Hallo allemaal,
Sinds een tijdje heb ik T-Mobile glasvezel thuis. Voorheen heb ik mijn eigen router (een Ubiquiti AmpliFi HD) via KPN glasvezel zonder problemen kunnen gebruiken, alleen via T-Mobile glasvezel lijkt het niet te werken.
Op de AmpliFi heb ik alles correct ingesteld (VLAN 300, DHCP als type), alleen de router bleef maar geen IP krijgen. Ook heb ik het veranderen van de DIP-switches op de mediaconverter geprobeerd, helaas mocht niks baten. Zelfs na 48 uur deze setup aangesloten te hebben en alle apparaten inclusief mediaconverter vaker van de stroom afgehaald te hebben werkte het niet.
Omdat ik toch graag werkend internet wil hebben, heb ik het T-Mobile modem weer aangesloten, en tot mijn verbazing krijgt deze wel een IP op het management VLAN, maar geen ip op de andere interfaces.
Na ongeveer een dag kreeg het modem dan toch een IP, alleen met een leasetijd van 3600, wat niet echt handig is met videobellen als je thuis werkt. Zie onderstaande logregel:
udhcpc: Lease of 31.20.34.XX obtained, lease time 3600
Ook na een herstart krijgt het T-Mobile modem opnieuw een lange tijd geen IP adres. Deze wordt wel ge-offered door de DHCP server, alleen zodra deze aangevraagd wordt komt er een NAK terug. Zie ook onderstaande screenshot. In andere posts zag ik dit probleem ook langs komen, helaas zonder concrete oplossing buiten het inschakelen van de techneuten.
Om het samen te vatten;
- Weet iemand een oplossing waardoor ik toch een Ubiquiti AmpliFi HD kan gebruiken, of wat het probleem is waardoor dit nu niet werkt? (deze ondersteunt VLAN tagging, dus het zou in theorie moeten werken)
- Is het mogelijk om de leasetijd te verhogen naar 24 of 48 uur?
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel