Skip to main content

Ik heb sinds 10 december last van serieuze problemen met het internet. De downloadsnelheid is bijna de helft van wat verwacht wordt, en de uploadsnelheid is vrijwel nul.

Glasvezel eindigt op een mikrotik crs-305 en verbindt via vlans met mikrotik ccr1009

traceroute to tweakers.net

Flood ping
normal ping

Hier ook iemand heel ander gebied.
Ik woon in Purmerend en heb hetzelfde, zie screenshots in de andere post.

Herstarten van modem en ONT kastje heeft geen effect.

Morgen komt er een monteur van Guidion ben benieuwd.

Woensdag voor mij :)

Monteur is met verkeerde bon aangestuurd door Odido, mocht dus niet het ONT kastje vervangen voor de Nokia variant. En ik kan weer gaan bellen.

@TFyre ik hoop dat het bij jou beter gaat, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Hey ​@TFyre, er is een change of network geweest gister nacht. Kan je controleren of dit het bij jou ook heeft opgelost. 

probleem niet opgelost

@TFyre ik hoop dat het bij jou beter gaat, ben erg benieuwd naar het resultaat.

Monteur is geweest, kon niets vinden, kabels hier en bij de pop verwisseld, nog steeds hetzelfde probleem. Probleem is doorgestuurd naar kpn

Heb je wel al een Nokia ONT kastje? Of nog steeds de Genexis?

dat weet ik niet... dit is hoe het eruit ziet

Nokia ONT dit is de nieuwe versie, ik heb nu ook zoiets maar dan van Genexis. Mijn glaskabel zit in een vast kastje waar je dit overheen schuift 

ah, nokia ont is XGS-PON (10gbps). mijn maximale snelheid is nog steeds 1gbps

@TFyre ik zit nog steeds te wachten op een nieuw bericht van Guidion, jij al iets gehoord?

@djcasl, Guidion kon het probleem niet oplossen, wachtend op Odido technische dienst

Ik heb dezelfde problemen in Purmerend. Abonnement van 1GB. Download haalt 900 en upload 0,3 met speedtest. Deze problemen zijn rond dezelfde datum ontstaan als van ​@TFyre.

Twee keer contact gehad met servicedesk. Eerste keer kreeg ik nieuw modem opgestuurd. Het modem vervangen, maar geen verbetering. Daarna is er een KPN monteur langs gestuurd. Die heeft geen problemen geconstateerd met glasvezelverbinding en dit teruggekoppeld aan Odido. Als extra service heeft hij ook nog het glasvezelkastje vervangen, omdat dit van een onbekende makelij was (destijds door T-mobile opgehangen).

Odido zou mij gisteren bellen nav bezoek KPN monteur, maar helaas.....

Ik wacht nog steeds op feedback van de technische dienst van Odido

Nou dat is geen geruststellend bericht ​@Tommie van Odido Dat duurt al ruim een week.

Ik hang zojuist op met Odido, maar ik heb nou niet meteen een goed gevoel dat het probleem snel opgelost wordt. Ik ben in beeld werd gezegd, maar er kwam geen duidelijk antwoord op de vraag op welke termijn ik een oplossing kan verwachten.

Hi ​@TFyre, om zeker te weten: welke apparatuur heb jij nu aangesloten staan? Wat is je setup precies? De backoffice vraagt namelijk om onze en de apparatuur van KPN aangesloten te laten. Lukt dit? Anders ga ik dit meteen terugkoppelen aan mijn collega's!

@djcasl In jouw ticket is er iets misgegaan. Guidion heeft het rapport van zijn bezoek niet goed doorgegeven. Ik heb dit metéén in orde gemaakt en onze backoffice geïnformeerd. Ook heb ik onze backoffice gevraagd dit met spoed op te pakken. Dat zal morgen gebeuren!

@ES3 Ik zie inderdaad dat bij jou KPN al is langs geweest. Het onderzoek staat aan onze kant nog wel open, maar zojuist heeft KPN NetwerkNL ons laten weten het issue opgelost te hebben. Heb je nog steeds hetzelfde probleem? Zo ja, zou je dan voor de zekerheid een speedtest kunnen delen waarop deze upload te zien is? Dan informeer ik mijn collega's per direct!

@Cheyenne van Odido , mijn apparatuur is nu aangesloten. ik hebt geen apparatuur van KPN, alleen maar odido. De monteur heeft de odido-apparatuur al getest, zonder zukses.  De glasvezelkabels in de meterkast en de pop verwisseld, zonder zukses.

wanneer odido klaar is om te testen of iets te doen, bel me dan gerust.

het probleem is niet tussen mij en de pop, maar vanaf de pop verder

@Cheyenne van Odido Het is niet opgelost. Dat leek mij al sterk, omdat de monteur van KPN zei dat het probleem niet bij hen lag, maar bij Odido. Ik denk dat KPN bedoeld met opgelost, dat het voor hen is opgelost (de gemeten waarden van de glasvezelverbinding zijn oké).

Zoals je ziet is er nog steeds een probleem met de uploadsnelheid. De test is gedaan op een PC die direct is verbonden met jullie modem.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik n.a.v. jouw reactie en die van jouw collega gisteren aan de telefoon weinig vertrouwen heb in een snelle oplossing. Misschien is het beter om van provider te wisselen. Bijkomend voordeel daarvan is dat je dan ook een cadeautje krijgt, zoals 12 maanden abonnement voor 30 euro. Als jarenlange trouwe abonnee krijg je blijkbaar alleen problemen.

@ES3 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik had graag gelezen dat KPN dit euvel voor je had kunnen oplossen. Sorry dat het niet is gelukt. Ik help je uiteraard graag verder. Ik wil dat je weer van een optimale internetsnelheid kan genieten! 

Ik heb jouw terugkoppeling meteen doorgegeven aan onze technische dienst inclusief de screenshot. Ik zag gelukkig dat de bevindingen van de KPN monteur ook net zijn binnengekomen. De technische dienst zal het issue nu verder onderzoeken. Ik weet zeker dat dit wordt opgelost! 

Daarnaast wil ik je verzekeren dat ik sowieso een vergoeding voor je in het systeem ga zitten. Ik kan dit echter alleen pas doen wanneer het probleem volledig is opgelost. Zo hebben we gelijk de gehele periode te pakken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Je mag mij ook altijd om een update vragen. Ik kijk dan meteen met je mee! 

internet is nog steeds kapot voor mij. Ik ben teruggegaan naar Odido-apparatuur op hun verzoek, zodat "ze kunnen testen", maar geen reactie

Hier is ook nog steeds niks opgelost. Vraag me af of er wel wat gedaan wordt ​@Teresa van Odido? Het is angstvallig stil!

@TFyre overstappen is waatschijnlijk de snelste oplossing. Heb je ook nog een mooi voordeel als nieuwe klant. Die vergoeding die  ​@Teresa van Odido belooft, haalt het vast niet bij de aanbieding van 12 maanden voor € 30.

Reageer