Medio juli zijn wij overgestapt naar T-Mobile. Althans, dat was de bedoeling. Het heeft een flink aantal weken geduurd voordat de verbinding eindelijk werkte. Hiervoor is twee keer een ‘monteur’ langsgeweest die feitelijk alleen heeft geconstateerd dat er wel/geen signaal op de lijn stond, op basis van de lampjes op de mediaconverter.
Helaas was de pret van korte duur. Al na een paar weken stopte de verbinding er mee. Meerdere keren over gebeld met de klantenservice. De ene keer is er niets te zien in het systeem en wordt er steeds een nieuw ticket aangemaakt. De andere keer is er wel van alles te zien maar geen oplossing en wordt er ook een nieuw ticket aangemaakt. Enige terugkoppeling heb ik hierop nog nooit ontvangen. Wel is mij verteld dat er weer een monteur bij ons in huis langs moet komen om te constateren dat er geen signaal op de lijn staat. Waarom daar een monteur voor nodig is begrijp ik niet. De mediaconverter geeft zelf al aan dat er geen signaal is en voorheen werkte het wel. Bij ons in huis is niets gewijzigd. Ergo: het probleem zit buitenshuis. De medewerkers aan de telefoon begrijpen dit, maar ‘dit is nou eenmaal de procedure’. Guidion zou gebeld hebben om een afspraak te maken. Dat is niet gebeurd.
Een bezoek van Guidion zie ik ook niet zitten. De monteur was de vorige keren zeer onbeschoft en heeft ook letterlijk niets gedaan, behalve naar het lampje kijken. Praktisch wordt een bezoek ook heel lastig. Vanwege het slechte internet (via mobiel internet vouchers) kunnen wij niet meer thuiswerken. Vrije dagen hebben we niet meer, mede doordat we al twee keer eerder vrij hebben moeten nemen voor T-Mobile.
Niet thuis kunnen werken levert ook veel praktische problemen op, bijvoorbeeld met de kinderopvang. Zowel ons werk als ons gezin leidt hier onder en Inmiddels hebben wij slapeloze nachten door al dit gedoe en lopen we echt tegen onze grenzen aan. Vorige week daarom telefonisch vriendelijk verzocht om het abonnement dan maar te beëindigen. Hiervoor zou intern een verzoek worden gedaan en binnen twee dagen reactie op komen. We zijn inmiddels een week verder en ik heb nog helemaal niets gehoord. Wat moeten wij doen om dit probleem eindelijk opgelost te krijgen en weer normaal internet te kunnen hebben?