Sinds 12 februari heb ik al problemen met mijn internet. Kijk ik terug in mijn chat- en mailgeschiedenis dan heb ik op 12 februari geschreven dat die dag mijn internet het heeft ‘begeven’. Vervolgens heb ik contact gezocht met T-mobile en zouden zij een monteur laten komen. Deze monteur kwam op 16 februari en melde dat er een storing was bij KPN, de partij die de diensten/lijnen officieel leveren. Dit zou binnen enkele dagen opgelost zijn.
Je ziet de titel van mijn vraag: er is nog steeds niks opgelost. De monteur die op 16 februari langs is gekomen, is een week later weer gekomen (23 februari) om te checken of ik alweer internet had. Dit had ik nog steeds niet. Hij heeft toen dat KNP mij mogelijk op de verkeerde lijn had aangesloten en zou zorgen dat dit gefixt zou worden. Ik heb daarover nooit meer wat van KPN gehoord. Ondertussen heb ik wel een monteur van KPN over de vloer gehad (die meldde dat de lijn werkte, zei dat het bij T-mobile lag en is weer weggegaan), en nog eentje van T-mobile (die meldde dat het bij KPN lag en dat hij zou zorgen dat ze een uitgebreide meting zouden doen, alleen is nooit gebeurd of uberhaupt doorgegeven). Deze laatste monteur (van T-mobile) heeft bij T-mobile echter doorgegeven dat mijn modem problemen had en dat ik een nieuw modem moest krijgen (hij dacht dat de test-modem die hij had meegebracht het al goed deed toen enkel het aanlampje brandde en de rest van de lampjes nog niet, echt top monteur). Dat nieuwe modem heb ik gekregen, en nog steeds heb ik geen internet. Dit is al het derde modem dat ik heb (de eerste modem-swap vond plaats bij het eerste of tweede bezoek van de T-mobile monteur op 16/23 februari).
Ondertussen branden bij mij wel alle lampjes op groen, er brand niks meer op rood (dat was voorheen wel het geval), maar nog steeds willen mijn laptops en telefoons (werk en prive) geen verbinding maken. ALS het al lukt om wel verbinding te maken, dan komt er nog steeds geen verbinding door en kan ik nog steeds geen pagina's laden, e-mailen of apps gebruiken die internet vergen. Nu heb ik op 30 maart dit alles nogmaal bij T-mobile aangekaart. Ik heb dit via de chat-optie gedaan op hun website zodat ik dit alles ook vast kon leggen en downloaden als tekstbestand. Nu is er tot op heden nog steeds geen verandering in mijn wel/geen internet-status. Ik moet nu iedere week T-mobile bellen om een nieuwe voucher code aan te vragen zodat ik één van mijn telefoons als hotspot kan gebruiken. Ik ben blij dat dit in ieder geval kan, maar het is niet ideaal voor zo’n lange periode. Tevens heb dit hele probleem ondertussen ook al op het BNNVARA Kassa forum aangekaart en gemeld als klacht via thuiswinkel.org.
Nu heb ik net een uitgebreide analyse gedaan via het programma ‘Wifiprobleemoplossing’ op mijn Mac, en daar geeft hij meerdere resultaten weer: bekijk wifi-adviezen (dit zijn standaard adviezen die T-mobile ook meldt en die ik uiteraard allemaal al geprobeerd heb), fundamentele verbindingsfout (dat ik verbonden ben met een wifinetwerk dat niet met het internet kan communiceren), druk wifikanaal (dit staat standaard ingesteld op dat hij zoekt naar het beste kanaal, ik heb daar zelf geen aanpassingen in gemaakt, dus ik snap niet goed waar dit vandaan komt) en conflicterende landcodes (een lijst met netwerken die conflicteren met mijn huidige landcode, hij heeft aan dat dit voor mijn Mac X3 is en bij mijn router EU).
Dus mijn vraag: gaat dit ooit nog opgelost worden of moet ik gaan overstappen naar een andere provider?
Beste antwoord door Jason van Odido
Bekijk origineel