Beantwoord

Download traag. Thuiswerken bijna onmogelijk!



Toon eerste reactie

83 reacties

@Mojopriest  Een ander Modem betekend een ander mac-adress en dan werkt het waarschijnlijk weer. 

 

Dat zou toch vreemd zijn, als dit zo is dan zou het vor T-mobile toch heel simpel zijn om de gedupeerde klanten een nieuw modem te leveren @T-Mobile  wat is hierop uw antwoord ???

 

Ik maak trouwens gebruik van het zyxel modem, met vandaag deze resultaten  (wifi)

 

@Brian 

 

Waar blijft reactie en verontschuldigingen van T-mobile ??

 

Zelfs nieuwe klant @Martin bos  wordt niet serieus genomen 

 

Alle gebruikes in dit Topic vragen om uitleg en oplossing NU !!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Klinkt alsof er iets is met de hardware/software van het apparaat waarmee je de snelheid meet.

Sluit een laptop bekabeld aan op de modem met minimaal een CAT5e kabel en test je snelheid met de Ookla speedtest app. Test ook eens in veilige modus.

Reputatie 1

Lees nou eens….. :wink:

Router is gereset, nieuwe kabels geprobeerd, andere PC. Niets helpt!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens 

Had het al aangepast 😉

Test altijd via de Ookla speedtest app en niet via het internet. Bekijk het resultaat ook eens in veilige modus om andere processen die invloed hebben op de snelheid te minimaliseren.

Reputatie 1

Ik snap het, maar ik test juist via de specifieke custom speedtest van T-Mobile. Op hun verzoek.

Ik heb dit in veilige modus gedaan. Op 4 verschillende apparaten en met nieuwe kabels. Ik heb een laptop 2 meter van het modem gezet met een kort kabeltje en het probleem blijft.

Kijk ook even naar het verschil in up en download snelheid.

Nou KPN zal niet komen met een nieuw modem voor de concurent.

P.S. @Hidden.nld is net als jij en ik klant, medewerkers kun je herkennen aan het magenta TM blokje achter de naam.

Reputatie 6


@Johan-NL @Martin bos zoals @Brian gisteren heeft aangegeven, wordt deze issue op het moment onderzocht door de netwerkpartner. De aanpassingen die zijn gedaan, hebben niet het juiste effect gehad en daarom zijn we nu verder op zoek naar de oorzaak én de oplossing. Zodra we nieuws hebben, laten we dat uiteraard weten!

Reputatie 7
Badge +15

@Jimmy Huijgens

Met router is gereset bedoel je gewoon herstart? Het kan ook helpen om de zwarte mediaconverter even een minuut van het stroom halen.

Of misschien de router eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Reputatie 1

Hi Waqqas,

Ik heb hem al teruggezet naar fabrieksinstellingen samen met iemand van T-Mobile aan de telefoon, dat heeft helaas ook niet geholpen. Een zwarte mediaconverter heb ik niet. Er gaat bij mij gewoon een glaskabeltje het modem in voor zover ik weet.

Tnx voor het meedenken :grinning:

Reputatie 1

@Doornekamp33 

Dat begrijp ik nu ook. Ik doelde ook meer op… dat een reactie geven zoals Hidden.nld deed beter is dan helemaal niets meer laten horen. Al had de reactie beter vanuit TM kunnen komen.

Hoe dan ook…. het werkt nog niet.:pensive:

Reputatie 7
Badge +15

Ah oké, een Draytek dus.

Reputatie 1

Dat is correct. Een DrayTek Vigor 2132F om precies te zijn.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jimmy Huijgens, er wordt zeker aan het probleem gewerkt. Ik heb het ticket aangevuld met de aangeleverde informatie. Dat ik nog geen reactie heb gegeven komt puur doordat wij doorgaans binnen 24 tot 48 uur reageren. We moeten dagelijks enorm veel topics en berichten beantwoorden en het spijt me dat dit niet sneller kan, daar balen wij ook van.

Sorry dat we hierdoor het gevoel hebben gegeven dat er niet aan gewerkt wordt, dat is kwalijk en mag nooit de intentie zijn en is het ook niet.

Ik check gelijk bij onze techneuten wat de status is, be right back!

@Hidden.nld Thanks voor de update en je reactie! 😊👍

 

Update: Guidion is aangestuurd om het euvel te duiden en het probleem te verhelpen! Nogmaals, sorry dat je al langer wachtte! Een voucher bied je de optie om in ieder geval gedurende de komende periode via hotspot online te zijn met PC en/of laptop. Kan ik je deze in een privéberichtje toesturen? Laat me weten wat ik kan doen, ik beloof je deze keer het topic continu in de gaten te blijven houden! 

Reputatie 1

@Brian@Jason@Sander 

Ik snap dat niet alles meteen opgelost kan worden, maar het zou wel fijn zijn als er enige indicatie komt.

