Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend internet

  • 25 July 2024
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

Wij zijn nu ca 2 weken lid van Odido met een 1GB Glasvezel lijn. We komen van KPN af waar we eigenlijk nooit problemen hadden.

Nu heb ik het Zyxel modem in gebruik en ervaar structureel, op sporadische momenten, dat zowel WiFi als bedraad internet heel even uitvalt. Dit gebeurd meerdere keren per dag.

In de meeste gevallen komt de verbinding uit zich zelf weer terug, anders moet het modem een schop krijgen.

In het modem zie je overigens, tot zo ver ik het kan beoordelen, niks.


Het netwerk ziet er zo uit:

Glasvezel kastje =>

Zyxel Modem =>

Port 1. PoE switch => 2x Ubiquity U6 Pro's en random spul.

Port 2 t/m 4 ander spul (waaronder bedrade laptop, nas etc)


 

Daar ik Ubuquiti AP's heb zet ik het WiFi op de Zyxel uit. Gedurende tests probeer ik ook het WiFi van de Zyxel maar dat valt dus ook uit.

Immers het bedrade deel wat nog rechtstreeks op de zyxel uitvalt lijkt mij het probleem in de Zyxel te liggen.

Nog andere adviezen?

 

 

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel_Odi 

Die je het internet lampje op de Zyxel rood worden of blijft die groen? Heb je ook al eens alle bekabelde apparaten verwijderd en alleen gebruik gemaakt van de Zyxel om te kijken of het dan wel stabiel is?

Misschien is 1 van de apparaten toch de boosdoener.

Hallo @Michel_Odi 

Die je het internet lampje op de Zyxel rood worden of blijft die groen? Heb je ook al eens alle bekabelde apparaten verwijderd en alleen gebruik gemaakt van de Zyxel om te kijken of het dan wel stabiel is?

Misschien is 1 van de apparaten toch de boosdoener.

Alles blijft groen @Waqqas

Ik zie geen reden om alle bedrade infrastructuur te verwijderen, immers dit probleem was niet aanwezig op de Ziggo en KPN apparatuur die ik hiervoor in bruikleen had. Ik krijg zelf het gevoel dat dit modem mogelijk niet in staat is om dusdanig veel MAC adressen via 1 poort te kunnen behandelen. (2x AP met diverse draadloze apparatuur)

Voor de volledigheid:

Het probleem bestond ook voordat ik unifi AP en POE had aangesloten, op dat moment had ik 2x ASUS Routers in AP Mesh mode aangesloten (1 zolder, 1 woonkamer). Ook toen viel het internet structureel uit.

Om de ASUS uit te sluiten heb ik vervolgens de unifi hardware gekocht. Probleem blijft.

Ik heb toch uit voorzorg even de unifi spullen uitgeschakeld en enkel wifi/zyxel wired gebruikt.

Alsnog is het internet uitgevallen, modem moest een reset krijgen om de boel weer operationeel te krijgen. 

 

Ik heb zojuist een Ubiquiti Cloud Gateway Ultra aangeschaft die morgen binnen komt, dan kan dat Zyxel ding er tussen uit.. tenzij het in de lijn zit.

Reputatie 7
Badge +15

@Michel_Odi 

Je ziet ook geen rood lampje op de Zyxel router of op de mediaconverter wanneer het internet eruit ligt?

Misschien kan je nog eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router gebruiken.

Indien je eigen router wel goed werkt dan is het toch de Zyxel die niet goed werkt.

@Michel_Odi

Je ziet ook geen rood lampje op de Zyxel router of op de mediaconverter wanneer het internet eruit ligt?

Misschien kan je nog eens een andere internetkabel tussen mediaconverter en router gebruiken.

Indien je eigen router wel goed werkt dan is het toch de Zyxel die niet goed werkt.

 

Nope, vandaag is inmiddels 7x het internet uitgevallen. Ik heb continue een ping lopen naar 8.8.8.8 en je ziet binnen 4 pings de responsetime oplopen van 5 naar 3000 en dan is het klaar.

Modem blijft zoals hij is, alles groen.

Ik weet niet waarom dit topic ‘beantwoord is’ maar goed, ik heb inmiddels een ander modem aangesloten en de problemen zijn direct opgelost. maw, het zyxel modem van Odido is brak.

Ik weet niet waarom dit topic ‘beantwoord is’ maar goed, ik heb inmiddels een ander modem aangesloten en de problemen zijn direct opgelost. maw, het zyxel modem van Odido is brak.

Ik zou sowieso lekker Unifi gebruiken en Zyxel niet :) Hier ook alles van Unifi en geen problemen.

Reageer