Skip to main content

Vandaag is al meerdere keren het internet uitgevallen. De Wi-Fi blijft dan wel actief. Hinderlijk met thuiswerken (is bedraad aangesloten). Op de modem (zyxel t-50) blijft het wlan (wereld bol) lampje groen, maar knippert vooral in plaats van continu branden zoals de eerste twee lampjes. De Wi-Fi lampjes knipperen ook vooral. Het zevende lampje (een soort slotje in een vierkantje?) is ook aan, weet niet of dat normaal zo is. Wij hebben niks aangepast of veranderd. Na de stroom eraf halen komt het internet wel terug, maar vanochtend en vanmiddag heeft dit (te) lang geduurd!

 

Ligt er nu ook al een half uur nog steeds uit, heb al de stroom eraf gehaald...

 

Zie niks terugkomen over storingen. Iemand tips of een verklaring? Postcode 5301

Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!

 

@Cheyenne dankjewel voor deze geboden tussenoplossing. Netjes van T-Mobile. 


Gebeld met T Mobile. Zou sprake zijn van een instabiele verbinding, kon ook niet zien waar het aan lag. Zou zichzelf moeten herstellen, is het donderdag nog niet goed dan contact opnemen. En zo mogelijk tijden bijhouden wanneer hij t toch weer doet en dan toch uitvalt. 

 

Mocht er een moderator dit zien en nog verder iets weten te benoemen hoor ik het graag!

 

als ik nou morgen geen internet heb en naar kantoor moet om te kunnen werken, mag ik dan een broodje kopen op kosten van t mobile? ;-)


@Waqqas die heeft er echter altijd ingezeten en voorheen deed alles het (meestal 🙂 ). Denk dat ik die nu misschien liever nog laat zitten. 

 

Het internet lampje op het modem brandt groen, zowel Wi-Fi als bedraad echter geen internet.

 

Ga toch maar eens bellen dan met t mobile, het ligt er nu wel al lang uit en aan mijn kant lijkt alles in orde te zijn.


...en nu weer geen internet meer via de Wi-Fi


@Jason @Brian @Hajar 

Bij het opstaan geen internet via de Wi-Fi. Rode lampje (wereldbol) brandde op de modem. na herstart doet hij het weer.

Ik neem aan dat jullie mee deze maand De kosten terugbetalen gezien er geen betrouwbaar internet wordt geleverd?


Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..


Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...


Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?


Kreeg vandaag een uitnodiging om een afspraak voor de monteur te maken. Eerst beschikbare datum volgende week donderdag.

En zojuist vliegt internet er weer uit..

Dan ben je al verder dan ik. Ervaar dezelfde soort problemen en ik moet 14 werkdagen wachten voor er iemand van de technische dienst naar kan kijken… en dan moet er nog een oplossing voor komen...

 

Balen! Heb je ook een alternatief in de tussentijd gekregen in de vorm van unlimited op je mobiel? Of geen mobiel bij T-mobile?

Nee, geen mobiel bij T-Mobile. Dit heb ik wel overwogen. Wwe zijn sinds 1 augustus overgestapt op T-Mobile internet en tot nu toe alleen maar drama met wegvallende verbinding. 

Weet niet hoe het mobiel is, maar als dit net zoveel ellende geeft, houd ik het nog maar bij mijn huidige provider.

Verschillende providers gehad voor internet thuis, maar nog nooit zoveel (opstart) ellende als dit… 

Hopelijk heb je snel een oplossing met de monteur die langs komt. Het is hier nog sowieso 3 weken tobben…..

Voor de liefhebber: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/internet-valt-steeds-weg-zyxel-modem-325616 


Hoi @Steo, fijn dat je van overbrugging voorzien bent! Jammer dat dit voor jou nog niet kan @joosting87. Ik zie wel dat het onderzoek inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Fijn dat er een oplossing komt! Zou je mij een privébericht willen sturen? Dan bespreek ik graag een mogelijke tussenoplossing!


@Cheyenne @Jason @Brian

Vanochtend verliep de unlimited data (voordat de monteur kwam), gebeld met de klantenservice en gelijk een nieuwe 7 dagen gekregen. Dat was (gelukkig) positief.


De monteur is net weg. Heeft een nieuw modem geprobeerd, geen verbinding. Is sowieso nog steeds drama en alleen maar erger geworden, dat er lange periodes geen internet (rood wereldbolletje) zijn. Toen ik aangaf dat vanuit T-Mobile al was gezegd dat de verbinding instabiel was, was hij verbaast dat hij en niet gelijk netbeheerder KPN was gestuurd. Hij heeft het wel doorgezet naar KPN, die komen binnen 5 werkdagen langs als het goed is.

 

Dus ja. Nu hebben we een week gewacht op een monteur wachten was, terwijl er eigenlijk een andere monteur had moeten langskomen - waar het nog eens een week op wachten is?

