Skip to main content
Beantwoord

Bevestigen van bestelling

  • 3 June 2024
  • 11 reacties
  • 223 Bekeken

Hallo, ik heb de eerste telefoon besteld bij Odido, eerste dag tot het wachten van bezorging  ging goed maar door een fout van een medewerker bij Odido  (zei de bezorger)was het informatie van mijn bewijs niet goed ingevuld met AMP dus ik kon my telefoon niet krijgen. Kom te horen dat er “niks gedaan kunnen worden” met mijn telefoon dus ik had het opnieuw moeten bestellen om het dit keer op te kunnen halen en nu heb ik geen bevestiging van het bestelling. Ik heb de tweede telefoon op Zaterdag besteld en heb tot nu geen bevestiging ontvangen en ik vraag me af als de telefoon überhaupt besteld was. Ik heb door jullie site gekeken dat het maximaal 2 dagen duurt om een bevestiging te krijgen en het is nu al 2 dagen en heb niks ontvangen. 

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Helen m, van harte welkom op onze Community! Wat gek dat je gegevens niet goed waren doorgegeven. Het zou net zo goed kunnen liggen een AMP zelf, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of dit echt zo was. Ik heb gelijk met je meegekeken en de orders erbij gepakt. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2829, kan dat kloppen? Op deze adresgegevens kom ik inderdaad twee orders tegen. De één heeft dit ordernummer: 214206880, waarbiij ik zie dat deze werd geleverd door AMP. Deze is door hen geannuleerd en is ook aan ons doorgegeven. Ik zie dat je een betaling had gedaan van € 235,41. Dit bedrag zal automatisch binnen 14 dagen aan je worden terugbetaald. 

De andere order heeft dit odernummer: 214329244, daarbij zie ik dat je precies hetzelfde hebt besteld en ook hetzelfde hebt aanbetaald. Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws is dat je toestel klaarligt in de winkel om op te halen en je ook al een SMS van onze winkel hebt ontvangen! Het slechte nieuws is dat er iets niet goed is gegaan met deze order en dat het een nieuw abonnement i.p.v. een verlenging is. De andere order was namelijk wel een verlenging. Ik zie dat je huidige nummer nog in contract zit tot en met 19-6-2024. Als je het toestel van je nieuwe order ophaalt, zal deze gelijk van start gaan en dus niet wanneer je huidige abonnemement is verlopen. Ook zie ik dat er geen Nummerbehoud is aangevraagd voor dit abonnement. Ik raad je aan om alsnog Nummerbehoud aan te vragen via onze website: https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/nummerbehoud, zodat je nummer van je oude abonnement overgezet kan worden op je nieuwe abonnement. Kies dan voor de optie per direct, dan zal je nummer binnen 3 werkdagen worden omgezet naar je nieuwe abonnement. Omdat je nog in contract zit, zal er wel een kleine afkoopsom in rekening worden gebracht, deze kosten kan ik natuurlijk voor je crediteren, omdat jij hier niks aan kan doen. Als je het toestel nog niet hebt opgehaald, kan ik de order nog voor je annuleren, zodat je alsnog je huidige abonnement kunt verlengen. Als je het toestel al hebt opgehaald, kun je dus het beste Nummerbehoud aanvragen! 

Ik hoop je zo voldoende duidelijkheid te hebben gegeven. Als je nog vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan gerust weten! 😄

Hallo @Helen m, van harte welkom op onze Community! Wat gek dat je gegevens niet goed waren doorgegeven. Het zou net zo goed kunnen liggen een AMP zelf, maar ik kan natuurlijk niet achterhalen of dit echt zo was. Ik heb gelijk met je meegekeken en de orders erbij gepakt. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***2829, kan dat kloppen? Op deze adresgegevens kom ik inderdaad twee orders tegen. De één heeft dit ordernummer: 214206880, waarbiij ik zie dat deze werd geleverd door AMP. Deze is door hen geannuleerd en is ook aan ons doorgegeven. Ik zie dat je een betaling had gedaan van € 235,41. Dit bedrag zal automatisch binnen 14 dagen aan je worden terugbetaald. 

