. In dat geval zal je echter wel jaarlijks in diezelfde periode je contract moeten verlengen anders zal je alsnog bij stilzwijgende verlenging (per maand) de inflatiecorrectie moeten gaan betalen.
> Wederom een overbodige reactie, dit is 100x elders te lezen en heeft geen toegevoegde waarde, echter...wát is bij wet verboden? Abonnement prijzen elk jaar aanpassen voor nieuwe klanten? of, de huidige contracten niet verhogen? De kortingen die T-Mobile hanteert mag ze ook zelf niet bepalen zeker? Doe me een lol...overal is wel een manier voor te bedenken.
Het zou zelfs beter zijn, wanneer bestaande klanten een 0,5 van de correctie zouden bijbetalen en de nieuwe abonnementen gewoon met 1x de correctie omhoog gaan, zodat blijvende klanten worden beloond. In mijn ogen niet meer dan logisch.
Alleen is de inflatiecorrectie iets wat niet door T-Mobile wordt bepaald, nu is het misschien € 0,50 op een abonnement van € 25,00, maar volgend jaar kan het net zo goed € 0,90 cent zijn.
> En nieuwe klanten betalen €25, bestaande klanten <1jaar betalen €25,90 en bestaande klanten >5 jaar betalen inmiddels €27,80 voor hetzelfde abonnement (prijzen zijn puur ter indicatie = ongegrond) maar volgens mij wordt het punt nu steeds duidelijker voor U?
Maar deze denkwijze strookt totaal niet met het gedachtengoed van de providers, ik weet het.
Heeft iets te maken met concurreren enzo...maar als €25 genoeg is voor nieuwe klanten, moet dat ook genoeg zijn voor de bestaande...BASTA
Daar sla je de plank eigenlijk mis, providers hebben weinig te kiezen, hoewel… de enige keus die ze hebben is of de inflatiecorrectie zelf betalen of doorrekenen aan de consument. Er zit niets tussenin.
> Juist. Totaal misgeslagen. Providers wordt het alleen maar opgedragen...*uch.
Als ik mij niet vergis, is het providers verboden om lopende contracten te verhogen, boven een maximaal percentage te weten de inflatie.
En als de provider voor nieuwe klanten geen inflatie hoeft te rekenen van de afgelopen 3 jaar (oftewel, de nieuwe contracten zijn nog steeds even duur) kan het in mijn ogen ook de inflatie dragen voor de huidige klanten…niet?
Ik snap dat de huidige gang van zaken (maximaal verhogen van de lopende contracten binnen het toegestane bij wet) zit ingebakken bij de winst prognoses, en zoals @Gerrit078 hiervoor al beschreef gaat het niet om tientjes. Dit betekend echter niet dat klanten hun mening niet mogen uiten via een community als deze. Echter verwacht ik wel van de gebruikers die zich als professioneel voordoen ook een professioneel antwoord. Ben gewoon eerlijk, maak klanten duidelijk dat dit een winstgevende tactiek van de provider betreft. En bespaar me de opmerkingen als “providers hebben weinig te kiezen”, “hier kunnen wij als T-Mobile niets aan doen”, “elke provider doet hetzelfde”, “het staat je vrij om te vertrekken” en “je moet maar op het juiste moment afsluiten/verlengen”.
Ik ben gewoon een tevreden T-Mobile klant, met een mening.
@CrisTien, @Waqqas, @Geene136
Begrijpen jullie nu echt niet wat @Raymond A hier aankaart?
Er zijn nog veel meer van dit soort topics in deze community.
Het stoot klanten gewoon tegen de borst, dat wanneer ze klant blijven, meer betalen.
Precies zoals @Raymond A al eerder zei: “Blijven loont niet”
Voor mij is inflatiecorrectie prima, mits het voor iedereen geldt en dus ook voor nieuwe klanten.
Dit zou betekenen dat de nieuwe abonnementen ook elk jaar omhoog gaan, in Januari.
