Beantwoord

Postforward instellen Zyxel T50

  • 11 December 2020
  • 30 reacties
  • 1393 Bekeken


Toon eerste reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ABC12345 

 

Internet is zo snel als de zwakste schakel.

Start je computer op in veilige modus met netwerk ondersteuning. Gebruik de speedtest.net desktop app de snelheids test via een browser is niet betrouwbaar zoals ook in de pop-up staat beschreven. Je moet namelijk makkelijk 900Mbps kunnen halen als je de testen maar op de juiste manier doet.

De snelheids garantie voor de wifi is 20Mbps op maximaal 10Meter afstand zonder opstructie (dus met zicht op het modem) ook voor wifi geld internet is zo snel als de zwakste schakel. Een snelheid tussen de 250Mbps en 500Mbps is redelijk normaal 

Wil je je wifi op andere plekken. Verbeteren dan kan je een wap wifi punt nemen voor €2,50 per maand

 

 

 

Reputatie 2

Ja, met poort forwarding ging het goed, maar met speedtest gaat het slechter dan voorheen. Ik moet bekabeld dicht bij 1000 Mbs, komen maar ik krijg niet eens de 50%. Met WiFi nog veel minder. Ik ga morgen klantenservice bellen, of er een oplossing is.

Reputatie 7

Hoi @ABC12345 ,

Laat je het ons weten als het is gelukt? We zijn erg benieuwd! 

Reputatie 2

Dankjewel! Ik ga even proberen.

Reputatie 7
Badge +3

@ABC12345 

Weet niet wat voor snelheid je haalt, maar doe het in ieder geval bekabeld, want via de Wifi kom je meestal zeker niet aan de gewenste snelheid. Gebruik hier bijvoorbeeld een desktop app voor i.p.v. via de browser.

Static ip zijn ook diverse topics te vinden, zoals deze.

Note bij het gebruik van een static IP, breng deze buiten de normale DHCP door eerst de range van de DHCP server op te schuiven.

Elke manufacturer van een router/modem heeft zijn eigen idee hoe diverse zaken binnen een GUI worden weergegeven, daar is helaas geen blue print voor. Soms is het best wel even zoeken waar zich bepaalde dingen bevinden, waarbij soms de logica een beetje tegenstrijdig lijkt. 

TMT topics Port Forwarding

Nog een kleine note over port forwarding, stel eerst zeker dat het device wat je aanspreekt op een fixed IP met een bepaalde poort, binnen je LAN ook op dat betreffende IP en poort reageert, anders lezen we hier straks als volgende opmerking .. port forwarding werkt niet … en de vraag vanuit medeklanten .. werkt het binnen je LAN wel?

Hopelijk een klein beetje geholpen in deze.

Grt, medeklant

Reageer