Skip to main content

Opzeggen internet abonnement

  • 6 June 2024
  • 14 reacties
  • 186 Bekeken

Beste Odido,

 

Op 11 april heb ik mijn internetabonnement bij Odido opgezegd omdat het internet toen al 4 weken niet werkte en Odido niet in staat bleken om enige duidelijkheid te geven over de oorzaak, laat staan een oplossing te bieden. Ik verwijs graag naar dit onderwerp op jullie Communityvoor verdere achtergrond: https://community.odido.nl/algemeen-490/klacht-over-klantenservice-en-glasvezel-364048?tid=364048&postid=1786958#post1786958

 

In de periode dat het internet niet werkte heeft Odido wel (onterecht) incasso’s geïncasseerd. Er staat daarom nog steeds een bedrag open dat ik van Odido dien te ontvangen. Op 13 mei heb ik de bevestiging gekregen dat dit creditbedrag is goedgekeurd en op 24 mei heb ik de factuur ontvangen die uiterlijk 31 mei betaald had dient te worden. Helaas is dit bedrag nog steeds niet betaald en is de opzegging van mijn abonnement nog niet verwerkt. Ook hier heb ik meerdere keren over gebeld en ook hier blijkt Odido niet in staat om enig vervolg te geven aan mijn klacht. 

 

Ik heb daarom op 4 juni een betalingsherinnering gestuurd in lijn met jullie eigen voorwaarden, wat inhoudt dat ik €15 euro buitengerechtelijke incassokosten in rekening zal brengen als er niet binnen 14 kalenderdagen betaald wordt. Deze termijn lijkt mij alleszins redelijk aangezien ik al op 11 april heb opgezegd en ik wettelijk gezien geen enkele betalingstermijn hoef te hanteren richting Odido.

 

Kan dit eindelijk afgerond worden?

 

 

 

 

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Om erger te voorkomen, kijk even naar volgende stappenplan of je alle checkboxen af kunt checken zodat je recht hebt op waar je uit wil komen.

Klagen bij de provider

 

Je kent het wel: je hebt een klacht over je provider, belt de helpdesk en dan moet je je verhaal meermalen uitleggen. Of je zou teruggebeld worden over je probleem met internet of tv en dat gebeurt niet. Goed klagen en tot een oplossing komen is nog best moeilijk. Ons stappenplan helpt hierbij.
 
Ben medeklant, probeer je te behoeden voor nog meer ergernis.

Beste Odido,

 

ik probeer nu al maanden van jullie af te komen, vriendelijker kan ik het niet verwoorden. Na ontzettend veel contact opnemen is het gelukt om mijn abonnement op te zeggen. Vorige maand werd er alsnog een bedrag afschreven, wat een fout in het administratiesysteem bleek te zijn. Dat kan gebeuren, maar het is wel zorgwekkend dat een automatische incasso gedaan kan worden van een rekening van iemand die geen klant is. Dit geld moet ik nog terug ontvangen. Nu krijg ik een melding dat er wederom een factuurbedrag afgeschreven gaat worden. Om heel duidelijk te zijn:

 

  1. Ik verwacht het vorige maand onterecht afgeschreven bedrag terug voor het einde van deze maand
  2. Ik verwacht dat er deze maand niet wederom een onterechte incasso wordt gedaan
  3. Bij het in gebreke blijven reken ik 15 euro extra kosten, zoals hierboven al aangegeven
  4. Ik verwacht dat Odido z.s.m. een bevestiging stuurt en bij voorkeur mij belt op het bij jullie bekende nummer.

 

Zoals verwacht geen reactie vanuit Odido, dus zal ik morgen een klacht via De Geschillencommissie indienen en zal ik extra kosten in rekening brengen.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @BJS ,

Je bent grappig… Als je naar de geschillencommissie gaat zul je eerst zelf “klachtgeld” moeten betalen. Je krijgt dat terug als jij in het gelijk wordt gesteld. Er is verder geen vergoeding voor indirecte schade of tijdsinvestering van jouw kant. Wel advies, vergeet niet de stap van de aangetekende brief, zoals de consumentenbond in het artikel waar @Pieter_B naar linkte, te sturen. Want een paar posts op een forum is niet hetzelfde als een formele ingebrekestelling met een maximale oplostermijn. Zo voorkom je een teleurstelling bij de geschillencomissie en ben je nog meer geld kwijt.

Hi @eric dank voor je betrokkenheid. Ik heb er geen enkele twijfel over dat ik in het gelijk wordt gesteld. Ik heb een bevestiging per mail van 22 april dat mijn contract per direct is opgezegd. Odido blijft geld van mijn rekening halen, dat is zorgelijk en onjuist.

En wat betreft het in rekening brengen van kosten: dit heb ik ook gedaan voor de overstapkosten en na enig aandringen heeft Odido dit ook vergoed. Odido is mij al maanden geld verschuldigd, dus het is niet meer dan fair dat daar een keer een bedrag bovenop komt.

Reputatie 7
Badge +14

AH, maar als het een kwestie is van dat een abonnement niet goed is opgezegt kan een moderator vast helpen om in de systemen te kijken en eventueel wat aan te passen. Ik zal een moderator nog even op dit topic wijzen.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @BJS, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat we sinds april een aantal bedragen vergoed hebben. Dit gaat om € 17,50 - € 73,77 - € 34,75 & € 4,13. Wat voor bedrag moet nog vergoed worden volgens jou?

@eric was het maar zo simpel. Ik ben sinds 11 april bezig om mijn abonnement op te zeggen, ik heb eindeloos vaak gebeld, gemaild en heb 2 topics op dit forum en nog lijkt het niet te lukken. In al die tijd ben ik precies 0 keer door Odido gebeld.

 

@Tommie van Odido dat klopt, maar zoals je kunt lezen zou ik sinds 22 april al geen klant meer moeten zijn, en zou ik sinds 12 maart (de dag dat het internet stopte te werken) niets meer aan Odido hoeven te betalen. In juni is er 17,50 euro afgeschreven, in juli 5,00 euro. Ik krijg dus nog 22,50 euro en ik wil nu eindelijk eens van dit gedoe af zijn. Simpeler kan ik het niet maken.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de verduidelijking @BJS. Dan gaan we daar toch voor zorgen, ik heb de € 22,50 meteen voor je vergoed. Dan kun je eindelijk dit verhaal achter je laten! Het kan wel een tijdje duren voordat het op je rekening zal staan maar hopelijk spoedig. Ik wil je nog een fijne dag wensen. 

Dank. En welke garantie heb ik nu dat ik nu ook daadwerkelijk geen klant meer ben? Dit is namelijk al meerdere keren bevestigd, maar zonder succes tot nu toe, dus ik hoop dat je begrijpt dat ik nog enigszins sceptisch ben. 

@Tommie van Odido wederom, en ik snap eerlijk gezegd niet waarom het mij nog verbaast, geen geld ontvangen. Ik heb de bevestiging van de creditering ontvangen en jouw belofte dat het opgelost zou worden, maar ook dat blijkt niets waard. Vertel jij mij maar wat ik nu moet doen.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @BJS, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat het bedrag wel klaar staat om uitbetaald te worden, maar dat dit niet daadwerkelijk uitbetaald is. Mijn excuses hiervoor. Ik heb direct het verzoek gedaan aan onze financiële afdeling om dit bedrag handmatig terug te laten storten. Ik verwacht dat het bedrag binnen 2 weken teruggestort is! 

@Nora van Odido dank, maar ik vind binnen 2 weken niet bijzonder snel, een handmatige overboeking staat direct op een andere rekening. Daarnaast: is mijn account dan nu ook daadwerkelijk afgesloten bij jullie en kan ik dus geen verdere verrassingen meer verwachten? 

Reputatie 7
Badge +3

@BJS Ik heb het gelijk nogmaals gecheckt, maar dit is inderdaad de laatste (uit)betaling. Er volgen hierna geen facturen meer. 

Hoe graag ik dit ook versnelt wil doen, heb ik die mogelijkheid zelf niet. Het is dus echt even afwachten op het verzoek wat Nora heeft aangeboden. Hierbij heeft zij de verwerkingstijd in acht genomen. 

Mocht ik nog iets anders voor je kunnen doen of heb je nog vragen, laat het mij dan weten. Ik sta paraat om verder te helpen!

Reageer