Beantwoord

mijn Zyxel T56 modem ziet geen mac adres van mijn apparaat

  • 28 March 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Goedemiddag Community ,

ik heb het volgende probleem:

Mijn Zyxel T56 modem ziet het mac adres van mijn apparaat niet , ik heb het rechtstreeks van de lan poort van mijn apparaat naar de lanpoort van de Zyxel T56 modem verbonden met een nieuwe ethernet kabel ( heb alle 4 de poorten geprobeerd )

de lampjes op de lanpoort van het apparaat geven 1 oranje lampje dat aanblijft en een 1 groen lampje dat knippert , op de modem lanpoort knippert er ook 1 groen lampje , dus dat zou goed moeten zijn .

Is er een mogelijkheid om zelf handmatig als ik ingelogd ben op de Zyxel T56 modem dan het mac adres van mijn apparaat toe te voegen en daar dan een vast IPadres aan te koppelen ? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 March 2024, 12:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Solution1 

Als je in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP > voeg een regel toe en selecteer in de lijst apparaat informatie het toegewezen IP adres aan jouw apparaat. Gegevens zoals het MAC adres worden automatisch ingevuld en dan kun je dit opslaan en toepassen.

Het apparaat heeft nu een vaste IP adres.

Hoi Waqqas, bedankt voor je snelle reactie, 

Als ik ingelogd ben op de Zyxel en dan naar thuisnetwerken ga en op DSN waarden statisch kies krijg ik 2 blanco adres regels 

DNS-server 1

DNS-server 2 

Bij welke regel moet ik het mac adres en het IP-adres in vullen  ?  In mijn geval wordt er geen mac adres automatisch ingevuld 

Reputatie 7
Badge +15

@Solution1 

Menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > statische DHCP.

Klik op de + en kies jouw apparaat bij apparaat informatie.

Bedankt Waqqas , ik heb het geprobeerd maar helaas werkte dat ook niet , maar inmiddels ben ik erachter wat het probleem is , mij  Zyxel T56 is gewoon niet goed  , ik ben bij een vriend geweest die heeft van Odido de Zyxel T50 modem en meteen toen ik de ethernet kabel aansloot en het apparaat aanzette was het mac adres the zien en had ik internet.  Dus hoop dat de Zyxel T54 modem die ik morgen binnen krijg ook gewoon werkt . 

Reageer