Skip to main content

Haperend internet, vooral in de avond

  • 26 May 2024
  • 6 reacties
  • 177 Bekeken

Beste Odido,

 

Bijna elke avond hapert mijn internet. TV speelt niet af en ook websites kan ik niet bezoeken. De Ookla Speedtest maakt vaak geen verbinding.

Op het forum zie ik vrij veel vergelijkbare topics met anderen die Odido hebben via het netwerk van KPN. Bijvoorbeeld: 

Dit speelt zowel met mijn eigen modem als met de Zyxel T56. Bij KPN heb ik nooit problemen gehad met de zelfde ONT.

Hoe het internet nu is, is het net alsof ik geen internet heb. Ik zie graag dat dit probleem opgelost wordt, of dat mijn contract ontbonden wordt op een moment van mijn keuze (tegelijk met starten ander abonnement).

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vangramsbergen 

Zou je eens een laptop of pc bekabeld op de Zyxel kunnen aansluiten en via cmd een pingtest laten lopen in de avond met de command ping -n 1000 8.8.8.8? Kan je een printscreen delen van het resultaat inclusief je hele scherm zodat rechtsonder de bekabelde verbinding ook zichtbaar is?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Vangramsbergen, handig dat je hier melding van maakt, graag grijp ik voor je in om de situatie snel weer werkbaar te maken! Een pingtest zou erg helpen om dichterbij de speld in de hooiberg te komen. Zou je hiervoor kort het modem en de ONT kort van het stroom af kunnen halen? Sinds wanneer is dit probleem begonnen?

Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer zorgeloos genieten van de verbinding!

Beste @Waggas en Cal. Dit begon ongeveer twee maanden geleden. Eerst hadden we dit af en toe en de afgelopen twee weken hebben we in de avond dat het internet zo hapert dat streams stoppen en sites niet laden. Vandaag hebben we maar een paar korte haperingen gehad. Ik vermoed dat de pingtest anders hoger zal uitvalen.

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 1000, Received = 1000, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 181ms, Average = 8ms

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je de volgende speed en pingtest willen uitvoeren met het Zyxel modem zonder eigen randapparatuur @Vangramsbergen? Dus alleen je laptop/pc bedraad.

 

 

Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Ik ervaar helaas na iets meer dan 1 week ook dit soort problemen en ja het is in de avond… Ik volg dit met smart, maar ik lees echt overal hetzelfde probleem. Is er al een uitkomst van het “grotere onderzoek" van een andere thread ?

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Vangramsbergen en @SeaHeavenMan jullie kunnen je voegen in dit topic. We zijn ontzettend druk bezig met het vinden van de oplossing samen met KPN.

@SeaHeavenMan Zou jij gelijk je klantnummer in je Community profiel kunnen zetten? Deze mis ik en met jouw e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Dankjewel!

Reageer