Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe simkaart nodig maar ik verblijf in het buitenland

  • 11 July 2024
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Hallo Odido,

 

Mijn prepaid simkaart is gestopt met werken en volgens de (odido) klantenservice is dat omdat de simkaart kapot gegaan is. Nu woon ik tijdelijk niet in Nederland maar is de volgende oplossing aangedragen: een nieuwe simkaart naar mijn adres in Nederland sturen en iemand vanuit Nederland de simkaart laten opsturen naar het buitenland. Helaas is er tot 3x aan toe een nieuwe simkaart opgestuurd naar mijn Nederlandse adres en geen van de drie is aangekomen. Mijn moeder heeft geprobeerd langs een Odido shop te gaan om er een op te halen maar dit mocht niet. 

 

Ik ben opzoek naar een oplossing waarbij ik mijn nummer kan behouden (vanwege sms verificatie voor diverse instanties, bankzaken, etc.) zonder dat ik daarvoor een retourvlucht naar Nederland hoef te boeken om langs de winkel te gaan. Ik beschik over een telefoon die e-sim heeft (werkt alleen met abonnement, weet ik). Ik heb familie die in nederland woont die voor mij naar een winkel kan gaan (evt met kopie legitimatie o.i.d.). Ik kan eventueel overstappen naar een andere provider of betalen voor een aangetekende verzending. Wellicht dat er met een beetje 'out of the box  thinking' een oplossing gevonden kan worden. Alvast vriendelijk bedankt. 

 

Met vriendelijke groet,

Pieter Hogerwerf

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Pieter, van harte welkom op onze Community! Excuses voor de late reactie, je topic was ons ontglipt. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***8875, klopt dat? Ik zie inderdaad dat er in juli meerdere aanvragen voor een nieuwe simkaart gedaan zijn  Echter, zie ik ook dat er laatst een adreswijziging is geweest, omdat de toevoeging van je adres ontbrak. Daardoor zijn vermoedelijk de simkaarten ook niet bij je adres aan gekomen. Ik ben bang dat ik niet zo goed nieuws voor je heb. Het PrePaid-nummer is namelijk sinds gister komen te vervallen, omdat je er geen actief gebruik van hebt gemaakt. We raden altijd aan om minimaal één keer per 6 maanden (+ 1 maand extra) actief gebruik te maken van je PrePaid-aansluiting. Onder actief gebruik verstaan we: 

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

  • Inspreken voicemail van iemand anders

  • Sms'jes versturen

  • Tegoed zelf opwaarderen

  • Mobiel internetten

  • Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

  • Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

  • Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

  • Eigen voicemail die wordt ingesproken

  • Sms'jes ontvangen

  • Opwaarderingen door Odido zelf (bijvoorbeeld als promotie of via de goodwill tool)

  • Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Omdat er in de afgelopen 7 maanden geen actief gebruik meer van is gemaakt, is het nummer nu ook niet meer actief en is de PrePaid-aansluiting gedeactiveerd. We kunnen het nummer ook niet meer activeren. Ik had je graag een ander antwoord willen geven en als ik het op een andere manier voor je kon oplossen, had ik het graag gedaan. Maar dat is in dit geval niet meer mogelijk, sorry! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Hallo Pieter, van harte welkom op onze Community! Excuses voor de late reactie, je topic was ons ontglipt. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***8875, klopt dat? Ik zie inderdaad dat er in juli meerdere aanvragen voor een nieuwe simkaart gedaan zijn  Echter, zie ik ook dat er laatst een adreswijziging is geweest, omdat de toevoeging van je adres ontbrak. Daardoor zijn vermoedelijk de simkaarten ook niet bij je adres aan gekomen. Ik ben bang dat ik niet zo goed nieuws voor je heb. Het PrePaid-nummer is namelijk sinds gister komen te vervallen, omdat je er geen actief gebruik van hebt gemaakt. We raden altijd aan om minimaal één keer per 6 maanden (+ 1 maand extra) actief gebruik te maken van je PrePaid-aansluiting. Onder actief gebruik verstaan we: 

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)

  • Inspreken voicemail van iemand anders

  • Sms'jes versturen

  • Tegoed zelf opwaarderen

  • Mobiel internetten

  • Doorgeschakeld gesprek (alleen als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek aanneemt).

Onder geen actief gebruik: 

  • Gebeld worden (wel of niet opnemen maakt niet uit)

  • Uitgaande gesprekken die niet worden aangenomen

  • Eigen voicemail die wordt ingesproken

  • Sms'jes ontvangen

  • Opwaarderingen door Odido zelf (bijvoorbeeld als promotie of via de goodwill tool)

  • Doorgeschakeld gesprek (als de partij waarnaar is doorgeschakeld het gesprek niet aanneemt)

Omdat er in de afgelopen 7 maanden geen actief gebruik meer van is gemaakt, is het nummer nu ook niet meer actief en is de PrePaid-aansluiting gedeactiveerd. We kunnen het nummer ook niet meer activeren. Ik had je graag een ander antwoord willen geven en als ik het op een andere manier voor je kon oplossen, had ik het graag gedaan. Maar dat is in dit geval niet meer mogelijk, sorry! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Beste Pharwin van Odido,

 

Na meerdere hulp verzoeken via zowel mail, chat als telefonisch werd als enige oplossing aangeboden dat ik in de winkel een nieuwe simkaart kon ophalen. Vanuit Italië was dat voor mij geen goede optie. Ik ben daarom overgestapt naar een esim van een andere provider en ik heb mijn nummer mee kunnen nemen dus eind goed al goed. Bedankt voor de reactie.

 

Pieter Hogerwerf 

Reputatie 6
Badge +7

Helemaal goed Pieter, dank voor het doorgeven! Jammer dat je ons hebt verlaten. maar ik wens je heel veel plezier bij je nieuwe provider. Weet dat onze Community altijd voor je klaarstaat! 😄

Reageer