Skip to main content
Beantwoord

DNS wijzigen Zyxel mdoem

  • 3 July 2024
  • 7 reacties
  • 104 Bekeken

Ik vond al meerdere topic hierover alleen ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Ik probeer m'n DNS te wijzigen in het Zyxel modem naar de Cloudflare dns servers en heb dat gedaan aan de hand van instructies die ik hier op het forum vond. Maar op een of andere manier past het modem de nieuwe instellingen niet toe, terwijl het wel goed ingesteld staat (denk ik...). Heb ook al meerdere keren opnieuw opgestart maar modem blijft staan op:

  • Primaire DNS-server
  • 37.143.84.228
  • Secundaire DNS-server
  • 62.58.48.20

en DNSleakstest.com geeft ook geen andere waardes weer… iemand enig idee?

 

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@ArcticWolfie 

Na het klikken op toepassen ga eens naar een andere pagina en kom dan weer terug op deze pagina, blijven de Cloudflare DNS servers staan? Indien ja dan moet je de router even herstarten.

@ArcticWolfie

Na het klikken op toepassen ga eens naar een andere pagina en kom dan weer terug op deze pagina, blijven de Cloudflare DNS servers staan? Indien ja dan moet je de router even herstarten.

Ja dat heb ik gedaan, zelfs na een herstart blijven de Cloudflare DNS servers staan maar het modem doet er blijkbaar niks mee… snap er helemaal niks van.

 

@ArcticWolfie

Na het klikken op toepassen ga eens naar een andere pagina en kom dan weer terug op deze pagina, blijven de Cloudflare DNS servers staan? Indien ja dan moet je de router even herstarten.

 

Ok… na nog 2x herstarten werkt het ineens wel 😵 

 

Ik niet snap, maar het werkt nu wel. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@ArcticWolfie Geweldig om te lezen dat het is gelukt met de tip van @Waqqas! 😀

@ArcticWolfie , maar zie je dan ook in je laatste screenshot(System Info WAN ETH_Internet) de DNS adressen aangepast naar de DNS adressen die je onder je LAN instellingen(eerste screenshot) aangepast hebt?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dingy 

Ik gebruik de Cloudflare DNS servers en op bovenstaande screenshot zie ik dan nog steeds hetzelfde dus daar worden ze niet gewijzigd 

Verder zie ik met een tool gewoon dat ik de Cloudflare DNS servers gebruik.

@Waqqas , helder bedankt.
Wat je hiermee alleen aanpast is dus de DNS ip adressen die lan clients van je dhcp server krijgen, maar niet de Wan instellingen.
Dat laatste is natuurlijk mooier, want dan kan je je lokale clients gewoon via DNS Proxy het ip adres van je router laten gebruiken zonder dat je ze gelijk naar buiten stuurt.

Maar ja, die functionaliteit heeft Odido ons dus ontnomen als je hun router gebruikt.

 

Reageer