Snelheid lager dan abbonement

  • 23 February 2024
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Hi,

 

Vanochtend is de monteur langs gekomen voor het aansluiten van de modem + NT. Dit omdat ik ben overgestapt van KPN naar ODIDO. Daarbij heb ik het 2000 abonnement genomen. Ik heb internet en ben er tevreden over 🙂

Maar de monteur en ik kwamen er achter dat ik maar +/- 950 download krijg en 800 +/- upload. Nu ga ik er natuurlijk niet vanuit dat ik de volle 2000 mbit krijg, maar de monteur vertelde mij dat het rond het dubbele zou moeten zitten dan wat ik nu krijg. Maar dat het eventueel eventjes kan duren, en anders morgen contact moet opnemen met de klantenservice. (Natuurlijk getest met kabel aan de modem + verschillende internet kabels.)

Nu ben ik best technische hierin en ik vroeg mij af waardoor het zou kunnen dat het langer duurt om sneller internet te krijgen, denk niet dat er iets warm gedraaid hoef te worden ;) 

Klopt het dat het eventjes langer duurt om van die 1000 → 2000 te gaan of gaat er iets mis met de aansluiting naar mijn huis?

 

groeten,

Martijn

 

EDIT:

  • Probleem mogelijk gevonden. De monteur heeft een CAT6 (die standard wordt meegegeven) aangesloten tussen de NT en de modem. Cat6 is max 1000mbit. 
    • Update: Helaas met een CAT8 kabel tussen de NT en de modem is het probleem niet opgelost en krijg ik de zelfde snelheid.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @mbakker1996, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op de 2,5 Gbit poort. Zou je deze er tussen uit willen halen en direct met een Cat6a kabel of hoger verbinding willen maken? Dus: ONT → Zyxel → 2,5 Gbit poort bekabelde PC/Laptop die meer dan 1 Gbit aan kan. Graag ontvang ik dan de volgende speedtesten als de snelheid niet in orde is:

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mbakker1996 

Ben je er zeker van dat jouw apparatuur geschikt is voor deze snelheid en heb je eventueel ook iets anders waarmee je eens kan testen?

Het herstarten van de ONT zou eventueel ook kunnen helpen.

Reputatie 2

Oh jakkes, dus als ik eventueel van 1GB naar 2GB over wil stappen dan moet ik ook al mijn kabels in huis vernieuwen van CAT6 naar CAT6A ?

Jeetje zeg, dat is nog een investering. Lees net: Cat6a kabels kunnen snelheden bereiken tot 10.000Mbit/s, hebben een bandbreedte van 500 MHz en ondersteunen 10 gigabit netwerken.

Denk dat ik dan toch maar gewoon op 1GB blijf, beetje zonde om mijn nieuwe kabels nu alweer te moeten gaan vervangen. Hmm, toch fijn om dit eerst te lezen. Uiteraard niet fijn dat de TS hier last van heeft (te lage snelheid). 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mbakker1996, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op de 2,5 Gbit poort. Zou je deze er tussen uit willen halen en direct met een Cat6a kabel of hoger verbinding willen maken? Dus: ONT → Zyxel → 2,5 Gbit poort bekabelde PC/Laptop die meer dan 1 Gbit aan kan. Graag ontvang ik dan de volgende speedtesten als de snelheid niet in orde is:

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen

 

Reageer