Ik heb ook al weken regelmatig last van wegvallende internetverbinding, het forum staat er vol van maar de oorzaak is niet eenduidig te vinden. Zelf heel lang onderzoek gedaan en ik zie uiteindelijk in mijn moden dat er bij het wegvallen van de verbinding sprake is van honderden dezelfde meldingen in mijn modemlog. (zyxel securitylog)
Hier is er eentje, maar er staan er honderden per seconde met SRC=192.168.2.10:
kern alert attack kernel: IN=br0 OUT=nas8_1 MAC=7c:77:16:41:43:80:2c:56:dc:85:03:89:08:00 SRC=192.168.2.10 DST=31.214.234.13 LEN=28 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=62 ID=18749 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=27640 SEQ=0 MARK=0x30000000
Wat er dus mogelijk aan de hand is, is dat een apparaat binnenshuis onbedoeld onderdeel is geworden van een bot-netwerk met kwade bedoelingen. (192.168.2.10 is een router binnenshuis)
Vervelend dat mijn verbinding steeds op zo'n moment voor ongeveer 20 seconden wordt platgegooid, de oorzaak lijkt dus hier te liggen. Mijn vraag is of meerdere mensen dit probleem herkennen, en wat het beleid van tmobile hiervoor is.
Vooral waarom er zonder waarschuwing de verbinding wordt platgegooid. Een waarschuwing zou enorm helpen bij zoeken naar de oorzaak. Oorzaak kan een van de niet bijgewerkte telefoons op wifi zijn trouwens, dat ga ik verder nog uitvissen hier.
Beste antwoord door louisL
Bekijk origineel