De niet werken TV zenders speelt al weken. De trage verbinding bij sommigen ook.

Op verzoeken vanuit TMT reageer ik (net als de anderen) vaak direct met hopelijk daarbij extra informatie waarmee er hopelijk verder onderzoek gedaan kan worden. Het zou dan fijn zijn als er enige vorm van communicatie komt en eventueel een plan van aanpak. 

Het kan toch niet zo zijn dat we nog weken doormodderen op deze manier?

Ik heb geen zin om de Formule 1 te missen namelijk :wink:

Graag reactie!

Reputatie 7
Badge +16

@RuudZuid, kun je mij het MAC-adres en serienummer van de TV Box toesturen in een privéberichtje alsjeblieft? Dan zoek ik ook voor jou uit waar het probleem zit en hoe we het gaan oplossen. Thanks voor je feedback en dat je het aankaart, zo kunnen we het zo snel mogelijk verhelpen! 💪😎

Reputatie 7

Hoi @Jimmy Huijgens,

 

Mijn complimenten, dit is een vondst dat duidelijk aangeeft in welke hoek we moeten kijken. Ik had gehoopt dat we door een aanpassing in het netwerk (van vrijdag op zaterdagnacht) ook dit snelheidsprobleem bij jullie konden verhelpen. Ik begrijp dat het dit weekend nog steeds speelt. We zullen hier komende week op terugkomen. 

 

Om het iets algemener te bespreken voor andere klanten die mogelijk meelezen en ook snelheidsproblemen hebben, heb ik hier een checklist waarmee je al veel zaken kunt uitsluiten:

Er kunnen een aantal oorzaken zijn waardoor je jouw maximale snelheid niet haalt. Deze wil ik graag uitsluiten. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet. Controleer je de volgende punten?

1. Je gebruikt een netwerkkaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund (zoals broadcom of asheros chipset). 

2. Je gebruikt een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel. 

3. Je meet vanuit een webbrowser in plaats van de speedtest.net desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.  

4. Een softwarematige beperking zoals een firewall. Zet deze eens uit voor een speedtest.  

5. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet). 

6. De computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel, maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen. 

7. De acceleration staat uit. Schakel deze in het menu van het modem naar enabled: Onder LAN => Swich Control : NAT Acceleration (Niet van toepassing bij de Zyxel) 

Ik heb ditzelfde probleem Ook sinds maandag! Echter is dit alleen als ik verbonden ben met de VPN server van mijn werk. Zonder VPN is mijn snelheid in orde. 

Als ik mijn laptop aansluit op een ander netwerk dan dat van mij is alles in orde.

Ik heb dit aangegeven bij de klantenservice via Twitter, echter houden ze vast aan het feit dat dit aan de VPN verbinding ligt. Dit is niet het geval.

Ook ligt het niet aan mijn systeem, ik heb dit op mijn eigen systeem en mijn werklaptop.
Het zou prettig zijn als hier een oplossing voor komt.

Zyxel router heeft een factory reset gehad, dit heeft niet geholpen, verder ben ik bang dat ik niet zoveel kan doen.

Ik lees hier net een update over een storing bij AMS-IX:  
https://tweakers.net/nieuws/169196/verstoring-bij-ams-ix-veroorzaakt-internetproblemen-in-nederland.html

 

En ja hoor, de normale snelheid wordt hier weer gehaald!

 

Edit: natuurlijk geen idee of het hierdoor is opgelost. Maar ik ben blij dat het in ieder geval is opgelost. Hopelijk blijft het zo.

Nou hier nog niet (Amersfoort)

 

 

Ja werkt bij mij ook weer!

Reputatie 1

@Johan-NL Hier ook Amersfoort trouwens.. Misschien het moden en/of mediaconverter (ik weet niet welk modem jij hebt) een keer resetten?

@Jimmy Huijgens 

 

Had ik al gedaan , net weer een meting gedaan en het lijkt ook hier nu goed 

 

(op netflix na :-(

 

Benieuwd of we nog een uitleg en compensatie van T-mobile ontvangen

 

 

 

 

Werkt hier inmiddels ook.

max 700 mbs op een 1000 mbs abonnement maar goed beter dan 1 mb toch?

Reputatie 7

Hi Jimmy, bedankt voor het testen. Ik zou je graag een indicatie geven maar deze hebben wij ook niet altijd. De aanpassingen van vannacht hebben geen effect gehad (zoals je al had gemerkt). Dit betekent dat we nu contact op hebben genomen met onze netwerkpartner om de netwerk hardware voor te onderzoeken en eventueel te vervangen.

Afhankelijk van wat er moet gebeuren kan dit een kwestie van dagen zijn maar het kan ook langer duren (als er bijvoorbeeld nieuwe hardware besteld moet worden). We zijn er in ieder geval hard mee aan het werk en zijn nu weer een stap verder. We houden je uiteraard op de hoogte zodra we meer weten!

Reageer