Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16332 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

186 reacties

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Hi @Lisa volgens mij klopt dat niet van die 7 dagen unlimited bundel. Er wordt nog gewoon internet vanuit mijn eigen bundel verbruikt.  

Reputatie 7

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Inmiddels hebben we weer internet. Het heeft een week geduurd. Ik ben benieuwd of t-mobile hier mee gaan compenseren met de dagen dat je geen gebruik heb kunnen maken van de diensten. En ook niet thuis kunnen werken ed. 

 

@Lisa Is er nu nog steeds niet bekend wat het probleem is? En belangrijker: wanneer het eindelijk eens opgelost wordt? Ik dacht dat jullie ons op de hoogte gingen houden. Mijn MB’s zijn bijna op en ja, jullie bieden T-Mobile Unlimited aan, maar als je een andere mobiele provider hebt heb je daar niks aan. 
 

Als ik had geweten dat T-Mobile zo kon falen - en ja ik zeg het weer - in communicatie, had ik nooit een abonnement bij jullie afgesloten.

 

Utrecht trouwens weer.

Gelukkig komt er morgen een monteur i.p.v 27 december.

Hopen dat hij de storing snel kan oplossen.🍀

Hetzelfde euvel als vorige week donderdag, alles ligt eruit.

Hope and Pray 🤗

Postcode 8223

Nou Karin ik heb me kpn monteur zojuist ook naar het kastje gestuurd voor jullie 🤣🤣

 

2 adressen in de middelgronden en ook de bastion en hemmeland op dezelfde kaart aangesloten… ik denk dat het zo allemaal weer verholpen is. 

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751

 

Net de monteur bij mij over de vloer gehad. Volgens hem waren de instellingen van de converter niet juist - aan de achterkant zitten er blijkbaar kleine schakelaartjes. 1 en 6, of 2 en 4 hadden aan moeten staan en dat was bij mij niet het geval. Vervolgens ook nog eens de internetkabel (fiberkabel die de connectie maakt met de converter) zelf vervangen. Even leek het erop dat dat de oorzaak was en had ik een zeer snelle verbinding met het internet. Laptop opgestart om wat tests te doen en alles werkte naar behoren. 5 hele minuten lang! Want zodra de monteur wegreed, had ik geen internet meer! @Lisa  volgens mij is nu toch wel echt duidelijk dat dit een centraal probleem betreft of niet?

 

@Superboos

Goedemorgen, heeft u ook weer dezelfde storing? Geen internet, tv, vast bellen.☹

8223

Mvg Karin

Hey Karin, nee bij mij niet. Internet is gewoon werkende, tv heb ik niet gekeken.. kijk niet zo veel ernaar. Maar tot zover geen problemen. 
 

Al zijn onze huizen wel heel dicht bij elkaar, ik denk dat iemand heeft staan prutsen met je poort in de centrale kast. Kan me niet voorstellen dat je nu ineens een glasvezel storing hebt… 

Gelukkig komt er morgen een monteur i.p.v 27 december.

Hopen dat hij de storing snel kan oplossen.🍀

Hetzelfde euvel als vorige week donderdag, alles ligt eruit.

Hope and Pray 🤗

Postcode 8223

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751GL.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo@robbietobbie ,

Het is niet de bedoeling om je probleem in meerdere topics te uitten.
Zie hiervoor de huisregels: Hoe gaan wij met elkaar om
Dit voorkomt verwarring en je wordt er echt niet eerder mee geholpen

De moderators reageren vanzelf op volgorde van binnenkomst in je eigen topic: T50 vervangen door T54

T-Mobile  gebeld, vriendelijke man aan de telefoon gehad, maar hij kon helaas niet zeggen wanneer de storing  verholpen zou zijn.

Opnieuw afwachten 🙈 

Dit bezorgt mij best veel stress en uiteraard ongemak.

Gelukkig heb ik mijn geliefde 'oude' Nokia prepaid mobieltje nog, maar die moet ik nu ook weer opwaarderen.

Kost stress én geld!

2 van zulke storingen, zó kort achterelkaar.🤔

Vreemd...zeker wanneer je weet dat er vorige keer veel kabels eruit lagen in de 'kast'.

Geen idee hoe zo'n kast er uitziet.

Ik hoop van harte dat er snel een monteur daar naar toegaat.

Leve het glasvezelnetwerk! Not.

Mijn postcode is 8223ZM

Reputatie 4

Geen internet en tv sinds gistermiddag. Melding gemaakt, maar klantenservice kan niet verder kijken. Lijnmeting is NIET mogelijk (Mac adres Huawei converter was niet te benaderen) dus moet technische dienst aan de slag (straat of wijk probleem).

 

Geen enkel idee wanneer of hoe lang dat duurt. Postcode 7207. Iemand van de moderatoren hier (Lisa? Jason?) die mij kan laten weten wat de status is? 

