Vreemd probleem met bekabeld internet

  • 13 March 2024
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een glasvezel aansluiting van Odido nadat ik mijn kabelinternet had opgezegd.

ik heb thuis een mesh netwerk met een aantal deco wifi routers en een bekabeld netwerk met cat6 kabels en een aantal switches.

Sinds de installatie heb ik zowel de mesh hoofdrouter als de twee switches in mijn meterkast aangesloten op de Odido Zyxel modem.

mijn Wifi is stabiel en mijn up- en down snelheid van mijn bekabelde internet is ook uitstekend.

 

Echter…. Mijn apparaten op het bekabelde netwerk verliezen elke paar minuten (3-5) voor iets van 30 seconden hun verbinding. Ik heb een packet loss test gedaan en soms is deze perfect en soms verlies ik >10% van de packages. Let wel, ik had hier bij mijn vorige ISP geen last van en mijn Wifi verbinding heeft ook nergens last van; het ligt dus aan mijn bekabelde netwerk, maar ik snap niet waaraan.

 

iemand enig idee?

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @JeroenRotterdam 

Heb je managed switches of werkt een Deco als router dus 2 DHCP servers? Misschien ontstaat er ergens een IP conflict dus je zou alles kunnen loskoppelen, een laptop of tv aansluiten en als dat goed gaat dan steeds een apparaat erbij en weer kijken..

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JeroenRotterdam 

Heb je managed switches of werkt een Deco als router dus 2 DHCP servers? Misschien ontstaat er ergens een IP conflict dus je zou alles kunnen loskoppelen, een laptop of tv aansluiten en als dat goed gaat dan steeds een apparaat erbij en weer kijken..

Reageer