De andere order heeft dit odernummer: 214329244, daarbij zie ik dat je precies hetzelfde hebt besteld en ook hetzelfde hebt aanbetaald. Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het goede nieuws is dat je toestel klaarligt in de winkel om op te halen en je ook al een SMS van onze winkel hebt ontvangen! Het slechte nieuws is dat er iets niet goed is gegaan met deze order en dat het een nieuw abonnement i.p.v. een verlenging is. De andere order was namelijk wel een verlenging. Ik zie dat je huidige nummer nog in contract zit tot en met 19-6-2024. Als je het toestel van je nieuwe order ophaalt, zal deze gelijk van start gaan en dus niet wanneer je huidige abonnemement is verlopen. Ook zie ik dat er geen Nummerbehoud is aangevraagd voor dit abonnement. Ik raad je aan om alsnog Nummerbehoud aan te vragen via onze website: https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/nummerbehoud, zodat je nummer van je oude abonnement overgezet kan worden op je nieuwe abonnement. Kies dan voor de optie per direct, dan zal je nummer binnen 3 werkdagen worden omgezet naar je nieuwe abonnement. Omdat je nog in contract zit, zal er wel een kleine afkoopsom in rekening worden gebracht, deze kosten kan ik natuurlijk voor je crediteren, omdat jij hier niks aan kan doen. Als je het toestel nog niet hebt opgehaald, kan ik de order nog voor je annuleren, zodat je alsnog je huidige abonnement kunt verlengen. Als je het toestel al hebt opgehaald, kun je dus het beste Nummerbehoud aanvragen! 

Ik hoop je zo voldoende duidelijkheid te hebben gegeven. Als je nog vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan gerust weten! 😄

Hallo Pharwin, 

Ten eerste, bedankt voor het reageren van mijn vraag en ook nog voor het duidelijkheid van de situatie want ik was helemaal in de war. Ik heb de telefoon al opgehaald en ook gevraagd voor een nummerbehoud en het gaat op 7 juni pas in. 

Voor het afkoopsom is het wel een jammer maar de mogelijkheid om krediet voor het bedrag te ontvangen, wordt zeer op prijs gesteld. Nogmaals bedankt. Het service van het medewerkers van Odido toen ik had mijn telefoon opgehaald was ook heel erg behulpzaam want ze hadden alles voor mij een beetje goed geregeld! 

Ik wens u nog een fijne dag nog verder!
 

 

Reputatie 6
Badge +7

@Helen m Geen dank! Ik zag het inderdaad en ik dacht ik breng je alvast op de hoogte, dan weet je dat in ieder geval. Geen zorgen, ik kan de afkoopsom voor je vergoeden. Het zal niet om een heel hoog bedrag gaan hoor, omdat het maar om een paar dagen gaat. De laatste factuur kun je eind deze maand verwachten. Wanneer je deze binnen hebt, zou je dan een bericht willen sturen in dit topic? Dan kan een collega of ik de afkoopsom voor je vergoeden! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten. Dank en ik wens jou ook nog een hele fijne dag toe! 😄

Goededag! 
Ik heb de laatste factuur van mijn oude abonnement gekregen op mijn mail. Moet ik nog wat aan doen of een process die ik moet volgen? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag Helen, ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat de factuur die je hebt ontvangen gaat over de komende periode van 7 juni t/m 6 juli. Dit is nog niet de afkoopsom. Die moeten we nog even afwachten en dan vergoeden we die voor je. Op die factuur zal je 'Schadevergoeding abonnement’ zien staan. Laat je het ons weten als je die straks hebt ontvangen? Dan gaan we voor je aan de slag! 😊

Ik heb direct verder gekeken en ik zie dat je Mijn Odido-account nog aan je oude inactieve abonnement gekoppeld stond. Deze heb ik dus voor je losgekoppeld en verwijderd. Over 30 minuten kan je via Mijn Odido registreren een nieuw account aanmaken en je abonnement toevoegen. Zo kunnen wij straks makkelijk met je meekijken en zelf heb je ook alle komende facturen op een rijtje. Daarnaast heb je natuurlijk ook alle andere inzichten over je abonnement, verbruik en kosten.

