Beantwoord

lage up en down


  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Ik heb1 Gbit abonnement lage up en downloads 518.80 download en 779,04 upload kan mijn ont opnieuw geregisteerd worden.

icon

Beste antwoord door Ton30 5 June 2024, 16:11

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Ik heb een uurtje geleden mijn internet van 400 mb verhoogt naar 1Gbit dat was 390 down 388 upload daarna heb ik modem en ont uit de stopcontact gehaald 10 seconden gewacht modem weer aangezet en 30 seconde gewacht ont weer aangezet!

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Bekabeld aangesloten op de modem

 

Reputatie 3

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Bekabeld aangesloten op de modem

Wat sluit je aan op het modem, hoe meet je de snelheid (app, website?)?

Ook nog interessant kan zijn wat voor soort kabel je gebruikt.

 

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Bekabeld aangesloten op de modem

 

Speedtest bekabeld met cat 6

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Bekabeld aangesloten op de modem

 

Speedtest bekabeld met cat 6

 

Hallo @Ton30 

Hoe heb je deze snelheid gemeten?

Kan je eens na het herstarten van de ONT een laptop bekabeld op de router aansluiten zonder switch oid en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Je kan hierbij ook eens met een andere internetkabel testen of een andere testserver, kan je het resultaat hier delen?

Bekabeld aangesloten op de modem

 

Speedtest bekabeld met cat 6

Server veranderd

 

Reputatie 3

Speedtest bekabeld met cat 6

Ja, dat is inderdaad wat minder dan je zou verwachten. Als je een PC met goede specificaties hebt aangesloten en er niet ook nog door andere apparaten gebruik wordt gemaakt van je bandbreedte.

Kan mijn ont opnieuw geregisteerd worden?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ton30, test je direct op het modem of via je eigen router/switch? Ik zie namelijk niks in de andere poorten van het modem zitten. Kan je je Deco's er tijdelijk tussenuit halen en de kabel direct in het modem stoppen in de 2.5 Gb poort? Dan ontvang ik graag een speedtest volgens onze norm. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je een andere kabel gebruikt.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hi @Ton30, test je direct op het modem of via je eigen router/switch? Ik zie namelijk niks in de andere poorten van het modem zitten. Kan je je Deco's er tijdelijk tussenuit halen en de kabel direct in het modem stoppen in de 2.5 Gb poort? Dan ontvang ik graag een speedtest volgens onze norm. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je een andere kabel gebruikt.

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Hoi Tommie ik heb powerflip uitgevoerd en mijn TPlink deco M4 een uur lang spanning vrij gemaakt en dit is de resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ton30, heel fijn om te zien dat de resultaten flink verbeterd zijn! Mocht je in het vervolg toch nog tegen een probleem aanlopen, voel je vrij om dit aan te geven.

Voor nu wens ik je nog heel veel plezier toe met het Internet! 😃

Vorige week nieuwe TP-link deco X20 aangeschaft. Met de deco X20 bekabeld haalde ik download 937,75 en upload 946,68 via speedtest Ookla hoge speedtest.


Samsung S21 plus via de deco X20 via de wifi is de download vele malen lager
605 download en 621 upload wat kan ik doen om de snelheid te verhogen


Daarna heb ik de deco's losgekoppeld alleen via de wifi van modem ZyXel -T54 haalde ik 864/down en upload 771

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ton30 

Omdat de snelheid bekabeld in orde is lijkt er niks mis te zijn, de WiFi snelheden zijn prima maar uit ervaring weet ik dat de snelheid soms wel eens kan schommelen. Is de Deco aangesloten als Acces Point? Je kan de Deco ook ipv de Zyxel aansluiten op de mediaconverter.

Ik heb de deco als Accespoint aangesloten, bij mijn abonnement heb ik ook vaste telefoon die kan ik niet aan de deco aansluiten.

Reageer