Voortijdig mijn contract beeindigen

  • 20 April 2024
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Eind vorig jaar ben ik na jaren geabonneerd te zijn bij mijn vorige provider overgestapt naar Odido. Nu, na ongeveer 4 maanden haperende, slechte, zeer in snelheid of helemaal geen verbindingen ben ik het beu. Ik wil van mijn contract af.

En nee, ik ga niet voor de zoveelste keer mijn modem naar de fabrieksinstellingen terugzetten, of voor de zoveelste keer resetten of screenshots kopiëren. Ik wil gewoon weten wat ik moet doen om van mijn contract af te komen.

 

 

Teresa van Odido 11 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Toller_Boyke 

Goed dat je hier een topic over opent. Ik wil je graag verder helpen, zodat je binnenkort weer van een stabiele internetverbinding kunt genieten! 😀

Ik ben meteen jouw modem uitgaan lezen en zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen! 

Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, dan kan dat zoals @eric aangeeft met een afkoopsom. Wanneer het jaarcontract om is, is het abonnement maandelijks opzegbaar. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt altijd van een contract af, je betaald dan een eindfactuur met de resterende maanden.

Odido heeft ook een coulance beleid dat als een storing ticket niet in 30 werkdagen kan worden opgelost je kosteloos via de klantenservice kan ontbinden.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Toller_Boyke 

Goed dat je hier een topic over opent. Ik wil je graag verder helpen, zodat je binnenkort weer van een stabiele internetverbinding kunt genieten! 😀

Ik ben meteen jouw modem uitgaan lezen en zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen! 

Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, dan kan dat zoals @eric aangeeft met een afkoopsom. Wanneer het jaarcontract om is, is het abonnement maandelijks opzegbaar. 

Welkom op onze Community! @Toller_Boyke 

“Ik ben meteen jouw modem uitgaan lezen en zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen!” 

 

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welk modem je uitgelezen hebt aangezien ik mijn eigen modem gebruik. En die gebruikt voor zover ik weet een ander IPadres. Maar, mijn technische kennis reikt niet zo ver dat ik alle technische ins en outs hierover ken. 

Reputatie 3

Welkom op onze Community! @Toller_Boyke 

“Ik ben meteen jouw modem uitgaan lezen en zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen!” 

 

Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welk modem je uitgelezen hebt aangezien ik mijn eigen modem gebruik. En die gebruikt voor zover ik weet een ander IPadres. Maar, mijn technische kennis reikt niet zo ver dat ik alle technische ins en outs hierover ken. 

Wordt er ergens een ip adres vermeld dan? Het maakt ook niet uit welke modem je hebt om een verbinding te kunnen testen, je weet als provider welke klant welk ip adres heeft gekregen dus kun je de verbinding meten. Als je continue reconnects ziet weet je dat de verbinding wegvalt en dat zelfs al voor de ont en dus moet er een monteur komen.

Je kunt je abonnement telefonisch opzeggen door te bellen naar 0800-7112. Je kunt ook je abonnement online opzeggen via Mijn Odido. Als je liever schriftelijk opzegt, kun je een brief sturen naar het adres van Odido. Het is belangrijk om te weten dat de medewerkers van Odido je abonnement alleen kunnen opzeggen als je eigen naam op het contract staat. Zorg ervoor dat je alle benodigde informatie bij de hand hebt wanneer je contact opneemt. 

Welkom op onze Community! @Toller_Boyke 

Goed dat je hier een topic over opent. Ik wil je graag verder helpen, zodat je binnenkort weer van een stabiele internetverbinding kunt genieten! 😀

Ik ben meteen jouw modem uitgaan lezen en zie inderdaad dat de verbinding wegvalt. Ik heb daarom meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat het goed gaat komen! 

Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, dan kan dat zoals @eric aangeeft met een afkoopsom. Wanneer het jaarcontract om is, is het abonnement maandelijks opzegbaar. 

@Teresa van Odido: alsof de duivel er mee speelt...sinds 2 dagen geen haperingen meer. Gideon gebeld; er zou door of Gideon of Odido iets aangepast zijn in de wijkcentrale waardoor het tot nu toe lijkt dat mijn probleem is opgelost. We wachten het af😅.

Reputatie 6
Badge +2

@Toller_Boyke Wat er ook is gebeurd, ik ben in ieder geval superblij om te lezen dat je al twee dagen geen haperingen meer ervaart! 😀

Mocht je mij in de toekomst nodig hebben, dan sta ik natuurlijk altijd voor je klaar. Geef maar een gil! 

Reageer