Hallo Marciano van Odido, 

Oh ja ik zie wel dat het voor de schadevergoeding is! Ik wil wel vragen als de hele bedrag in een keer van mij rekening afgehaald wordt? 
Dankjewel voor het koppeling van mijn abonnementen, het is nu wel makkelijk om een overzicht te krijgen van alles en ik laat jullie zo weten wanneer het factuur is gestuurd. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag Helen, geen dank en fijn dat je het overzicht makkelijk vindt! Het volledige bedrag zal inderdaad afgeschreven worden, maar zodra we de factuur hebben, maken we de credit aan en dan wordt het weer in mindering gebracht op je volgende factuur. Dus komt helemaal goed! 😊

Hallo, 

Ik heb de factuur gekregen van de afkoopsom. Ik begrijp het nog niet helemaal maar als het goed is, is de afkoopsom de schadevergoeding die ik moet betalen. Er word gesproken over compensatie. Omdat het helemaal niet mijn fout was. Maar als ik het dus zo begrijp. Moet ik het afkoopsom (schadevergoeding) betalen. En op mijn volgende facturen krijg ik daar vermindering op als compensatie. Klopt dat? Begrijp het even niet meer vandaar dat ik alles even op een rijtje zet.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Helen m, yes je begrijpt het helemaal goed. Ik heb gelijk met je meegekeken en je eindfactuur bedraagt € 357,02. Echter, zit hier de afkoopsom bij maar deze bedraagt € 8,87. Omdat je namelijk nog maar een paar dagen in contract zat, is de afkoopsom van je abonnement heel laag. Deze kan ik uiteraard voor je vergoeden bij het abonnement wat nu actief is, zodat het bedrag in mindering kan worden gebracht. Daarnaast is ook het restbedrag van je toestelkrediet in rekening gebracht (€ 360,20). Houd er rekening mee dat je wel voor dat abonnement had gekozen voor de Recycle Deal. Dit betekent dat je een lager maandbedrag had voor je toestelkrediet en aan het einde van je contract het toestel aan ons retourneert, zodat het restbedrag voor je toestelkrediet komt te vervallen. Je kunt er ook voor kiezen om het toestel te houden, maar dan dient het restbedrag wel te worden betaald. 

Mocht je het toestel niet willen houden, kun je deze aan ons retourneren. Dat kan via je Mijn Odido account Abonnement & Instellingen > Toestelkredieten of breng gerust een bezoekje aan één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, mijn collega's helpen je graag met dit in orde te maken! 😄

Hallo, het restbedrag (357,02) van mijn oude toestel was van jullie afgeschreven van mijn rekening maar ik had het toestel van mijn oude abonnement al teruggebracht naar Odido net zoals jullie mij hebt geadviseerd maar het is nog steeds van mijn rekening en ik vind het onacceptabel hoe de hele situatie niets anders is dan een onnodige verspilling en buiten mijn macht lag. Hoe is er geld van mijn rekening afgeschreven door jullie terwijl jullie me adviseerden dat de rest van het bedrag zou vervallen als ik het toestel zou retourneren (wat ik heb gedaan, ik heb een bevestiging gekregen van) de vraag is eigenlijk waarom het bedrag nog steeds van mijn rekening is afgeschreven en waar betaal ik echt voor als ik heb gedaan wat jullie adviseerden als alternatief om het niet te betalen? Het voelt allemaal eerlijk gezegd als een hele belachelijke scam en ik zou het geld graag terug willen hebben, want als we teruggaan naar het hele gesprek en proces is er geen reden waarom ik het bedrag nog steeds zou moeten betalen als ik heb het toestel terugverkocht aan jullie?

Reputatie 1

Goedemiddag Helen!

Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan en ik zie inderdaad dat er iets niet goed is gegaan met het terug verkopen van je toestel. Mijn oprechte excuses hiervoor! Ik zie dat je inmiddels de factuur hebt gestorneerd, dank je wel daarvoor. Ik heb de factuur meteen voor je laten vervallen doormiddel van een terugbetaling van € 357,02. Door de stornering worden de openstaande factuur en de terugbetaling met elkaar verrekend. Ter bevestiging heb ik je ook nog een e-mail gestuurd hierover. Je hoeft hier zelf nu niets meer voor te doen, het bedrag is kwijtgescholden.

Als je hier toch nog vragen over hebt, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 🍀

Reageer