 

De unlimited data is een tussenoplossing. Kan in ieder geval werken. Of via de tv naar Netflix kijken. Of op de telefoon. Of via de vaste computer. Maar de Chromecast werkt er niet mee. En als ik boven zit, kan mijn partner beneden geen verbinding met mijn hotspot maken. We worden er redelijk door beperkt. 

 

En het gaat langer duren had gemoeten, waarom is er niet gelijk een melding bij KPN gedaan?

 

Mijn partner zit bij Tele 2. Kunnen jullie haar ook unlimited data geven?


Hi @Steo, ik geef je graag meer duidelijkheid. We sturen in bijna alle gevallen eerst een monteur vanuit ons langs om uit te sluiten dat het niet aan het “klantdomein” ligt. Daarna kunnen we de opdracht doorzetten naar KPN. Als we dit andersom doen dan bestaat er namelijk een kans dat KPN de opdracht afwijst en de meest logische volgorde is binnenhuis (eigen bekabeling) > modem > aansluiting > binnenkomende verbinding > wijkcentrale. In dit geval was direct een KPN monteur inderdaad sneller geweest maar dit weten we pas wanneer onze monteur is geweest dus dit is een beetje een catch-22. :wink:

Tele 2 heeft geen unlimited data vouchers maar ik kijk graag wat ik hierin kan betekenen. Zou je mij een privébericht willen sturen met het 06-nummer, de geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer van het Tele 2 abonnement? Dan kijk ik er even samen met een Tele 2 collega naar!


Nog steeds geen internet, wel na te hebben gebeld unlimited data op mobiel gekregen zodat ik internet via mijn mobiel kan tetheren....


Hij valt weer uit.


@Jason @Brian @Hajar 

 

Internet vliegt er weer uit. Ja modem herstart doet hij het weer.

Ik verneem graag of ik via dit forum wordt geholpen of dat ik de klantenservice weer moet bellen. Hoor ook bijzonder graag hoe dit duurzaam wordt opgelost.


@Jason @Brian @Hajar 

 

4 dagen geleden bericht dat het ticket was opgelost. Ongeveer kwart voor vijf was internet echter weg uitgevallen (lampje / wereldbol brandde nog groen). Na modem herstart wel weer internet, maar mijn telefoon zegt dat de internetverbinding (via de Wi-Fi ) instabiel is.

Kunnen jullie hier iets over zeggen? Hoop niet dat dit een voorbode van weer een slechte week is..


Hi @Steo 

Bedankt voor je reactie. De technische dienst stuurt een mail wanneer het probleem behandeld is. 


Beste @Brian , vanwege persoonlijke omstandigheden waren we van gistermiddag tot nu net niet thuis. Kan weinig over de verbinding zeggen, maar zal t laten weten wanneer t hapert.

Nemen je collega's telefonisch of per mail contact op?


Hi @Steo, dank voor de toelichting. Onze technische dienst gaat er mee aan de slag. Zo te zien lijkt de verbinding vandaag wel weer stabiel waar gisteren de modem geregeld geen verbinding leek te krijgen, ervaar jij dit ook zo? Ik zie nog wel steeds veel “errors” op de binnenkomende verbinding dus ik laat onze technische dienst hier naar kijken. Je ontvangt hierover bericht van mijn collega’s!


Ergens vannacht is hij er weer uitgevallen. Melding "internet instabiel" bij Wi-Fi op mijn telefoon. Rode lampje brandde ook op de modem. 

@Jason 

Wanneer is dit opgelost, telefoon voor mijn werk is via internet, het is bijzonder vervelend dat ik hier niet op kan vertrouwen momenteel


Vliegt er net weer uit


Vloog er net weer uit. Valt me op, lijkt vaak rond tien of kwart over te gebeuren.


@Jason vergeten te taggen in vorig bericht dus voor de zekerheid zo even


Normaal en bij uitval branden/knipperen groen lampjes 1 t/m 5 en 7.

1. Power

2. Rondje met pijl

3. Werelsbol

4. en 5. Wi-Fi

7. Icoontje internetkabel

 

Als we thuis en wakker zijn merken we meestal snel dat hij uitvalt en herstarten we de modem.

Als we slapen of weg zijn en het er dus langere tijd uitligt wordt het wereldbolletje rood


Goedemorgen @Steo, dit zet ik meteen door want jouw verbinding is nu “Unstable” in de lijnmeting. Geen zorgen, dit gaan we herstellen, maar is wel frustrerend natuurlijk. Zeker omdat het al een week gaande is.

Onze techneuten zullen achterhalen waar dit probleem vandaan komt en hoe dit op te lossen is, maar voordat we zover zijn, wil ik nog één check met je nalopen naar aanleiding van je openingspost: je gaf aan dat bij moment van uitval de Wifi wel blijft werken, het wereldbolletje knippert, het zevende (slotje) lampje aan blijft en de Wifi (2.4 Ghz en 5 Ghz) lampjes knipperen, klopt dat? Zodra ik dit kan toevoegen aan het ticket, gaat het er meteen uit.

We zullen het oplossen! 💪😎


Reageer