Het zou zelfs beter zijn, wanneer bestaande klanten een 0,5 van de correctie zouden bijbetalen en de nieuwe abonnementen gewoon met 1x de correctie omhoog gaan, zodat blijvende klanten worden beloond. In mijn ogen niet meer dan logisch.
Maar deze denkwijze strookt totaal niet met het gedachtengoed van de providers, ik weet het.
Heeft iets te maken met concurreren enzo...maar als €25 genoeg is voor nieuwe klanten, moet dat ook genoeg zijn voor de bestaande...BASTA
Klant blijven kan echt beter zijn dan nieuwe klant worden. Bestaande klanten met een €25 euro abonnement kunnen dit behouden en betalen dan elk jaar de inflatiecorrectie erbij. Voor nieuwe klanten of veranderen van snelheid is deze aanbiedingen niet meer verkrijgbaar.
Klant blijven kan echt beter zijn dan nieuwe klant worden. Bestaande klanten met een €25 euro abonnement kunnen dit behouden en betalen dan elk jaar de inflatiecorrectie erbij. Voor nieuwe klanten of veranderen van snelheid is deze aanbiedingen niet meer verkrijgbaar.
Eric, daar ben ik het helemaal mee eens.
En dat oude contracten op den duur inderdaad met een inflatiecorrectie te maken krijgen op het moment dat de nieuwe abonnementen duurder zijn geworden is volledig te begrijpen.
Echter zou ik graag zien dat bij lopende contracten wordt vastgesteld of deze überhaupt een inflatiecorrectie toegewezen moeten krijgen, of, wanneer de huidige contracten niet duurder zijn geworden, de inflatiecorrectie niet wordt toegepast.
Maar ook ik zie dat niet snel veranderen, we hebben het over grote bedragen, en dat zou T-Mobile alleen maar geld kosten. Zolang het klantenbestand groot is en groeit zullen ze hier zeker niets aan veranderen voor “het handjevol” zeurpieten. 
Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.
Een advocaat kan hier vast iets moois van maken
Inflatie correctie prima: Maar dan moet de korting evenredig mee gaan en niet met de inflatie maar voor de aangegeven totaalprijs: Nu wordt de correctie ook over de korting berekend waardoor de totaal prijs meer wordt. Maar als ik een product afneem expliciet voor een geadverteerder prijs van 25 euro dan verwacht ik onder de streek ook 25 euro. Sterker: Het product blijft nu ook gewoon unlimited voor 25 euro heten, maar betaal nu meer dan 25 euro.
Een advocaat kan hier vast iets moois van maken
Hoogstwaarschijnlijk heb je ook de inflatiecorrectie geweigerd over je salaris.
fijne avond.
@CrisTien, @Waqqas, @Geene136
Begrijpen jullie nu echt niet wat @Raymond A hier aankaart?
Er zijn nog veel meer van dit soort topics in deze community.
Het stoot klanten gewoon tegen de borst, dat wanneer ze klant blijven, meer betalen.
Precies zoals @Raymond A al eerder zei: “Blijven loont niet”
Voor mij is inflatiecorrectie prima, mits het voor iedereen geldt en dus ook voor nieuwe klanten.
Dit zou betekenen dat de nieuwe abonnementen ook elk jaar omhoog gaan, in Januari.
Het zou zelfs beter zijn, wanneer bestaande klanten een 0,5 van de correctie zouden bijbetalen en de nieuwe abonnementen gewoon met 1x de correctie omhoog gaan, zodat blijvende klanten worden beloond. In mijn ogen niet meer dan logisch.
Maar deze denkwijze strookt totaal niet met het gedachtengoed van de providers, ik weet het.
Heeft iets te maken met concurreren enzo...maar als €25 genoeg is voor nieuwe klanten, moet dat ook genoeg zijn voor de bestaande...BASTA
Dan blijft het punt dat een nieuwe klant meer berekend krijgt dan een bestaande klant.
