Beantwoord

Geen internet Odido

  • 11 March 2024
  • 7 reacties
  • 102 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds vorige week woensdag hebben we geen internet meer. Alles geprobeerd wat er geadviseerd word, stroom eraf, kabels eruit, enz. Diverse keren gebeld met Odido die zeggen dat het aan de wijkkast ligt maar in de buurt heeft er  verder niemand last van. En er werd gezegd door de telefoon medewerker van Odido dat er binnen 4 werkdagen een monteur aangestuurd zou worden en we op de hoogte gehouden zouden worden, nog steeds geen internet en niets gehoord.In de meterkast blijft het "pon" lampje knipperen.

Iemand suggesties 

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 March 2024, 19:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Alfb 

Heb je een GPON of XGSPON verbinding?

Misschien kan het liggen aan een stoorzender in het netwerk.

Ben op dit moment niet thuis, als ik het weet zal ik het laten weten.

Hallo Waqqas,

Het is een GPON

Reputatie 7
Badge +15

@Alfb

Ah dan zit er mogelijk een stoorzender in het netwerk (niet bij jouw thuis). Zodra deze is verwijderd moet de verbinding weer werken 👍

Er bestaat een kans dat deze stoorzender vanzelf verwijderd wordt waarna je verbinding weer werkt of anders moet er een monteur komen.

Mocht je een Odido of Ben (prepaid) simkaart hebben en je wilt een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet, laat het me weten dan geef ik je graag een voucher.

Bedankt Waqqas, 

Morgenvroeg komt er een monteur, hadden al een voucher 👍

Hoi,

 

Hier hetzelfde probleem alleen ik heb niets gehoord van gratis vouchers. De medewerker vroeg wel of ik een mobiel abonnement had van odido, maar bood geen alternatief toen ik antwoordde dat ik bij een andere provider zat. 
 

Ook het feit dat ik eerst mijn probleem in moet spreken en dat de medewerker vervolgens alle gegevens nogmaals vraagt, stelt me niet gerust over een efficiënte oplossing.

En in het weekend is er geen tweedelijns helpdesk. Er zal hopelijk toch wel een technische dienst zijn?

 

Ook  hier werd me verteld dat het in de wijkcentrale ligt, maar dan verwacht ik dat meer mensen in de wijk problemen ondervinden.

 

en als ik het goed begrijp moet er geen Guidion monteur komen, maar eentje die gaat over de verbinding tussen aansluitpunt en wijkcentrale?

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@beemsterman Allereerst mijn oprechte excuses voor deze veel te late reactie, dat had niet mogen gebeuren. Gelukkig stuit ik tijdens een moderatieronde op dit topic. Uiteraard wil ik je vragen alsnog beantwoorden! 

Ik ben blij om te zien dat je de verbinding inmiddels is hersteld en je weer kunt genieten van onze diensten. Uiteraard heb ik gelijk een vergoeding in het systeem gezet voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en dit bedrag zal worden verrekend met een volgend factuur. 

Voor nu kan ik het niet meer oplossen, maar mocht je ooit nog problemen krijgen. Trek dan via deze weg aan de bel, ik geef je sowieso toestemming voor een simkaart als er geen alternatief is, sorry dat je hier nu geen gebruik van hebt kunnen maken. 

Wij sturen altijd eerst een monteur van Guidion om uit te sluiten dat het probleem zich niet binnenshuis bevind. Indien nodig, wordt de netwerkbeheerder aangestuurd. De monteur zal dit dan terugkoppelen aan onze technische dienst. 

Reageer