Geen internet verbinding.

  • 27 April 2024
  • 15 reacties
  • 110 Bekeken

Vorige week op vrijdag 19 april ben ik overgestapt naar Odido, Glasvezel.  Ik heb de installatiepakket ontvangen en monteur heeft het dezelfde dag geïnstalleerd. Ik heb een internetsnelheid van 1GBit/s gekozen. Helaas heb ik slechts een dag(eerste dag)  goede internetsnelheid gehad. Vanaf volgende dag zaterdag 20 april heb ik heel erg slechte internetsnelheid (download max 150 Mbit/s) in plaats van 1000. Ik heb vanaf zaterdag elke dag Odido gebeld en laten weten dat de snelheid van internet erg laag is, zodat ik websites niet kan openen. Ongeveer 5-6 keer per dag heb ik de modem en convertor van de stroom uitgehaald en dan weer over 10 en 30 seconden aangesloten. Toch geen verbetering. Het is erg vervelend. 

Vandaag ochtend heb ik helemaal geen internet verbinding, wat is de reden ?

Via mijn telefoon(Vodafone) zag ik net dat er geen storing bekend is in mijn omgeving.

Wat is het probleem eigenlijk? Waarom Odido zich zo gedraagt tegen klanten? Trouwens heb ik heel vak ontevredenheid van klanten gehord. Kan Odido het eindelijk duidelijk maken of ik hoe lang nog geen internet verbinding kan hebben.? 

Of beter kosteloos mijn overeenkomst opzeggen , het is vandaag 8ste dag, ik mag kosteloos binnen 15 dagen contract opzeggen.    

Cal van Odido 11 dagen geleden

Hoi @Robert1108MAX, heel fijn dat je hier melding van maakt, ik zie je heel graag snel zorgeloos genieten van je verbinding! Ik ben daarom meteen een lijnmeting gestart en ik was blij om te zien dat je weer helemaal online bent. Is de snelheid sindsdien ook verbetert? Voor snelheidsproblemen raad ik je aan om ons een bekabelde speedtest te sturen. Zo kunnen wij het probleem bij de wortels voor je aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Hiermee kunnen we je verbinding snel opkrikken, ik help je hier heel graag mee! 🙂

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robert1108MAX 

Welke lampjes zie je op dit moment branden of knipperen op de mediaconverter en gaat de internetkabel naar de WAN poort van je router?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Robert1108MAX, heel fijn dat je hier melding van maakt, ik zie je heel graag snel zorgeloos genieten van je verbinding! Ik ben daarom meteen een lijnmeting gestart en ik was blij om te zien dat je weer helemaal online bent. Is de snelheid sindsdien ook verbetert? Voor snelheidsproblemen raad ik je aan om ons een bekabelde speedtest te sturen. Zo kunnen wij het probleem bij de wortels voor je aanpakken. Volg graag de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf
Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf

Met deze resultaten kunnen wij veel beter zien waar het probleem speelt. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Hiermee kunnen we je verbinding snel opkrikken, ik help je hier heel graag mee! 🙂

Hallo Cal van Odido, 

bedankt voor de reactie. 

zorgeloos genieten??? Deze verbinding noemt je zorgeloos genieten??? Sorry maar deze verbinding is een stress , vanaf vorige zaterdag breng deze internet verbinding ons alleen stress. Hoe kan ik het genieten als ik niets kan openen, mijn internetsnelheid is erg laag . Ik heb al genoeg van , elke dag 100 keer de modem en converter uitzetten en dan weer aanzetten. En deze doe ik heel vaak met je collega van Odido, als ik bel 0800-0092.  Ik wacht op morgen om Odido te bellen en contract op te zeggen, als het niet verbetert tot morgen. 
Dus hoeft niet hier mensen laten zien dat alles goed is en ik heb fijne internet verbinding of snelheid, maar toch niet tevreden.  
Nee, ik heb meer dan een week geen internet of heb heel slechte lage internet, waarmee ik niets kan doen. Ik gebruik nu mijn databundel van Vodafone maar niet Odido. Oké. 
Heel fijne dag verder. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robert1108MAX 

Zonder een foto via de link in bovenstaande post kan @Cal van Odido dit helaas niet voor je doorzetten naar de technische dienst.

Hallo Waqqas, 

Hoeft niet technische dienst. Ik heb een mail gekregen van Odido waarin geeft aan dat de melding doorgezet naar onze technische dienst en binnen 3 werkdagen ontvang ik een reactie. Morgen is derde werkdag. 

Waqqas

Maar als het kan mijn internet verbinding wat verbeteren dan Ik kan toch de referentienummer van melding sturen en Cal van Odido  kan door deze een melding doorzetten naar technische dienst, ondanks ik foto’s ook kan sturen. Foto’s die ik vanaf vorige zaterdag tot/m vandaag gemaakt heb.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Robert1108MAX 

Je zult toch echt de instructies uit de link moeten volgen, testen gedaan op een andere manier worden helaas niet geaccepteerd.

Reageer