@Superboos 

Goedemorgen, heeft u ook weer dezelfde storing? Geen internet, tv, vast bellen.☹

8223

Mvg Karin

😓 opnieuw dezelfde storing ..…

8223ZM 

Dat is ook de reden waarom ze er niet zo’n haast mee hebben. De impact is lokaal. Want ik zit nog steeds zonder internet. Al bijna een week. Je wordt door elke medewerker met een kluitje in het riet gestuurd, met algemene klantenservice termen. Snap ik, is het werk. Kunnen zij niks aan doen. Maar met een concrete update komt niemand. Ik wacht wel tot vrijdag tot de monteur komt. Tot die tijd heb ik er niet zoveel verwachting meer van. 
Ik snap heus dat niet alles binnen 24 uur op te lossen is. Alleen laat dan krachttermen zoals, we hebben ze aangestuurd, ze gaan keihard aan de slag, spoedig etc, achter wegen. Eerlijkheid is fijner. Zoals: ‘we hebben t gemeld maar we verwachten geen oplossing voor t weekend en pas eventueel in de loop van volgende week.’ Snap wel dat je de monteurs geen onregelmatigsheidstoeslag in t weekend gaat betalen, voor natuurlijk een lokaal probleem. 

Wij hebben vanaf vorige week donderdag geen internet ect in Lelystad . Er is wel gemeld dat de monteur moet komen maar tot op hede nog geen afspraak. Wat ook belachelijk is. Tig keer gebeld naar klantenservice. Wat je zegt je wordt van kastje naar de muur gestuurd. Maar nog niet echt concreet. We worden ook niet echt op de hoogte gehouden over de stand van zaken. Het enige wat de 1 heb gezegd dat er een breuk in de glasvezel kabel zit en dat kpn er boven op zit. Nou merk er niks van helaas. Thuiswerken wordt het ook niet. Om steeds maar kantoor te rijden ga ik ook niet doen. Gezien de koste. Dit kan je niet maken dat je zolang zonder zit. En niets laat horen. 

Dat is ook de reden waarom ze er niet zo’n haast mee hebben. De impact is lokaal. Want ik zit nog steeds zonder internet. Al bijna een week. Je wordt door elke medewerker met een kluitje in het riet gestuurd, met algemene klantenservice termen. Snap ik, is het werk. Kunnen zij niks aan doen. Maar met een concrete update komt niemand. Ik wacht wel tot vrijdag tot de monteur komt. Tot die tijd heb ik er niet zoveel verwachting meer van. 
Ik snap heus dat niet alles binnen 24 uur op te lossen is. Alleen laat dan krachttermen zoals, we hebben ze aangestuurd, ze gaan keihard aan de slag, spoedig etc, achter wegen. Eerlijkheid is fijner. Zoals: ‘we hebben t gemeld maar we verwachten geen oplossing voor t weekend en pas eventueel in de loop van volgende week.’ Snap wel dat je de monteurs geen onregelmatigsheidstoeslag in t weekend gaat betalen, voor natuurlijk een lokaal probleem. 

Inmiddels al meer dan twee weken zonder internet (vanaf 29-11). T-Mobile heeft nog steeds geen update :-( We mogen ook niet opzeggen. Het liefst willen we ook niet opzeggen, maar het begint wel erg lang te duren. Hebben jullie hier al enige indicatie? Moet er niet een monteur komen? Hoelang is het nog wachten? Hoor het graag.

Reputatie 7

Hi @RTamiz, merci voor jouw melding! Jeetje, ik had gehoopt dat je probleemvrij zou zijn na het bezoek van de monteur. Excuses dat de afspraak zonder reden is afgezegd, want zo hoort het zeker niet te gaan. Jouw issue valt niet onder het euvel in Lelystad, maar de exacte oorzaak durf ik niet met je te delen. Dit wordt met je gedeeld tijdens het monteursbezoek. Ik zie gelukkig dat de afspraak nu voor vrijdag staat. De monteur gaat er alles aan doen om het probleem te verhelpen. Geef je hier vrijdag aan of je weer online bent? Dan maak ik namelijk meteen de vergoeding voor jou in orde. 

Ik begrijp jouw vraag waarom er geen melding staat over Lelystad in het algemene topic en geef je daar graag kort wat toelichting over. Dit is afhankelijk van de impact of de melding in het topic komt te staan. Zo komen lokale problemen er bijvoorbeeld niet in te staan. Vaak proberen wij lokale problemen dan door te geven via de My-omgeving, zodat men hier toch van op de hoogte is. 

 

Dit moet wel een van de meest slechte service ooit zijn. Geen berichtgeving dat er een storing is, geen oplossing of alternatief in het verschiet, een monteur die 1 uur van tevoren afzegt en vervolgens niks van zich laat horen. Zit je dan. En nu? Het is december, niet de beste maand lijkt mij om onderhoud te plegen. Pauper t-mobile. Ik sta op het punt al mijn contracten te beëindigen en over te stappen naar een andere provider. Ik durf te wedden dat ik via die weg eerder een werkende internetverbinding heb. 

