TVBoxen verliezen telkens wifi signaal

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 33 Bekeken

Inmiddels een paar weken glasvezel en 2 tv boxen. In het begin moesten we dagelijks de stroom van de mediabox afhalen na aanzetten met afstandsbediening omdat ze niet het wifi netwerk konden vinden. De op de tvbox getoonde optie "Opnieuw verbinden" geeft geen oplossing (hoe vaak je die ook z'n gang laat gaan).

Er zijn 2 "oplossingen" zodat ze wel de wifi weer vinden:

1) stroom voor min 10 sec van de tv box en dan weer inschakelen

2) via instellingen, Apparaatvoorkeuren, Opnieuw opstarten. 

in beide gevallen doen ze het weer.

1ste tv staat op ca 3.5m van de router, dus dat zou geen probleem moeten zijn. 2de staat op zolder, dus daar zou afstand een ding kunnen zijn. 

Ik heb op beide de instelling veranderd in "Voeding en Energie" mbt "Indien inactief" van "8 uur" naar "Nooit".(Ecostand stond al uit). Dat heeft de boel wel verbeterd, maar niet volledig opgelost. 

Heb ook een wifi plus punt genomen, maar dat lijkt helemaal geen effect te hebben.

Het lijkt een probleem in de tvbox te zijn...

Waqqas 10 dagen geleden

Hallo @Gertromeijn 

Hoe werkt bedraad internet en WiFi op andere apparaten in huis? Ervaar je daar geen problemen mee?

Is het WiFi Plus punt bekabeld of draadloos aangesloten?

Misschien kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gertromeijn 

Hoe werkt bedraad internet en WiFi op andere apparaten in huis? Ervaar je daar geen problemen mee?

Is het WiFi Plus punt bekabeld of draadloos aangesloten?

Misschien kan je de router eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Voor de rest is alles prima. Geen wifi of bekabelde problemen.

Het lijkt echt aan de tv boxen te liggen die geen ip adres krijgen (vragen?) als ze uit een lange stand-by komen. Overigens zag ik ook een post van iemand anders van ca 1 week geleden met een vergelijkbaar probleem.

Zoals gezegd hebben de veranderde instellingen het enorm verminderd, maar het komt nog steeds voor.

Ik wil gerust een fabrieksreset doen op de router, maar het probleem lijkt niet aan de router te liggen, maar op de tv boxen? Kun je me ook vertellen of er ongewilde consequenties van het resetten zijn? Of zou alles daarna gewoon weer moeten werken?

Anders blijf ik voorlopig wel mijn optie 2 (tv box opnieuw opstarten) gebruiken tot er een oplossing is gevonden?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gertromeijn

Na een reset gaan alle instellingen weer terug naar hun originele waarde, kan je een tv box misschien ook eens bekabeld aansluiten en testen?

Reageer