Skip to main content

Hoop dat je mij kunt helpen
In de app mpro mesh had ik in het begin apart mijn wifi
Punten staan met de connecties

Ik krijg het niet meer voor elkaar er staat nu alleen mijn
Modem in met alle verbindingen
De TX 5601-T1 en mijn wifi Punten zijn wx5600-T0

Na contact te hebben gehad met de klantenservice
Was dat probleem bekend en ze hebben mij 2x de wx5600 opnieuw toegestuurd maar helaas maakt dit niets uit heb nog steeds hetzelfde probleem
HIer zou een betere aangepaste firmware in zitten
Niet dus

Volgens mij is het de firmware in mijn TX5600 die staat op de b10 firmware die hier niet goed mee omgaat
Gaan dit opgelost worden of is het beter om op andere oplossingen te wachten ... is er een betere firmware die dit kan oplossen.

Ik heb al eens gehoord dat mensen terug gegaan zijn naar versie b8 maar weet niet of dit de juiste stap is om dit te doen

Inadien mogelijk een betere firmware in mijn TX5601-T1

Volgens de mpro mesh app is er geen mesh verbinding

De wx5600 zijn bekabeld aangesloten voor de beste verbinding

Zou hier graag een oplossing voor hebben daar ik toch ook elke maand geld moet betalen voor mijn internet en dan daar ook optimaal van wil profiteren natuurlijk

Hallo @Jano22 

Ik had eens gelezen dat dit mogelijk een probleem in de firmware kan zijn.

Kan je voor de zekerheid de WiFi punten resetten en opnieuw laten verbinden?


Ja dat heb ik allemaal al gedaan 

Ik ben er zeker van dat het in de firmware zit en hoopte dat de nieuwe wifi Punten dat opgelost was maar helaas niet 

Heb ook een gevoel dat het in de b10 firmware zit  in de router TX5601-T1 


Zelf heb ik dit probleem ook sinds een paar dagen en ben echt heel benieuwd wat de oplossing hiervoor is. 

Vandaag contact gehad met de helpdesk en ze sturen mij ook een nieuw AP toe, maar ik denk dat dit het probleem niet zal verhelpen. 


Hey @Jano22, ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat de wifipunten die nu aangesloten zijn gewoon netjes hun werk doen. Apparaten worden van AP naar AP gestuurd. Er is inderdaad een foutje in de Mpro app in combinatie met de nieuwe firmware. Gelukkig ziet alles er goed uit en de wifipunten doen hun werk. Heb je toevallig nu alle 4 de wifipunten aangesloten? Het Zyxel modem ondersteund er maar 2. 


@Tommie van Odido  kan je bij mij kijken of alles goed werkt?

 


Nee heb de nieuwe 2 wifi Punten aangesloten 

Maar wil wel de oplossing hiervoor 


Er is inmiddels een afspraak gepland met een monteur 

Ik weet niet of hij dit kan oplossen 


Monteur is geweest kan het niet oplossen

Wil wel graag weten hoe dit opgelost gaat worden

Verwacht wel een goede service van jullie voor een goed product en daar betaal ik ook voor anders maar een tijdelijke oplossing tot het weer werkt zoals het moet zijn


Is er nu niemand die hier een oplossing voor heeft !!!

 

Wanneer is er een goede firmware beschikbaar 

En die bij mij erin geschoten kan worden ??

Graag de oplossing zo spoedig mogelijk 

Ik verwacht nu wel eens een goed antwoord hier op 

Beste Odido !

En ik verwacht ook een tegemoetkoming van jullie kant

Voor alle moeite met bellen telkens met de klantenservice die totaal niet weet waar ze over praten

Op enkele daar gelaten dan 

Dat is echt een ergernis !!!!

Ik verwacht nu wel een oplossing van ODIDO 

Anders kan er ook wel eens een bug in mijn betaling komen elke maand 

 

Mvg Jano22 

 

 

 

 


Hoi @Jano22, ik snap niet zo goed wat nu precies het probleem is? De wifipunten doen hun werk en sturen je apparaten naar het andere wifipunt en het modem. 