Het lijkt alsof het probleem zich verder spreidt dan alleen Lelystad. Ik woon in Spakenburg en ik heb ook al sinds afgelopen donderdag geen internet. Is de oorzaak dezelfde? Kan iemand dit bevestigen? Morgenochtend komt er een monteur langs om te '’kijken'’ - hopelijk heb ik dan internet. 

Wel raar inderdaad dat verder geen melding of notificatie gegeven is van deze problemen. 

Reputatie 7

Hi @De4Jongens, dankjewel voor deze terugkoppeling! Super dat het bij jullie is opgelost. Zojuist heb ik de vergoeding aangemaakt voor de dagen dat je offline was. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Hi @AnT12, heel goed dat je dit doorgeeft! Momenteel is hier geen algemeen probleem van bekend, dus ik ga je hierbij helpen. Kun je hier een apart topic voor aanmaken? Zo kunnen we het overzicht bewaken. Kun je daarin aangeven welk probleem je ervaart tijdens het maken van verbinding? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien of duurt het net als Netflix een poos voordat het is geladen? Ik hoor het graag. 

Hi guys, graag wil ik laten weten dat de boosdoener in Lelystad gevonden lijkt te zijn door de technische dienst! We verwachten het deze week op te lossen. Zodra ik meer hoor, dan laat ik het weer direct weten. Voor degene die inmiddels weer online zijn, krijg ik graag nog een seintje voor wie dat nog niet heeft gedaan. Ik ga namelijk de compensaties voor jullie in orde maken van de dagen dat jullie offline waren. 

Hi @Slara, jeetje - dat is niet de terugkoppeling waar ik op had gehoopt! Dankjewel dat je dit meteen laat weten. Ik ben het helemaal met je eens dat je hier op de juiste manier van op de hoogte gehouden dient te worden. Die taak neem ik dan ook graag op mij. Ik heb hiervoor aangeklopt bij één van mijn collega's van de technische dienst. Zodra er een update beschikbaar is, dan deel ik die hier met je. We gaan dit echt voor je fixen!

 

@Lisa

de monteur is net bij mij geweest en hij kon het niet verhelpen. Hij zei dat het probleem bij T-mobile ligt en jullie technische dienst dit nog aan het onderzoeken is. De monteur zei ook dat hij dit vaker heeft gezien in de afgelopen dagen sinds jullie onderhoud. Ik wil graag dat jullie hier fatsoenlijk over communiceren en me fatsoenlijk op de hoogte houden. Sinds donderdag zonder internet is echt niet handig. Dat het een moeilijk probleem is voor jullie kan ik nog begrijpen, maar COMMUNICEER gewoon. 
 

Utrecht trouwens…

@Superboos

Vanmiddag heb ik contact gehad met een vriendelijke monteur en hij heeft voor mij ook de storing op kunnen lossen!

Ik denk mede dankzij u, er lagen inderdaad meerdere kabels eruit.

En ook postcode 8223

🤷🏼‍♀️ Wie heeft zo'n fout kunnen maken?

Ik zei het van de week al, toen T-Mobile bij mij geïnstalleerd werd, moest de monteur ook naar een 'kast' om het te activeren.

Dit was dus hetzelfde euvel.

Gelukkig is het voor ons, en ik hoop voor veel meer mensen, opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Karin

 

 

dat kan zomaar kloppen Karin, ik vertelde de monteur dat ik eerst een afspraak had op de 19e samen met andere maar dat ik met geluk kon opgeschoven worden naar vandaag. 
 

hij ging verder in zijn agenda kijken en zei ja verrek, middelgronden is vlak bij je ? Ik zei ja hoor 😅😅

 

maar goed het probleem was dus onderhoud bij het kastje om het netwerk te vergroten en kennelijk is diegene echt alleen daarvoor gekomen.. alle stekkers lagen eruit.. maar gelukkig dan maar dat wij weer online zijn 🥳🥳

Reputatie 1

In de avonduren, vanaf rond 7 tot in de avond heb ik regelmatig problemen met nieuwe verbindingen maken via het internet. Wanneer de verbinding tot stand is zijn er geen problemen. Netflix oid kijken kan even duren maar daarna kan er een film of serie gestreamed worden. Erg irritant is dit gezien ik webdeveloper ben en ook in de avond uren moet kunnen werken. Is een degelijker probleem bekend? Glasvezel kastje en modem zijn al meerdere keren van het stroom afgehaald.

@Superboos

Vanmiddag heb ik contact gehad met een vriendelijke monteur en hij heeft voor mij ook de storing op kunnen lossen!

Ik denk mede dankzij u, er lagen inderdaad meerdere kabels eruit.

En ook postcode 8223

🤷🏼‍♀️ Wie heeft zo'n fout kunnen maken?

Ik zei het van de week al, toen T-Mobile bij mij geïnstalleerd werd, moest de monteur ook naar een 'kast' om het te activeren.

Dit was dus hetzelfde euvel.

Gelukkig is het voor ons, en ik hoop voor veel meer mensen, opgelost. 

Met vriendelijke groet,

Karin