Ruim twee maanden geen internet (voorheen wel)


Sinds 21 maart heb ik plots geen glasvezelverbinding meer, terwijl het voorheen wel goed werkte. Het lampje ‘LOS’ knipperde van de ONT. Ik heb toen direct contact opgenomen met de klantenservice en er is een week later iemand van Guideon langs gekomen. Die gaf aan niks te kunnen betekenen, maar het door te zetten naar de netwerkbeheerder. Het zou ongeveer twee weken duren..

Inmiddels zijn we 10 weken verder. Ik heb meermaals contact opgenomen met de klantenservice. Iedere keer wordt er verbaasd gereageerd over de situatie en aangegeven dat er druk zal worden gezet bij de netwerkbeheerder, VolkerWessels. Op een gegeven moment kreeg ik het advies met hen contact op te nemen. Ze gaven direct aan dat mijn postcodegebied niet door hen wordt verzorgd, maar dat ze het altijd direct doorzetten naar een onderaannemer, Van Gelder Telecom. Ook daar heb ik contact mee opgenomen, maar de klantenservice daar kan niet inzien of er een ticket is. Ze gaven aan nog even geduld te hebben, misschien werd het wel vanzelf opgepakt. 

Ik heb dit besproken met iemand van de klantenservice, maar die gaf aan Van Gelder telecom überhaupt niet te kennen. 

Na twee weken te hebben gewacht heb ik op advies van de klantenservice opnieuw contact opgenomen met VolkerWessels. Deze keer hebben ze een check gedaan of er een ticket was. Ze gaven aan dat die er niet is. Dit heb ik op 24 mei doorgegeven aan de klantenservice van Odido. Gisteren heb ik opnieuw gebeld met VolkerWessels. Het ticket is daar nog steeds niet..

Op dit moment zit ik 10 weken zonder internet thuis, waarbij het erop lijkt dat er geen enkele partij is die ook maar iets doet om een oplossing te vinden. 

Ik hoop met dit bericht dat er eindelijk actie wordt ondernomen en er bijvoorbeeld door Odido zelf telefonisch contact op wordt genomen met Van Gelder of VolkerWessels. 

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @Jackie246, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb navraag gedaan. Gister is er navraag gedaan naar jouw ticket en nog vele andere die lang open staan bij VWT. Op dit moment hebben we daar nog geen reactie op. Eerlijk gezegd weten wij ook niet waar het misgaat bij VWT. Ik hoop oprecht dat door deze navraag wij ook wat meer duidelijkheid krijgen over de situatie zodat het opgelost kan worden. 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jackie246, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic bent gestart. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb navraag gedaan. Gister is er navraag gedaan naar jouw ticket en nog vele andere die lang open staan bij VWT. Op dit moment hebben we daar nog geen reactie op. Eerlijk gezegd weten wij ook niet waar het misgaat bij VWT. Ik hoop oprecht dat door deze navraag wij ook wat meer duidelijkheid krijgen over de situatie zodat het opgelost kan worden. 

Beste Tommie, 

Bedankt voor de reactie. Ik denk dat de druk vooral op van Gelder telecom moet worden gezet, aangezien VWT geen werkzaamheden doet in mijn wijk. Ik heb van Gelder telecom zojuist nog eens gebeld, maar die geven alleen aan dat ik geduldig moet wachten (wat ze me overigens 1,5 maand geleden ook al vertelden). Ik begrijp gewoon echt niet meer waarom het zo lang moet duren. In de andere topics zie ik het binnen 1 maand opgelost worden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jackie246, wij zetten continu druk op VWT. We hebben gister opnieuw gemaild om te vragen wat er aan de hand is en waarom het zolang duurt. Ook wij hebben nog geen nieuws ontvangen. 

Ik hoor de afgelopen twee maanden al dat er “druk” wordt gezet op VWT, maar het lijkt geheel zinloos te zijn. Kan er echt niet gebeld worden of op een andere manier een escalatie plaatsvinden?

Zou ik daarnaast nieuwe codes voor Unlimited kunnen krijgen? Ik heb vanmorgen mijn 11e en laatste code gebruikt :)! 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Jackie246, ik begrijp je reactie volkomen. We zullen onze uiterste best hiervoor doen! Daarnaast zal ik meteen een vouchercode in een privébericht sturen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Goedemorgen,

Na 83 dagen is er eindelijk een monteur langs gekomen en heb ik weer een internetverbinding. Helaas is er pas echte actie ondernomen nadat ik mijn abonnement heb opgezegd... 

Ik ontvang graag een vergoeding van de 83 dagen dat ik zonder internet/adequate service heb gezeten. Ook ontvang ik graag een vergoeding voor de simkaart die ik heb moeten kopen, aangezien ik geen mobiel abonnement had bij Odido toen ik 83 dagen lang gebruik moest maken van een code.

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jackie246, ik ben erg blij om te horen dat het eindelijk opgelost is!

De vergoeding zal ik in orde maken. De eerste melding hebben wij op 23-03 ontvangen, klopt het dat je van 23-03 tot en met 11-06 geen diensten gehad hebt? Dan zal ik de vergoeding voor je in gang zetten. 

Hoi @Tommie van Odido  dankjewel voor je bericht! De storing heb ik op 21 maart gemeld (toen het ook was ontstaan), ik heb diezelfde dag ook de unlimited codes toegestuurd gekregen met kenmerk: 2341/NSH05780

Ik zie ook terug in mijn SMS’jes dat ik die dag heb gesproken met “Gift”. Dus de storing was er van 21 maart tot en met 11 juni.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Jackie246, dankjewel! Ik zie het nu ook. Ik stond klaar om de vergoedingen in orde te maken, alleen blijf ik kort haken op het feit dat je laat weten je abonnement te hebben opgezegd. Ik zie dat in mijn systeem niet terug. Hoe zit dit precies? Heb je hier toch vanaf gezien? Ik check dit even dubbel met je, omdat ik dit dan mogelijk eerst moet rechttrekken! 

Hoi @Cheyenne van Odido . Ik had inderdaad een aanvraag staan bij een andere provider met overstapservice, deze heb ik nu geannuleerd. Als het goed is wordt dit nu ook doorgegeven aan Odido, dus in principe blijf ik voorlopig klant. De vergoeding kan dus verrekend worden met mijn abonnementskosten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jackie246, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb de vergoeding voor je in orde gemaakt. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur!

Reageer