geen mobiele data telefoon sinds overgang naar odido met One Plus

  • 5 September 2023
  • 31 reacties
  • 8396 Bekeken

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

poulett 10 maanden geleden

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Bekijk origineel

31 reacties

Sinds vanavond werkt internet op mijn mobiel ineens wel...  zonder dat ik iets heb aangepast. Gelukkig. Hopelijk blijft het zo! 

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Verbinden met eigen Odido APN heeft niet gewerkt voor je?

Kijk is of je je APN kan resetten en controleren wat APN aangeeft? Komt Odido APN automatisch terug of moet je weer handmatig toevoegen?

 

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Zelfde hier, kijk even of APN resetten iets kan betekenen voor je.

 

Als ik de toegangspunten reset verschijnt automatisch opnieuw dezelfde van T-Mobile. 

 

Deze werkt om de een of andere reden niet.

Ik heb dus tig keer gedaan wat in deze posts stond, werkte telkens niet. Liet ik mn pa het 1x doen en toen deed hij het magisch wel. Geen idee hoe het kan maar goed ik heb weer 4g

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Verbinden met eigen Odido APN heeft niet gewerkt voor je?

Kijk is of je je APN kan resetten en controleren wat APN aangeeft? Komt Odido APN automatisch terug of moet je weer handmatig toevoegen?

 

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Zelfde hier, kijk even of APN resetten iets kan betekenen voor je.

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Ik heb exact hetzelfde.

Ik ga wel lekker naar een andere provider, dit duurt me te lang en irriteert me mateloos

Hallo,

 

Ik heb na een week nog altijd geen internet op mijn OnePlus, maar ook bovenstaande oplossingen werken niet. Ik heb al heel wat uren gezocht op internet en geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice. Dit heeft helaas nog niet geholpen. 

In een ander apparaat werkt internet wel.. 

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? 

Alvast Dankje 

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

 

Ik maak gebruik van Odido Unlimited Premium, ik kom niet hoger dan 100Mbit/s (landelijk). (10 speedtests) Voor werk rij ik door heel NL, snel is het zeker niet laten we dat even voorop zetten.

Zolang ik zeker de 50% niet haal lijkt erop dat Odido hun zaakjes nog niet op orde hebben. Tot die tijd zijn ze zeker niet sneller dan hun concurrentie bv.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MCAP , welkom bij de community. 

Je schrijft dat Odido bandbreedte uitdagingen heeft? Dat herken ik niet. Alleen op vaste verbindingen zijn er een aantal pop's geweest waar uitbreiding nodig was. Op het gebied van mobiel is Odido juist toonaangevend. Zeker met de nieuwe proposities kun je juist van hoge snelheden gebruik maken.

Odido klant hier, zie screenshots om je Access Point Name met Odido netwerk te laten verbinden.

Hou er wel rekening mee dat Odido veel netwerk issue's heeft op moment. (Bandbreedte) Geef ze even de tijd om van vooraf aans te beginnen met zaken op orde krijgen. Zal denk even duren maargoed.

 

1: Open Instellingen

2: Klik op Verbindingen

3: Klik op Mobiele netwerken

4: Klik op Namen toegangspunten

5: Klik rechtsboven op Toevoegen

6: Neem alle instellingen over van de afbeeldingen hieronder:

 

7: Klik rechtsboven op 3 puntjes icoontje

8: Klik op Opslaan

9: Je wordt nu terug gestuurd naar APN startscherm en zie je dit:

10: Zorg dat het veld geselecteerd en actief is

11: Wacht nu 3-10sec endan zou je telefoon de rest moeten doen

Mocht er niks gebeuren even je smartphone een restart geven.

Hallo, ondanks tips van hierboven, ervaar ik nog steeds problemen met het instellen van het internet. Dit is nu al een week het geval ... wat zijn de oplossingen?

