Beantwoord

Trage upload en packetloss in het T-Mobile corenetwerk



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

149 reacties

Reputatie 1

Jep.. heeft geen prioriteit @LVHK520.Speelt inmiddels al 2 maand. Je kan beter overstappen. 

 

Zelfde probleem. Ook regio Emmen. En dan krijg je van @Lisa een hele reeks aan testen die je moet doen terwijl dat helemaal niet gaat helpen. Het probleem zit niet bij de mensen thuis.

 

Hi @Geim,

Terechte vraag. Voorlopig heeft de work-around het effect wat we willen hebben, namelijk een verhoging in de uploadsnelheid. Ik ga je vraag bij onze technische specialisten neerleggen die het probleem hebben aangepakt. Ik houd je via deze weg ook op de hoogte.

Hi @Boris,

Je zou hier nog op terug komen, evenals een eventuele compensatie, maar helaas hebben we niets meer van je gehoord. Zou je hier nog een update over kunnen geven?

Reputatie 2

Probleem blijft vandaag bij mij bestaan. Gisteravond contact gehad met de helpdesk. Eigen modem vervangen door t-mobile modem. Wel een ander IP gekregen, maar met de zelfde problemen dus.

desgevraagd wat gegevens aangeleverd voor de technische dienst, maar zo volgens mij niets nieuws moeten t.o.v. bovenstaande.

Nu in de wachtstand :unamused:

Helaas, Emmen, hier het zelfde, heb nu 9 tickets die allemaal gewoon zijn afgesloten zonder een oplossing. Meerdere keren monteur gehad, alles vervangen. niet de oplossing. 

Vandaag 2 uur aan de lijn gehangen. Nul, beste jonge werkte er nog maar 3 dagen en zijn collega’s konden mij en hem niet helpen. 

Actie ticket nummer 10 naar gideon, ja want  dat lost het probleem op. 

@boris met alle respect. T-mobile is in gebreken bij veel klanten. Mensen worden in de maling genomen en krijgen elke keer het zelfde te horen. Het wordt tijd dat jullie het probleem oplossen. Als T-Mobile serieus is wees dan transparant en zeg gewoon dat jullie het niet aankunnen en verkeerde producten uitleveren. Daarnaast, wees een bikkel en compeseer iedereen die zich aanmeldt en kan aantonen dat jullie in gebreken zijn net zolang tot het probleem is opgelost. Maar ja dan kost het T-Mobile geld. En heeft de klant het voordeel.

Uit verschillende hoeken hoor ik, inclusief jullie eigen klantenservice dat dit probleem al veel langer bij T-Mobile bekend is. de 2 type media converters kunnen niet naast elkaar in het zelfde netwerk draaien. de zwarte media converter kan zelfs de gehele switch onderuit trekken. En ondanks deze kennis leveren jullie die zelfde spullen nog gewoon uit.

 

Via andere monteurs hoor ik ook verhalen dat nieuwe verbindingen gewoon worden opgeleverd met niet beloofde resultaten. Met antwoorden, systeem moet zich nog even aanpassen vanavond heeft u de snelheid en daarna dikke doei. Nieuwe klanten die gewoon 900/15 krijgen opgeleverd. Het wordt nu tijd voor duidelijke antwoorden. en ga maar eens bloeden, Iedereen die zicht aanmeldt zou comperstatie moeten krijgen van 50% van het maandbedrag tot het probleem is opgelost en de verbinding minimaal 2 maande stabiel boven de 900/900 blijft draaien. 

Het feit dat wanneer T-Mobile het niet meer kan oplossen zij het naar Gideon spelen, Gideon terug naar T-Mobile en als laatste optie Gideon vertellen dat die een ticket moeten aanmaken bij KPN is flauwekul.

Dit spellentje heb ik nu 9 keer meegemaakt en ik ben het zat. 

Dus het standaard berichtje, o zo sorry om dit te horen, het spijt ons zo. bla bla hebben we niets aan. 

