Skip to main content

Beste allen,
 
Allereerst even een korte introductie,
Wij worstelen nu al maanden met het feit dat wij op onze Sony smart TV’s geen Netflix kunnen kijken, cq Netflix kan niet geladen worden.
Ik heb nu al diverse keren contact gehad met de helpdesk van zowel Sony, Netflix en T-Mobile thuis, ondanks de vele uren input, waarbij velen naar elkaar verwijzen, is het niet mogelijk geweest om het probleem op te lossen.
 
Situatieschets
 
Wij in het bezit van 2 Sony android TV’s namelijk:

  • KD-49XG8096
  • KD-65XE9005

Software versie tv : PKG6.0360EL

Software versie : 6.2.5.-2789 R2018.1 android-28-JPLAYER2 Ninja_5.1==Sony

Netflix ESN        : NFANDROID2-PRV-SONYANDROIDTV2017-SONY=BRAVIA=4K=GB-6566-EBC36286F70D

                                               3FBE635DF8CD3D4AF5D5C9F6B786C17A6D48F0E8620188D0221
 
                Netflix versie:   nrdapp2018.1.6.3/ nrdlip 2018.1.6.3/mdxlib 2018.1.6.3
 

  1. Sinds de laatste firmupdate van Sony op de 1e tv (KD 49XG806 medio september/2020) is het niet meer mogelijk om contact te krijgen met NETFLIX.

De volgende foutmeldingen wordt er dan gegeven:

  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4

Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5
                                                    Netflix server 2 -  NW-2-5
                                                    Netflix server 3
                                                    V  Internetverbinding nw-4-7-2
Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
  
Na het aanpassing van de instellingen (naar België) werkte de TV ongeveer 2 maanden weer, maar bij iedere Netflix update kwam het probleem steeds weer terug waarbij de update verwijderd moest worden om weer toegang tot Netflix te krijgen, tot december dit jaar waarbij deze truc ook niet meer werkte.
 

  1. Bij de laatste TV firmupdate van de 2e televisie (KD-65XE9005 van 17 juni 2021 j.l. werkt Netflix nu ook al niet meer met dezelfde foutmeldingen.
  • NW-2-5
  • TVQ-PM-100
  • TVQ-ST103
  • TVQ-AUI-4
  • Bij details: Netflix server: :         X  Netflix server 1 – NW-2-5

                                                               X  Netflix server 2 -  NW-2-5

                                                               Netflix server 3

                                                               V  Internetverbinding nw-4-7-2

 

Bovenstaande netwerk controle  output varieert wel een eens, soms is server 2 toegankelijk en soms is server 3 toegankelijk
 
EXTRA informatie:

  1. Beide tv’s zijn aangesloten aan een vaste CAT6/7a kabel en het glasvezelinternet bereik is 200Mb Up & Down.
  2. Netflix via onze telefoons en laptops, via de WIFI werkt wel.
  3. Alle andere apps werken wel prima op de TV’s met vaste ethernet aansluiting zoals:  Disney plus, Amazon Prime, Videoland, Youtube.. allemaal via dezelfde internet aansluiting.

Chromecasting van Netflix van de mobiele telefoons naar de TV werkt niet, bij Disney+, Prime, Videoland en YouTube lukt dit wel!

  1. Internet via de vaste kabels heeft prima bereik en toegang voor onze werkdesktops en laptops. WIFI in huis is ook prima.
  2. De TV’s zijn gekoppeld via een switch van de hoofdrouter naar de TV’s toe i.v.m. beperkte lan aansluitingen op de hoofdrouter (DRAYTEK).

Wanneer wij de TV ’s direct aansluiten met een cat6/7A kabel aan de router, zonder tussenkomst van de switch geeft dit helaas hetzelfde resultaat.

 
Op advies van  de meerdere helpdesks:
Sony TV:

  •  TV ’s meerdere keren opnieuw opgestart naar 1e configuratie en alle updates verwijderd.
  • Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cache, opslag e.d. verwijderd.
  • TV instellingen op België gezet.
  • De internet router meerdere keren gereset en van het stroom afgehaald.