Reputatie 7
Badge +14

Er is qua netwerk dekking niets gewijzigd met de overgang van de oude naar het nieuwe merk. Alle 6 miljoen Tele2 / Ben / Simpel en T-mobile sims maken gebruik van het Odido netwerk.

Sinds T/Mobile is over gegaan naar Odido heb ik constant dat ik geen 5G heb, totaal geen netwerk verbinding! Moet toestel uit en aan zetten of airplane modus aan en uit zetten…..wat een gezeik zeg!! Betaal genoeg en om dan om de haverklap geen netwerk verbinding te hebben is te hek voor woorden!!!!

Sinds vandaag word ik verrast dat ik nu ineens odido heb.

Ik heb ook geen mobiele data meer.

Kan geen verbinding met het internet maken.

Voorts woon ik nu kennelijk aan de andere kant van de grens met Duitsland.

Wat een elende.

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

Dank, probleem is opgelost

Heb ook one plus Nord blijkbaar kon ie bij de overgang de gebruikte APN niet verwijderen Heb de APN van Tele 2 handmatig verwijderd en daarna kun je in de lijst een andere bijvoorbeeld snartsites.t-mobile kiezen

Reputatie 7
Badge +14

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

Het hangt er natuurlijk vanaf of je binnen of buiten bent. Er is de dekkingskaart om te bekijken wat je kunt verwachten en je kunt daar ook een melding doen als je het anders ervaart.

Dit werkte ook voor mij! Dankjewel :D

Deze APN instellingen werken voor mij ook op m'n Oneplus Nord. Top!

Ik heb alleen wel summier 5G bereik (1 streepje)

I had the exact same problem. Also Oneplus Nord. Customer service couldn’t help. Just typed over the settings above (don’t forget to save..) and it works. Thanks!

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Amazing, thank you! This fixed it for me :)

Reputatie 1

I had the same problem with my One Plus Nord, and it was impossible to contact the customer service. But, I found a solution. The configuration of the access point is incorrect. So, I put my sim card on an old phone ( where the internet data was working) and I copied the configuration to my One Plus Nord, and voila! The internet is working again. Here are the screenshot of the configuration I used. 

 

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

 

 

Zoals gezegd mijn sim werkt wel in iphone. Niet in oneplus.  Sms/bellen werkt wel. Tele2 abbonnement.

Opnieuw opstarten helpt niet. Ik denk misschien iets met de network access point settings die op mijn mobile staan maar niet goed geupdate zijn na de switch naar odido? Heb deze gereset maar helpt ook niet.  Of miss zijn het de "configuratie" details die naar je mobiel worden verstuurd bij het connecten met netwerk wat niet werkt met oneplus?

Heb nu maar een tijdelijke prepaid simkaart gekocht omdat ik in het buitenland zit en geen internet dus wel een probleem is. Die werkt wel meteen.

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 


Ik heb mijn mobiel meerdere keren opnieuw opgestart en heb geen ander toestel om de simkaart mee te testen. Ik kan wel bellen en smsen, alleen geen internet dus en ook geen probleem met dekking. Ik zie in meerdere topics dat dit vooral een issue is voor OnePlus-telefoons dus het lijkt mij dat daar een probleem zit?

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Zouden jullie nogmaals je toestel opnieuw kunnen starten? Zouden jullie je simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Ik zie dat bij een klant de simkaart wel in een ander toestel werkt dus dan ligt het niet aan de simkaart en het netwerk, maar aan het toestel. Kunnen jullie wel bellen? Als jullie dit probleem op een locatie ervaren dan kun je een melding maken via onze dekkingskaart als je klikt op Meld een probleem. Je wordt dan zo snel mogelijk geholpen door onze netwerk specialisten. 

Probleem zit hem sowieso in oneplus telefoons. Net sim gewisseld met iphone en daar werkt hij wel.

Ook hetzelfde probleem, omgeving Amsterdam. Toevallig ook een OnePlus Nord met sim only.

Reageer