Waarbij nieuwe klanten precies het zelfde te wachten staat - misschien zelfs met een nog hogere inflatiecorrectie over diezelfde eerste 2 jaar dan jij nu met je eerste 2 jaar kwijt bent. Daarnaast, ongeacht bij welke provider een consument een abonnement afsluit wordt inflatiecorrectie toegepast.
Voor mobiel zit ik twee jaar vast en heb ik dus tweemaal een inflatiecorrectie te verwachten. Dus EUR25.79 per maand waar een nieuwe klant EUR25.00 per maand betaald.
Als je in Oktober, November of December je overeenkomst had afgesloten voor twee jaar, dan had je 1x inflatiecorrectie gehad n.l. pas in januari 2022. Het is dus altijd een kwestie van goed opletten wanneer je een overeenkomst afsluit maar ook vanaf wanneer een bedrijf inflatiecorrectie gaat toepassen.
@Raymond A Dit jaar is het ook weer zo ver hoor.
En de volgende jaren komt er ook weer inflatiecorrect tenzij de wet- & regelgeving veranderd of bedrijven hun voorwaarden aanpassen en deze kosten voor eigen rekening nemen.
En nieuwe klanten betalen €25,01 ipv de beloofde €25, waardoor het verschil alweer 1 cent minder is… 
Ergens misschien ook een leuk geintje om aan Stichting Reclame Code of zelfs de ACM te melden
Het gaat dan misschien om € 0,01 maar als je kijkt naar de hoeveelheid klanten die structureel die ene cent teveel betalen is dat op jaarbasis toch best een leuk bedrag voor een organisatie die eigenlijk meer factureert dan is overeengekomen.
Lees: 6,8 miljoen * € 0,01 = € 68.000,00 * 12 = € 816.000,00 per jaar - er even vanuit gaande dat die 6,8 miljoen klanten € 0,01 maandelijks extra betalen en allen dus een abonnement hebben.
Vreemd is het wel dat een bedrijf die notabene actief is in de ICT het maar niet voor elkaar krijgt om facturen correct op te maken.
@Raymond A Dit jaar is het ook weer zo ver hoor.
Sluiten van topics kunnen alleen moderators. Klanten zoals @CrisTien , jij of ik kunnen dat niet.
Hi Christien,
Veel woorden… Ik correspondeer nu met T-mobile (een werknemer van) over T-Mobiele en ik krijg allerhande informatie over salaris werkgevers, andere organisaties.
De inflactiecorrectie an sich is mij duidelijk (was het al). Het punt is nog immer dat het tarief niet aangepast worden voor iedereen gelijk. Het tarief voor nieuwe klanten is en blijft lager voor nieuwe klanten dan voor mij als bestaande klant. Indien er inderdaad inflatiecorrectie toegepast wordt, zoals jij suggereert, zou het tarief voor nieuwe klanten ook aangepast.
Het is zoals het is: Blijven loont niet bij T-Mobile.
Raymond
P.s. dat ik nu pas ‘zeur’ is omdat ik andere dingen aan mij hoofd hebt gehad afgelopen maanden/jaren.
Hi @Raymond A
Even voor de duidelijkheid: een nieuwe klant is hierin niet belangrijker dan een bestaande klant. T-Mobile pakt als meetmoment 1 oktober van het voorgaande om te bepalen of er wel of geen inflatie verhoging wordt toegepast.
Er wordt echter geen onderscheid gemaakt tussen nieuwe of bestaande klanten, alleen de ingangsdatum van het abonnement. Als voor een nieuwe klant op 1 juni 2020 een abonnent start en een verlenging van een bestaande klant op 1 november 2020 in gaat, zal in dit geval de nieuwe klant per 1/1/21 inflatie krijgen en de bestaande niet.
Ik hoop dat dit je wat meer rust biedt.