Beste mensen,
Ik heb al enige tijd een 200Mbit glasvezel abonnement van T-Mobile en gebruik daarbij mijn eigen Ubiquiti router in plaats van het T-mobile modem (USG hangt dus rechtstreeks aan de fiber media converter). Snelheden waren altijd goed (200mbit/200mbit-ish), maar komen de laatste tijd niet boven de 160mbit down en 120 mbit up uit. Ik meet dit rechtstreeks op de USG in de Unifi controller software.
Ik heb dit telefonisch gemeld bij T-mobile, maar zij verschuilen zich natuurlijk achter het feit dat ik niet het T-mobile modem gebruik, want daarmee vervalt blijkbaar alle recht op het mogen ontvangen van de bandbreedte waarvoor je betaald.
Het devies was; ga maar op het community forum kijken of iemand je kan helpen, dus bij deze. Zijn er mensen met vergelijkbare setups die ook te weinig bandbreedte geleverd krijgen momenteel of die wellicht weten of er iets met de USG kan zijn dat deze te weinig bandbreedte meet? Of is er wellicht iemand van T-mobile met meer kennis van zaken dan de 1e lijns telefoonsupport die een oplossing weet? Alle hulp is welkom!
Thanx alvast!
Beste antwoord door Gurney
Bekijk origineel