Af en toe had ik het dat mijn verbinding 's avonds weg was, opnieuw starten van de modem resulteerde in wel weer verbinding maar soms langzamer dan normaal, maar dat was niet een constant iets, maar een keer per maand of zo.
In de laatste weken merk ik wel dat mijn verbinding 's avonds slechter is geworden, vooral door de weeks, dus ik maar observeren, op 15 januari had ik 's avonds geen internet, voor een langere tijd, 2 uur of zo, daarna had ik weer verbinding, maar de snelheid was < 1Mbps, dus op naar Twitter, waar ik Cheyenne gesproken heb, geen storing bekend dus maar even DMen.
Paar printjes gestuurd, ja gek die laag snelheid, dus ff meer printjes maar die moeten wel duidelijk laten zien dat ik geen gebruik maak van een WiFi verbinding maar van een bekabelde verbinding, mijn woord was niet genoeg, dus dat ook nog gedaan.
Gelijk ook een mail voor een afspraak met Guidon gekregen, en daar ook nog kort samengevat wat het probleem is.
Komt de monteur en zeg gelijks iets van WiFi kanaal... 🤦♂️ Ik probeerde nog uit te leggen wat het probleem was maar werd onderbroken want mannetje van Guidon weet alles, want mijn wifi kanaal stonden beide op het zelfde en weet ik veel wat meer 🤷♂️ (to prove my point, wifi van de Huawei modem is uit, nooit gebruikt, heb een goede AP dank u wel).
Ik ging dus de discussie niet in, want heb weinig geduld voor dat soort mensen.
Mannetje van Guido heeft wifi aangezet, is naar huis gegaan, ik wifi uit gezet en nog een week gewacht om te kijken hoe vaak en hoe erg het probleem speelt.
TL;DR
- Downlink 's avonds is lager dan verwacht en lager dan wat ik overdag heb, de uplink is soms ook lager maar niet zo dramatisch
- Door de weeks lijkt het erger te zijn, en langer te duren, tussen 19 en 12 uur is het internet soms onbruikbaar.
- Snelheden overdag is een stabiel 100/29Mbps, 's avonds heb ik alles gezien van 0.78/29 tot 10/19.
- Ik merk het snel als het onder de 25Mbps komt, want dan gaat Netflix niet meer in UHD afspelen, soms komt de snelheid zo laag dat zelfs 1080 niet mogelijk is.
- Nope, wifi hier is niet her probleem, heb een goede AP die zorgt voor een goede link tussen de 400 a 800Mbps lokaal, afhankelijk van het apparaat en locatie binnenshuis.
- TV is ook niet draadloos verbonden, maar direct in de modem, de andere vrije modem uitgang gaat naar mijn switch / AP.
- Modem link met DSLAM is stabiel, ook wanneer mijn downlink zo extreem laag is (zie prints)
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel