Skip to main content

Beste lezer(s)…

Sinds gisteren is mijn download snelheid ingestort.

Ik heb een glasvezelverbinding en bekabeld haal ik opeen nog maar:

Upload: 900 Mb/s

Download: 12 Mb/s

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

Ik werk vanuit huis voor het RIVM, maar dat is zo goed als onmogelijk. Ik heb een storing gemeld, maar daar wordt pas na 6 dagen naar gekeken volgens de automatische reactie.

Een beetje meedenken zou fijn zijn. Alvast bedankt!

 

Hier nog een klant die de problemen herkent. Sinds afgelopen maandag is dit mijn snelheid:

 

 

Het lijkt erop dat veel mensen er dus last van hebben. Maar nergens wordt er aangegeven dat er een storing is.


Hoi @Rick V, dan gaan we dit op de bodem uitzoeken! Ondanks het feit dat ik de conclusie dat het aan je VPN-verbinding ligt ietwat voorbarig vind en me achter jouw opvatting schaar, wil ik dat toch uitsluiten.

Welk andere netwerk gebruik je wanneer alles wel gewoon naar behoren werkt? Het kan zijn dat er in de instellingen iets tegengehouden wordt wat onze verbinding blokkeert. Dat is geen gekke gedachte. Kun je een screenshot sturen (zonder privégegevens alsjeblieft) waarop te zien is wat de snelheid doet wanneer je op ons netwerk verbonden bent, alsjeblieft? Dan loop ik na waar het euvel vandaan komt. 

We gaan net zolang door totdat het wel werkt. Ook in deze hitte is de Community onvermoeibaar. Probeer tussendoor nog van de zon te genieten (maar niet te lang)! 🌞


Ik heb ditzelfde probleem Ook sinds maandag! Echter is dit alleen als ik verbonden ben met de VPN server van mijn werk. Zonder VPN is mijn snelheid in orde. 

Als ik mijn laptop aansluit op een ander netwerk dan dat van mij is alles in orde.

Ik heb dit aangegeven bij de klantenservice via Twitter, echter houden ze vast aan het feit dat dit aan de VPN verbinding ligt. Dit is niet het geval.

Ook ligt het niet aan mijn systeem, ik heb dit op mijn eigen systeem en mijn werklaptop.
Het zou prettig zijn als hier een oplossing voor komt.

Zyxel router heeft een factory reset gehad, dit heeft niet geholpen, verder ben ik bang dat ik niet zoveel kan doen.


@RuudZuid, kun je mij het MAC-adres en serienummer van de TV Box toesturen in een privéberichtje alsjeblieft? Dan zoek ik ook voor jou uit waar het probleem zit en hoe we het gaan oplossen. Thanks voor je feedback en dat je het aankaart, zo kunnen we het zo snel mogelijk verhelpen! 💪😎


Hoi @Jimmy Huijgens, er wordt zeker aan het probleem gewerkt. Ik heb het ticket aangevuld met de aangeleverde informatie. Dat ik nog geen reactie heb gegeven komt puur doordat wij doorgaans binnen 24 tot 48 uur reageren. We moeten dagelijks enorm veel topics en berichten beantwoorden en het spijt me dat dit niet sneller kan, daar balen wij ook van.

Sorry dat we hierdoor het gevoel hebben gegeven dat er niet aan gewerkt wordt, dat is kwalijk en mag nooit de intentie zijn en is het ook niet.

Ik check gelijk bij onze techneuten wat de status is, be right back!

@Hidden.nld Thanks voor de update en je reactie! 😊👍

 

Update: Guidion is aangestuurd om het euvel te duiden en het probleem te verhelpen! Nogmaals, sorry dat je al langer wachtte! Een voucher bied je de optie om in ieder geval gedurende de komende periode via hotspot online te zijn met PC en/of laptop. Kan ik je deze in een privéberichtje toesturen? Laat me weten wat ik kan doen, ik beloof je deze keer het topic continu in de gaten te blijven houden! 


@Doornekamp33 

Dat begrijp ik nu ook. Ik doelde ook meer op… dat een reactie geven zoals Hidden.nld deed beter is dan helemaal niets meer laten horen. Al had de reactie beter vanuit TM kunnen komen.

Hoe dan ook…. het werkt nog niet.:pensive:


Nou KPN zal niet komen met een nieuw modem voor de concurent.

P.S. @Hidden.nld is net als jij en ik klant, medewerkers kun je herkennen aan het magenta TM blokje achter de naam.


@Hidden.nldWat je nu doet is al een update. De melder (mij in dit geval) op de hoogte houden is toch niet heel moeilijk? Door niet meer te reageren lijkt het alsof de melding niet meer serieus genomen wordt. Ik zeg niet dat dat echt zo is natuurlijk, maar zo voelt het.

Wat moet ik met een voucher? Kan ik daarmee mijn pc's aan het internet koppelen en weer vanuit huis werken? Vanaf nu 5 dagen wachten  is echt niet acceptabel. Dan ben ik ruim 1,5 week verder en dan heb ik nog geen oplossing, maar een reactie….

Stuur gewoon een nieuw modem op ofzo…..

 

 

Een monteur(kpn) met nieuwe modem sturen lijk mij wel aardig...


Reageer