Door de B10 firmware op het modem en de B8 op de WX5600 zit er een bug in de topografie. Zowel de Mpro Mesh App als de Topografie op het modem zal je niet de juiste informatie geven op dit moment. Dit wordt opgelost in een volgende firmware update van het wifipunt. 

 

Ik zal je een voorbeel geven van 1 van je apparaten. Hier is te zien dat dit apparaat met alle accespoints verbindt. GW is het modem, AP 3 en 4 zijn je wifipunten:

 

 


Oké  eindelijk een goed antwoord 

Zodat ik weet wat er aan de hand is 

Mocht er een update komen dan aub zo snel mogelijk 

Bedankt en vriendelijke groeten jano22


Waarom is mijn wifi uitgezet door de beheerder!!!


Hi @Jano22, op welk device krijg je deze melding? Wij hebben niks gedaan namelijk. Zojuist een lijnmeting gedaan en hierop moet je online zijn. Klopt dit ook? 

Toevallig iets met je eigen apparatuur te maken?


Heb zojuist de modem een reset gegeven en mijn wifi opnieuw ingevuld en werkt nu wel weer gelukkig 

Ik heb geen idee waarom deze blokkade op mijn Schiphol wifi was kon wel een andere naam invullen en dat werkte ook maar na de reset alles weer normaal

Hoop dat de update voor de wifi versterkers snel komt

Bedankt voor de reactie

Mvg Jano22 


En ik heb geen eigen apparatuur er  op aangesloten 

Dat is niet het probleem zal vermoedelijk in de modem iets fout gegaan zijn


Ik heb deze melding nog niet eerder meegemaakt @Jano22. Op welk device ontving je de melding en werkt alles nu weer?


Ik heb de TX5601-T1 een grote reset moeten geven

Alles als van af nieuw ingevuld en alles werkt weer gelukkig. 

Heb je een idee wanneer de update komt voor de wifi

Punten .

 

Vrg Jano22 


Ik heb sinds vandaag nu twee wx5600 accesspunten. Helaas kan ik niet zien of ze werken, of ze als Mesh verbonden zijn en welk van mijn apparaten verbonden is met wel acces punt? Kunt u mij helpen?  Ik zie dat de 1e mailtjes die ik kan vinden over een mogelijke update al weer een half jaar oud zijn….


Hi @Arthur H, goede vraag! Heb je de Mpro Mesh app al gedownload? In deze app krijg je inzicht in je draadloze netwerk. Je kan onder andere zien met welk wifipunt een apparaat verbonden is en kun je de status van de verbinding met het Wifi Plus-netwerk controleren. Ik denk dat dit jou zeker zal helpen. Heb je nog andere vragen, voeg dan jouw klantnummer toe aan je Community profiel. Dit is een combinatie van drie letters en vijf cijfers!


Chayenne. Klink leuk maar is volgens mij niet juist. Dit kan je niet zien in de MPro Meshapp. Dit is bij jullie bekend. Heeft iets te maken met dat de software van de router (versie 10 ) een conflict heeft met de software van de wifipinten (versie 😎 en dat jullie al lang, minimaal een half jaar, iedereen een iupdate beloven die dit wel inzichtelijk maakt. 


Hoi @Arthur H, dit klopt helemaal! Ik wil graag nakijken of ik je wifipunten in onze metingen zie. Heb je ze bekabeld of draadloos aangesloten? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana


Ishana. De wifipunten zijn draadloos aangesloten 

 

 


Hi @Arthur H, het klopt dat dit niet werkt door een bug in de firmware. We zijn hiermee bezig. Hopelijk snel een oplossing!

Ik heb het voor je nagekeken en je wifipunten werken uitstekend. Als je zelf wilt controleren met welke AP je verbinding maakt kun je de NetAnalyzer app downloaden. Dan kun je zien met welke BSSID je verbinding maakt en zo kun je zien met welke AP je mobiel verbonden is.


Best @Tommie van Odido 

 

Hier zelfde issue, net pas Odido dus graag een check of mijn wifi (Bedraad) punten goed werken?

 

Tevens aanvullend mis ik net een stukje dekking zou graag een derde wifi punt, is dit mogelijk. Mijn inziens zou dat met een mesh netwerk geen probleem mogen zijn.


Tommie al iets bekend over de update?  


Reageer