 
Netflix:

  • Internet testen gedaan.
  • Netflix op vaste kabel getest en via de WIFI beiden werkte niet op de televisies.

 
T-Mobile:

  • De router is diverse keren gereset en van het stroom af geweest.
  • Internettest heeft plaats gevonden op basis van een vaste Ethernetaansluiting met een goed eindresultaat.


Het lijkt erop dat op 1 of ander manier na de firm updates meerdere protocollen/filters bij zowel Sony, T Mobile en Netflix elkaar bijten bij beide televisies of er is iets mis met de ingebouwde Chromecasts in beide TV’s.

Bij het lezen van de oplossingen op de T-Mobile community heb ik ook het DNS profiel aangepast op de TV naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4. met als resultaat dat ik geen Ethernet verbinding meer had.
 

Wie heeft net als ik dezelfde problemen ervaren en kan mij helpen aan een oplossing.


Ik heb verder geen technische achtergrond b.t.  /IP4 adressen, subnet masker, Primaire DNS, DNS servers s of gateways aan te passen.
Mocht dit nodig zijn  op mijn tv dan zou ik heel graag een duidelijk handleiding of customer support hiervoor willen ontvangen.
 

Dank, Johan

@Johan201172 Dat is geweldig nieuws: ik had niet anders verwacht, maar toch top om te lezen dat het ook bij jou het gewenste effect heeft gebracht! 😄 

Heel veel plezier met Netflix en als we nog eens kunnen helpen, geef een seintje!


Goedemiddag @Johan201172, bedankt voor je uitgebreide omschrijving, daar kunnen we mee aan de slag!

@TMTV heeft het al correct aangegeven, dus ik ga er enkel nog voor zorgen dat je een Zyxel + Media Converter toegestuurd krijgt. Omdat dit fragiele apparatuur betreft, wordt dit altijd geïnstalleerd door een monteur. Je zult in de loop van de week een afspraaktool per SMS en e-mail ontvangen en een track&trace-code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt blijven houden.

Laat je het weten wanneer de monteur alles geïnstalleerd heeft, alsjeblieft? Thanks!

Beste Jason en TMTV,

De installateur is net langs geweest en heeft de Zylex router geplaatst.

Netflix werkt weer als vanouds op beide televisies.

Dank voor het goede advies en de snelle service.

Gr, Johan


Goedemiddag @Johan201172, bedankt voor je uitgebreide omschrijving, daar kunnen we mee aan de slag!

@TMTV heeft het al correct aangegeven, dus ik ga er enkel nog voor zorgen dat je een Zyxel + Media Converter toegestuurd krijgt. Omdat dit fragiele apparatuur betreft, wordt dit altijd geïnstalleerd door een monteur. Je zult in de loop van de week een afspraaktool per SMS en e-mail ontvangen en een track&trace-code waarmee je de status van bezorging te allen tijde in de gaten kunt blijven houden.

Laat je het weten wanneer de monteur alles geïnstalleerd heeft, alsjeblieft? Thanks!


@Johan201172 Een moderator zal hier vanzelf reageren. Ze behandelen berichten op volgorde van binnenkomst, meestal binnen 24-48 uur.


Hoi TMTV,

Dank voor het aanleveren van de oplossing voor het probleem! 

Hopelijk zal dit ook de vragen van meerdere T-Mobile klanten die hetzelfde probleem ervaren met Sony Bravia's, ook beantwoorden,

Zal de T-Mobile mij een nieuwe router toesturen of moet ik zelf nog actie ondernemen?

Dank, Johan


Hoi @Johan201172,

Wat vervelend dat Netflix niet werkt en goed dat je de situatie zo uitgebreid hebt beschreven. De oorzaak zit 'm in punt 5 onder extra informatie. Je hebt dus de Draytek en je bent niet de enige bij wie dat de boosdoener is. De precieze reden waarom het niet werkt, is volgens mij nooit achterhaald, maar het goede nieuws is dat T-Mobile hem om kan wisselen voor een nieuwe router. Een moderator zal dat na het weekend regelen. Daarmee zouden de problemen opgelost moeten zijn. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt.


Reageer