Fix het probleem, kijk in de tickets wat er aan de hand is, een antwoord dat blijf ik je verschuldigd is BS, Als jullie dat niet kunnen achterhalen, dan begrijp ik zeker waarom de snelheid niet gehaald kan worden Dan klopen de systemen gewoon niet meer en wordt het tijd dat er een melding wordt gemaakt bij de consumenten bond of wie dan ook om maar eens boetens te laten uitschrijven voor valse klante werving en in gebreken blijven van betaalde diensten.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @dovab ,

Ik heb de screenshots netjes mogen ontvangen. Ik heb daarbij direct onze technische dienst ingelicht en een onderzoek laten beginnen. Ik houd je graag op de hoogte via dit topic. Mocht je in de tussentijd een vraag hebben, laat het vooral weten. Ik sta voor je klaar.

Reputatie 7

Hi allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle reacties en het aanleveren van de gegevens! Omdat het hier individuele issues lijken te zijn, ga ik samen met de technische dienst jullie situaties langs, om hopelijk met de juiste oplossing te kunnen komen. Met deze stappen komen we zo snel mogelijk tot de juiste oplossing. Ik houd jullie dan ook persoonlijk op te hoogte.

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem. Gisteren monteur langs geweest om de verbinding op te leveren. Na installatie was er wel signaal maar geen data. Monteur heeft dit nog geprobeerd op te lossen maar kon het helaas niet zelf oplossen. Wel heeft hij een ticket aangemaakt om het verder op te lossen.

Vandaag een mail met het bericht dat het probleem verholpen is. Ik heb wel prima downloadsnelheid, maar upload is dusdanig laag dat de gehele verbinding onbruikbaar is. Onderstaand een screenshot van een van de speedtests die ik gedaan heb. Zowel bekabeld (onderstaand) als wifi op verschillende apparaten geeft qua upload exact hetzelfde resultaat.

Ik heb toen allerlei combinaties geprobeerd van apparatuur resetten/aan en uit zetten. Soms was het resultaat dat de gehele verbinding verdwenen was en verder was het elke keer hetzelfde resultaat als in de onderstaande speedtest. Het gaat hier om regio Groningen.

 

Als dit hetzelfde probleem is als in dit topic, hoe lang heeft het geduurd voordat er een redelijke oplossing is gekomen?

Als dit mogelijk een ander probleem is, wat kan ik aanleveren om hier meer inzicht in te krijgen?

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Een terechte vraag @dovab. Ondanks dat er geen afspraken zijn gemaakt, wil ik toch kijken wat ik voor jullie kan betekenen. Omdat dit per klant natuurlijk een ander traject heeft belopen en verschillend kan zijn per persoon, wil ik dit graag individueel oppakken. Mocht je daarom problemen hebben ervaren, wil ik vragen om een privébericht te sturen zodat we kunnen kijken hoe we dit het beste kunnen oppakken en de juiste tegemoetkoming kunnen bedenken. Ik hoop daarmee dit hoofdstuk te kunnen afsluiten. Ik zie jullie berichten graag tegemoet.

Reputatie 1

Het probleem zit ook niet in het modem, Zyxel of eigen, de snelheden wapperen aan alle kanten de laatste maanden! Dit zit bij de hub of bij het netwerk hogerop. T-Mobile: doe er iets aan! 

Ik heb hetzelfde probleem in Utrecht.

 

Mijn problemen zijn begonnen toen ik van het KPN netwerk naar T-Mobile ben overgezet. Ik was al klant van T-Mobile, maar zat nog op het KPN netwerk. Ik las dat ik van 100 Mbit naar 1000 Mbit kon overstappen binnen mijn huidige abonnement.

 

Op dinsdag stond mijn monteurafspraak gepland. Maandagavond zat ik al zonder internet. Dinsdag kwam de Guidion monteur voor het overzetten, het leek mij dat dit met elkaar te maken had. De monteur heeft de Huawei GPON hardware geïnstalleerd, maar het glasvezel signaal kwam niet goed door. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn KPN converter aangesloten was tijdens de overstap. Zie ook dit topic: 

 

 

Vanochtend kwam er een twee monteurs, dit keer van het glasvezelnetwerk. Ze hebben een patch uitgevoerd en alles leek te werken. Alle lampjes op groen.

 

Maar nu blijkt mijn uploadsnelheid dramatisch te zijn, tussen de 1 en 3 Mbit. Terwijl het richting de 1000 zou moeten gaan. Downloadsnelheid is wel tegen de 1000 Mbit.

