Beantwoord

Stabiliteitsprobilemen Internet

  • 18 March 2024
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

ik ben sinds een paar weken klant bij Odido en heb een 1 Gbit verbinding.

 

Sinds een week (althans, nu valt het me meer op dan daarvoor) heb ik toenemende stabiliteitsissues met mijn verbindingen: om de x seconden springt de ping van rond de 10 ms naar 250+ ms, en worden de games die ik speel onbruikbaar, omdat ik steeds verspring in het speelveld. Daarnaast schiet de reguliere TV er om de 5-10 seconden uit, wordt het scherm zwart en komt ie na een seconde of twee weer terug. Videobellen wordt regelmatig onderbroken. Een speedtest geeft geen bijzonderheden, de snelheden zijn in orde. Power on/off biedt ook geen soelaas.

Ook heb ik de situatie gehad, dat mijn modem de internetverbinding in zijn geheel verliest, wat verholpen kon worden met een langere power on/off.

De verbindingen naar mijn PC en TV zijn permanent bekabeld. Mijn modem is de Zyxel EX5601-T1. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 18 March 2024, 17:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wacker 

Ping spikes kunnen worden verholpen met een update van de router naar de nieuwe firmware. Een moderator kan je hiermee helpen.

Hartelijk dank! Fijn als er een oplossing zou kunnen zijn, want dit is echt irritant. Ben net weer uit een game geschoten omdat mn tankje het speelvend ongewenst verliet. Hoe kom ik aan deze update, kan ik daar iemand voor aanschrijven, moet ik een nieuw topic aanmaken? Nogmaals dank!

Reputatie 7
Badge +15

@Wacker 

Zorg dat je klantnummer is ingevuld in je community profiel, een moderator zal hier vanzelf reageren.

Super, bedankt

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Wacker, ik heb je gelijk op de lijst gezet om de nieuwe update te ontvangen. Deze zal spoedig naar je modem gepusht worden. Je merkt dat het internet een paar minuten wegvalt zodra de update wordt gedaan. Laat je het me weten als dit het probleem heeft opgelost? 

Hallo, Heel fijn, dankjewel. Wanneer denkt dat deze op het modem gespeeld kan worden?

Reputatie 7
Badge +9

Het modem zal in de loop van vandaag geupgraded worden @Wacker! Uiterlijk vandaag om 17:00 kun je gamen. Tijdens het updaten zal het internet drie tot vijf minuten wegvallen en dan moet je de firmware B10 zien in het modem. 

Reageer