Beantwoord

Truspilot

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 45 Bekeken

Odido reviewed by Austin Labuschagne on 16/04/2024 (trustpilot.com

XXXXX

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

Ik heb Odido gebeld op 17 januari (10:41, Aytac) en gevraagd om mijn account af te sluiten voor de eerst mogelijke datum in april. Ik werd later teruggebeld om te vragen over verlenging, waarop ik nee zei. Maar als het april is en ik bel voor de zekerheid, en er wordt toegegeven dat het niet is opgezegd en mijn contract kan pas 30 dagen later eindigen, want dat was mijn eerste 'opzegging'.

icon

Beste antwoord door AustinLabs 22 April 2024, 10:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Tja, hier op het forum spreek je met andere  klanten. Wij kunnen niet in systemen kijken. Als er geen opzegging in het systeem staat heb je vast ook geen email bevestiging van de opzegging? Dan had je eerder opnieuw moeten bellen. Het opzeggen heeft inderdaad een 30 dagen termijn nadat de opzegging ingevoerd is.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @AustinLabs 

Allereerst dank je wel dat je via deze weg contact met ons opneemt n.a.v. je review. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Uiteraard kijk ik graag met je mee, zodat ik de opzeggen in goede banen kan leiden voor je! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Gelukkig zie ik dat de opzegging inmiddels in het systeem staat met in achtneming van de maand opzegtermijn. 

In eerste instantie is het contract ingegaan per 19-04-2023, na een jaar is dit maandelijks opzegbaar met in achtneming van een maand opzegtermijn. Dit betekent dus dat je het abonnement vanaf 19-04-2024 kunt opzeggen, het abonnement eindigt dan per 19-05-2024.

Ik zie inderdaad dat je in januari contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice en dat de opzegging toen is besproken, mijn excuses als hier miscommunicatie is ontstaan. Ik wil je in ieder geval meegeven dat de uiteindelijke afsluitdatum in deze op hetzelfde neerkomt. 

Heb je nog vragen hierover? Dan sta ik uiteraard klaar om deze allemaal te beantwoorden! 

 

Voor mij is het niet duidelijk waarom ik niet eind maand 11 kan aangeven dat ik wil opzeggen tegen eind maand 12. De 1 jaar duur is dan wel voldaan, waarom dan nog een ekstra maand?

Welkom op onze Community! @AustinLabs 

Allereerst dank je wel dat je via deze weg contact met ons opneemt n.a.v. je review. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Uiteraard kijk ik graag met je mee, zodat ik de opzeggen in goede banen kan leiden voor je! 

Ik ben meteen het systeem ingedoken om mij goed in te lezen over de situatie. Gelukkig zie ik dat de opzegging inmiddels in het systeem staat met in achtneming van de maand opzegtermijn. 

In eerste instantie is het contract ingegaan per 19-04-2023, na een jaar is dit maandelijks opzegbaar met in achtneming van een maand opzegtermijn. Dit betekent dus dat je het abonnement vanaf 19-04-2024 kunt opzeggen, het abonnement eindigt dan per 19-05-2024.

Ik zie inderdaad dat je in januari contact hebt gehad met mijn collega’s van de Klantenservice en dat de opzegging toen is besproken, mijn excuses als hier miscommunicatie is ontstaan. Ik wil je in ieder geval meegeven dat de uiteindelijke afsluitdatum in deze op hetzelfde neerkomt. 

Heb je nog vragen hierover? Dan sta ik uiteraard klaar om deze allemaal te beantwoorden! 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@AustinLabs Ik geef je graag meer duidelijkheid! Bovenstaande informatie klopt niet helemaal. Je kunt altijd een abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn op het moment van melden en mits je buiten het jaarcontract bent. In principe zou je dan ook als jij de opzegging doorgeeft in januari, dat wij het abonnement dan ook voor je kunnen opzeggen op de dag dat je contractvrij bent. Dit zou dan ook zeker mogelijk zijn per 19-04-2024. Waarom dit niet in orde is gemaakt in januari durf ik niet te zeggen. We kunnen het tot 3 maanden in de toekomst opzeggen. Ik zie dat mijn collega je op 20-1 nog zou bellen om het in orde te maken, maar dit is dus niet meer gebeurd. Mijn excuses hiervoor! 

De opzegging staat momenteel voor 16-5. Mocht je eerder dan deze datum het contract willen beëindigen, dan wil ik dit zeker voor je in orde maken. Wel zo eerlijk tegenover jou natuurlijk! Laat maar weten of je dit wilt en per welke datum je dit dan wilt doen. Dan zorg ik er persoonlijk voor dat het in orde gemaakt wordt. Mocht 16-5 geen probleem zijn, dan laten we de huidige opzegging erin staan. Ik sta in ieder geval voor je klaar!

@AustinLabs Ik geef je graag meer duidelijkheid! Bovenstaande informatie klopt niet helemaal. Je kunt altijd een abonnement opzeggen met een maand opzegtermijn op het moment van melden en mits je buiten het jaarcontract bent. In principe zou je dan ook als jij de opzegging doorgeeft in januari, dat wij het abonnement dan ook voor je kunnen opzeggen op de dag dat je contractvrij bent. Dit zou dan ook zeker mogelijk zijn per 19-04-2024. Waarom dit niet in orde is gemaakt in januari durf ik niet te zeggen. We kunnen het tot 3 maanden in de toekomst opzeggen. Ik zie dat mijn collega je op 20-1 nog zou bellen om het in orde te maken, maar dit is dus niet meer gebeurd. Mijn excuses hiervoor! 

De opzegging staat momenteel voor 16-5. Mocht je eerder dan deze datum het contract willen beëindigen, dan wil ik dit zeker voor je in orde maken. Wel zo eerlijk tegenover jou natuurlijk! Laat maar weten of je dit wilt en per welke datum je dit dan wilt doen. Dan zorg ik er persoonlijk voor dat het in orde gemaakt wordt. Mocht 16-5 geen probleem zijn, dan laten we de huidige opzegging erin staan. Ik sta in ieder geval voor je klaar!

 

Ah. Ok, dan is het wel in orde en ek ben met je eens hoe dat heeft afgelopen. Laat het maar sta, als dat echt de oorspronkelijke regeling was ben ik versntwoordelijk en ik neem dat zo mee.

Bedankt voor de hulp. 

Reageer