 

Het grootste probleem is echter de instabiliteit. Ik heb deze ochtend al een aantal keer zonder verbinding gezet. Hierdoor ben ik nu genoodzaakt om alsnog via mijn hotspot te werken, want die is wel stabiel.

Reputatie 1

Dit is van de laatste 24 uur. De 10 mbps lijkt er niet meer tussen te zitten maar het is verre van stabiel en de beloofde 1000 mbps

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Wat een fijn nieuws! Ik zie dat inderdaad de lijn is hersteld voor sommige van jullie, waardoor de uploadspeed weer helemaal moet zijn wat die moet zijn. Wat er exact is gedaan, blijf je van mij schuldig. Mocht het probleem nog terugkomen bij enkele, laat het vooral weten. Dan ga ik er voor jullie voor zorgen dat ook jullie zaak individueel wordt opgepakt zodat we er voor kunnen zorgen dat de verbinding weer helemaal stabiel is. Ik hoor het graag! 

Hi @Boris en @Jason,

Hebben jullie al meer informatie over de status van het probleem? De upload snelheid maakt het namelijk erg lastig om goed thuis te kunnen werken en te videobellen.

Ik verlies veel te veel packets en upload is onder de 1 Mbit, ook na herstarten alle hardware.

 

Request timeout for icmp_seq 994

Deze krijg ik bij 1 op de 20 pings.

 

En host unreachable, toen klapte mijn internet er volledig uit denk ik.

 

92 bytes from 90-78-145-85.ftth.glasoperator.nl (*** IP-adres op verzoek verwijderd door Moderator): Destination Host Unreachable
Vr HL TOS  Len   ID Flg  off TTL Pro  cks      Src      Dst
 4  5  00 5400 eefe   0 0000  3f  01 c856 xxx  1.1.1.1 

 

Klantenservice heeft nu op afstand mijn modem naar fabrieksinstellingen gezet. Over een kwartiertje weet ik of dat iets heeft opgelost..

Hoi

Sinds vandaag ook aangesloten middels Glas in omgeving Emmen. Ik ervaar helaas hetzelfde met de upload snelheid. Zeer traag. Ook zie ik, net als anderen, een hogere ping (dan bij bijv. ziggo) en packetloss. Net zoals anderen het hier ook melden. Ik zit 100 meter van de centrale, daar ligt het niet aan. Ik zie dat het verder op in het netwerk misgaat. 

Download is wel goed, maar upload komt soms niet verder dan een paar Mbit….. ik heb een enkele keer gehad dat ie wel snel was. Echter baart me de hoge latency wel beetje zorgen.

Helaas, Donderdag 18 November 2021, moet ik melden dat de klantenservice van T-Mobile, en T-Mobile zelf daar indirect mee wederom heeft gelogen. Ik ben niet terug gebeld en er is geen reactie geweest.  En wederom sta je met een bek vol tanden. 

Sterker nog, heb wedeom contact gehad en ja, Gideon moet langskomen omdat T-Mobile vindt dat de demping problemen en mijn klacht niet voldoend is om KPN in te schakelen. Het is dus werder noodzakkelijk dat Gideon langs komt om alles te vervangen. Ik trek ondertussen mijn haren uit mijn hoofd en heb geen opties meer behalve elke dat te bellen en t-mobile compleet verrot te schelden. Maar dit lost het probleem niet op en ze hebben er compleet schijt aan.

 

Er zit niets anders op dan T-Mobile in gebreken te stellen en het contract op te zeggen.T-Mobile heeft haar eigen netwerk niet in orde, gaat dit ook niet in orde krijgen en heeft compleet schijt aan haar klanten. Het beste wat je kunt doen is dus ze in gebreken te stellen en weg te gaan, alleen dan merken ze dat er wat aan de hand is. 

Als consument zou u een melding moeten maken bij https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

hopelijk dat zij actie kunnen ondernemen. hoe meer mensen klachen hoe eerder er actie wordt ondernomen.

