Tros RADAR Oproep: ervaar jij problemen met Odido?

  • 9 January 2024
  • 10 reacties
  • 678 Bekeken

Bij Radar komen verschillende klachten binnen over telecombedrijf Odido. Daarom zijn wij benieuwd: ervaar jij ook problemen met Odido? En wat is de aard van het probleem?

 

https://radar.avrotros.nl/artikel/oproep-ervaar-jij-problemen-met-odido-60101

 

Doe mee!! 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Mochten er onverhoopt nog issues zijn waar iemand niet de tijd voor heeft gehad om dit te melden, dan wil ik bij deze voorstellen om mijn uiterste best te doen samen met het moderatieteam om jullie te helpen aan een oplossing!

Ik ben benieuwd. Vanavond kijken!

Reputatie 7
Badge +14

Ik ben benieuwd. Vanavond kijken!

Zal wel weer een hoop sensatie zijn. Er gaat overal wel wat mis, zeker met zulke hoeveelheden nieuwe klanten (bron ACM). Happy customers komen nooit aan bod, dus best eenzijdig. Maar goed, het houd een een leverancier scherp.

Radar uitzending heb ik helaas gemist, maar ik ervaar sinds een maand of twee wel vaker uitval van mijn thuis internet of gewoon een heel trage verbinding. 

Het is mij ook pas de laatste tijd opgevallen omdat ik wat meer thuiswerk.

Bij mij thuis is er niks veranderd. Ik heb al jaren hetzelfde modem van T-mobile dus ik ben benieuwd wat het probleem is.

 

Ik hoor het graag

Prima uitzending. Mijn problemen spelen al sinds ik abonnee werd in januari van dit jaar maar zijn nog steeds niet opgelost. Ik ben met dezelfde opzet (modem en 2 wifi punten) overgestapt van KPN naar Odido maar het werkt gewoon niet. Odido doet verder ook geen moeite om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CKY & @John97, goed dat jullie hiervoor contact met ons opneemt.

Zouden jullie mij kunnen vertellen wat er precies niet goed werkt? Dan ga ik mijn uiterste best doen om dit op te lossen! 

Hi Tommie,

 

Het gebeurt regelmatig dat er of geen internet verbinding meer is of de verbinding is dusdanig traag dat een simpele webpagina niet eens wil openen.

 

Ik moet de modem dan resetten om weer een normale verbinding te hebben, maar 5 keer op een dag resetten wordt niet meer leuk na een tijdje. 

 

Het ligt niet aan Wifi want ik ervaar hetzelfde probleem als ik direct met een Ethernet kabel ben aangesloten op het modem.

Het ligt ook niet aan de omgeving of de modem, want er is niks veranderd. Ik heb alles zoals toen jullie nog  T-Mobile heette. Zoals eerder gemeld valt het mij pas ook de laatste tijd op omdat ik vaker thuiswerk. 

Het lijkt er eigenlijk op dat het probleem er is sinds jullie naamswijziging naar Odido…

Het mobiele internet is ook van mindere kwaliteit sinds jullie naamswijziging...

 

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden

 

 

@Tommie van Odido ik heb mijn problemen uitvoerig aan je uitgelegd in deze thread:

maar sinds een maand hoor ik helemaal niets meer van je. Het zou fijn zijn als er nu wel wat gebeurd.

Technisch gezien gaat het misschien niet altijd even goed bij Odido sinds de naamwijziging en dat wordt ook wel zichtbaar in de community, maar ondertussen is Odido wel uitgeroepen tot het klantvriendelijkste telecombedrijf van Nederland en ik denk dat de moderators hier in de community een grote bijdrage aan leveren. Goed werk en ik hoop dat jullie meer FTE op de afdeling krijgen @Tommie van Odido@Ishana van Odido en de rest van de moderatoren. 

Dank je wel voor jullie dagelijkse hulp en inzet! Hier een tot op heden een tevreden klant (met eigen router).

Odido uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Telecombedrijf van Nederland

Wij zitten nu sinds 18 april zonder internet. Hiervoor nooit problemen gehad met Odido. Uiteindelijk blijkt het probleem zich in het glasvezelkastje te bevinden (iets knippert groen wat niet hoort te knipperen).  Er is thuis namelijk  gewoon wifi verbinding, maar geen internet.

 

Het is vooral frustrerend om te merken dat elke medewerker iets anders zegt en dat je niet een vast aanspreekpunt hebt. Afgelopen maandag werd aangegeven dat ons internetprobleem binnen één werkdag zou worden opgelost. We kregen echter al snel een automatische mail waarin stond dat het iets langer zou duren, max 3 werkdagen.

 

Gisteren dus maar weer opnieuw contact gezocht met de vraag hoe het ervoor stond. Er werd aangegeven dat deze was doorgezet naar de technische dienst en dat er een afspraak stond ingepland voor diezelfde dag of de dag erna. Ze gaf aan contact te zoeken met een collega met de vraag mij terug te bellen om het tijdstip af te stemmen. Het leek me wel handig te weten wanneer ze ongeveer zouden komen, aangezien er iemand thuis moet zijn. Binnen een half uur zou ik worden teruggebeld. Aan het eind van de dag heb ik zelf nog maar een keer gebeld. Deze medewerker gaf aan dat er nog helemaal geen reactie vanuit de technische dienst was gekomen. Maar zij kon ook nergens iets zien dat er al een afspraak was ingepland en vond het gek dat haar collega dit zo aan mij had verteld. Ze gaf aan dat ze het ook wel erg lang vind duren, normaalgesproken zou een dergelijk probleem binnen 3 werkdagen opgepakt  moeten zijn.

 

Dat iedereen wat anders zegt hebben we ook ondervonden met het instellen van de tijdelijke simkaart tbv een hotspotcode. Omdat wij mobiel geen abonnement van odido hebben, hebben we op aanraden van een medewerker een prepaid simkaartje aangeschaft om gebruik te kunnen maken van de code voor onbeperkt internet tbv een hotspot. Helaas gaf de registratie wat problemen. Volgens de eerste medewerker werkte een dergelijke code niet op een prepaidsimkaart, maar gaf ons een nieuwe code om te proberen. Ook deze code werkte niet. De volgende medewerker gaf aan dat ik 24 uur moest wachten en het dan opnieuw moest proberen. Dit werkte ook niet. De laatste medewerker had het gelukkig binnen 5 minuten geregeld na contact met de juiste afdeling.

 

Stand van zake; nog steeds geen internet en geen idee hoe lang dit nog gaat duren. Dan is een huis met slimme deurbel en smart-verlichting toch iets minder praktisch…

Reageer