Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 4

Nee joh das een nieuw ticket. Dit ticket had alleen als opdracht bij de klant langs te gaan. Afgesloten met;

”Klant niet thuis”

Reputatie 4

@Lisa waarom gaat deze opvolging (wederom) mis?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wouternefkens 

Zou je eens een foto kunnen bijvoegen van de Huawei ONT en glasvezelaansluitpunt?

En knippert het PON lampje op de ONT?

Reputatie 3

Het is inmiddels de 14e dag zonder internet en de 23e dag zonder internet sinds mijn GPON installatie 50 dagen geleden.

@Lisa  Heb je een update voor mij? Welke acties lopen er momenteel? Zou ik daarnaast een nieuwe unlimited code kunnen ontvangen, deze verloopt morgen alweer.

Reputatie 4

Wat zegt de ONT mbt registratie?

Volgens mij herken ik deze van GoT :yum:

 

 

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Bedankt dat je hier registreert om te delen dat dit topic mensen zoals jou helpt om ze te behoeden van een grote fout. Dit topic heeft inmiddels meer dan 1650 view, hopelijk zijn er ook vele andere die behoed worden.

PS. In je bericht benoem je heel specifiek IPv6; helaas bied T-Mobile dit niet aan en ze hebben ook geen plannen om dit aan te bieden. 

 

Idd. In tegenstelling tot Freedom geen vast IPv4 & native IPv6.

PS. Wat een onvoorstelbare klucht is jouw case...

 

Reputatie 3

@Waqqas  Bij GPON Converter knippert het PON lampje.

 

 

 

 

Reputatie 3

@J33Bee hierbij, deze melding blijft zo.

 

Reputatie 4

De vraag; of jouw ONT is de weg kwijt omdat het administratief niet op orde is, of je hebt een alien NT in het GPON zitten omdat iemand anders omgezet gaat/moet worden…

Reputatie 7
Badge +15

@wouternefkens

Dit kan betekenen dat er geen verbinding met de switch in de wijkcentrale kan worden opgezet, misschien door een verkeerde mediaconverter die is aangesloten. Je verbinding zou misschien vanzelf weer online kunnen komen.

Reputatie 4

 

Reputatie 3

@Boris en @Jason het is inmiddels de 7e dag, zou ik alvast een nieuwe unlimited code kunnen krijgen voordat deze verloopt?

Is er voor de rest al zicht op een oplossing?

Reputatie 3

Helaas is het een dag later en nog geen internet en zelfs nog geen sms.

Reputatie 3

Ik kreeg het volgende mailtje van Tmobile

 

”Beste Wouter,

Bedankt voor je bericht. De Technische Dienst heeft dit uitgezet naar Kpn. Die zullen z.s.m contact met je leggen voor het inplannen van een afspraak. “

 

Wel erg vreemd dat tmobile zijn problemen bij KPN neerlegt. Ik heb niet eens WBA internet.

Reputatie 3

Ik realiseer mij dat het inmiddels alweer mijn 17e dag zonder internet is sinds mijn overstap naar Tmobile GPON op 12 nov...

Reputatie 4

Ik “hoop” voor je dat iemand anders jouw OLT over de zeik aan het helpen is met een NT en deze vandaag aangesloten wordt met de juiste spullen door Guidion. Dat kan echter zomaar tot na de middag duren als het (nog) om een traditioneel aansluit-proces gaat;

- KPN patched normaliter in de ochtend tussen 8:00-12:00 (dat lijkt nu eerder uitgevoerd wat ook regelmatig voorkomt)

- Guidion komt vanaf 14:00 de boel aansluiten
 

Desalniettemin zou ik de helpdesk bellen met de vraag of jouw ONT (nog steeds) goed in de administratie staat, wat ergens gek zou zijn omdat je al 4 dagen internet hebt gehad. 

Reputatie 4

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Reputatie 3

Net weer gebeld, het krijgen van een sms duurt niet 1 uur (leugen van andere medewerkster) maar 2-3 dagen!

Deze medewerkster had het stappenplan opnieuw gevolgd maar kon niet uitlezen of mijn ONT goed geregistreerd staat in het OLT. Volgens haar moest de monteur dat doen. Meer kon ze echt niet doet.

Reputatie 4

Wijs haar/hem maar eens op die GPON perikelen in het andere topic en vraag om doorverbinding met een kundig iemand. Zij kunnen remote (laten) kijken of de OLT waarop jij zit, de weg kwijt is.

Reputatie 3

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Idd 4 dagen heeft het internet op ODF prima gewerkt (850/800 mbit haalde ik).

Reputatie 6

Hoi @Wouter_groningen, wat de juiste en werkende oplossing is, wordt op dit moment door onze technische dienst onderzocht. Ik beloof je dat dit scherp in de gaten gehouden wordt! 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik ben jammer genoeg nog in afwachting wat nog een andere optie zou zijn om dit zo snel mogelijk te fixen! Ik heb dit ook bij een andere collega uit staan, omdat ik echt hoop dat iemand nog een andere troef in handen heeft hiervoor. De reden waarom de patchkabel er niet uitgetrokken kan worden, dan laat ik ook aan je weten zodra ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wat betreft je code, goed dat je dit aangeeft! Ik heb meteen weer een nieuwe code gestuurd in je privébericht. Ik hoop dat ik je snel een update kan geven!

Reputatie 3

 @Lisa 

En weer geen internet (knipperend PON), dit keer hebben 8 van de 30 ONT's op mijn string hier last van. 

Kan ik dit nu elke paar weken verwachten? Wat voor acties lopen er?

 

@Boris @Sander 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wouter_groningen ,

T-mobile heeft wel eigen apparatuur in de kasten hangen, maar de glasvezel is wel  van KPN. Dus ze leggen niet het probleem bij KPN. Dit kan en mag alleen door KPN opgepakt worden. KPN /Reggefiber kan heel veel betekenen bij deze problemen. Zij kunnen vaak ter plekke doorschakelen en de oplossing verzorgen. Heb ook monteurs over de vloer gehad, wel voor een iets ander geval. Dit werd heel goed opgelost. 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is!