 

 

@boris erg jammer dat je niets meer zegt en alleen commentaar levert als er zogenaamde goed nieuws is. Als forum moderator faal je. Of moeten er eerst andere worden worden gezegd voordat je in actie komt.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Ruben0s Een lage upload zal gecompenseerd moeten worden, dat ben ik 100 procent met je eens. Echter, omdat het probleem nog niet verholpen is, kunnen wij nog geen vergoeding aanmaken. We hanteren hier een start- en einddatum voor en een einddatum, oftewel hersteldatum is er nog niet. Omdat jouw situatie hierin uniek is, zal ik kijken of er toch nu al iets mogelijk is met het oog op jouw aanstaande vertrek. Ik overleg dit met Boris om te zien hoe vergoedingen er voorheen uitgezien hebben en hoe we dit kunnen opbouwen zonder dat er een hersteldatum is. Hier komen we eind van de week op terug. Bedankt voor je toelichting trouwens!

 

Hi @Boris,

Heb je inmiddels een update voor me?

Reputatie 7

Hoi allemaal,

Fijn nieuws; er is een update vanuit onze technische specialisten. Momenteel is er een derde partij aangestuurd om het probleem met de lage uploadsnelheid in de regio Emmen op te lossen. Er is namelijk gezien dat er inderdaad een verstoring in het netwerk zit. Met de aansturing van de derde partij gaan we ervoor om dit zo snel mogelijk op te lossen en de uploadsnelheid recht te trekken. Mocht daar weer een update over zijn, dan laten we dit uiteraard direct weten. Nogmaals bedankt voor alle updates en informatie, dit heeft enorm geholpen. 

Reputatie 6

Hoi @JJ93, wat ontzettend fijn om te horen, ik hoop met je mee!

Reputatie 1

Hi allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle reacties en het aanleveren van de gegevens! Omdat het hier individuele issues lijken te zijn, ga ik samen met de technische dienst jullie situaties langs, om hopelijk met de juiste oplossing te kunnen komen. Met deze stappen komen we zo snel mogelijk tot de juiste oplossing. Ik houd jullie dan ook persoonlijk op te hoogte.

....

Boris hoe kan het dat wij allemaal ook in dezelfde week geen last hadden van lage upload?

 

Dat geeft mijn inziens al aan dat het geen individueel probleem is (daarnaast geven de Guidion monteurs dit ook gewoon aan..). Er gaat iets niet goed in de regio Emmen. 

 

Reputatie 1

Hi allemaal,

Hartstikke bedankt voor alle reacties en het aanleveren van de gegevens! Omdat het hier individuele issues lijken te zijn, ga ik samen met de technische dienst jullie situaties langs, om hopelijk met de juiste oplossing te kunnen komen. Met deze stappen komen we zo snel mogelijk tot de juiste oplossing. Ik houd jullie dan ook persoonlijk op te hoogte.

....

@Boris  hoe kan het dat wij allemaal ook in dezelfde week geen last hadden van lage upload?

 

Dat geeft mijn inziens al aan dat het geen individueel probleem is (daarnaast geven de Guidion monteurs dit ook gewoon aan..). Er gaat iets niet goed in de regio Emmen. 

 

 

@Jason Kun je aangeven of er al stappen zijn genomen door jullie specialisten om het probleem te onderzoeken, danwel op te lossen?

Ik zie namelijk wat vaker een hogere upload snelheid in de afgelopen 24 uur, het gemiddelde is helaas nog steeds bagger.
 

@Geim Is het jou nog gelukt met Home Assistant?

 

@RHindriks Bedankt voor je reactie als Guidion monteur, goed om te horen van een professional dat het niet aan de aansluitingen bij de mensen thuis ligt en dat het aan het netwerk van T Mobile ligt.

@Boris en @Jason,

Is er al enige vooruitgang geboekt inzake het inschakelen van de derde party?
Op mijn verbinding zie ik verder nog geen verbeteringen namlijk.
Ook zouden we via PB’s op de hoogte gehouden worden over individuele zaken.
Helaas heb ik hier tot op heden, sinds de laatste communicatie, ook nog geen updates mogen ontvangen.
Mijn contract is per 21 December te verlengen en ik zou graag vooraf willen weten of dit probleem structureel opgelost is/wordt.

Daarnaast zag ik dat mijn lijn nog niet eens volledig opgeleverd is (U heeft nog een lopende bestelling…)
Is dit nog van invloed op de afhandeling van mijn gemelde storingen aan de upload snelheid?

 

M.v.g. Erik Sander

@Boris Weet je al meer? Ik sluit aan bij vorige reacties dat er gewoon niks wordt gedaan ook niet kwa communicatie.